2023-03-24, 17:55
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajan-Wusman
Hon röker hasch samt ibland tagit kokain samt MDMA baserade piller. Källa: Varit på samma fest.

Det är ju en tveksam kombination tillsammans med KDs ganska strama politik kring narkotikafrågor.
Var det länge sen hon knarkade på festen som du var på?
Citera
2023-03-24, 17:59
Medlem
Snabbadojors avatar
* För dem som har missat, you cant have a Skyttedal without the Busch!

(FB) Ebba Busch kritiserar Sara Skyttedal efter narkotikauttalande
Citera
2023-03-24, 19:41
Medlem
Fethetens avatar
Jag läste intervjun i DN innan den låstes och jävlar vilken offerkofta hon iklätt sig och jävlar vad jag hoppas Ingerö anmäler henne för förtal!
Tänk att jag gillade henne för inte så länge sen, hon sänkte DÖ, hon provocerade vänstern enormt och var en av huvudanledningarna till att jag tyckte KD var ok. Vältränad med en snygg kropp och utmanande men ändå inte trashig stil.
Nu tål jag inte ens se henne utan att få kväljningar och tycker att hon är värre än en paria. Vilken psykotisk jävla häxa, hoppas hon blir utsparkad ur KD, anmäld av Ingerö och sen försvinner helt från offentligheten.
Citera
2023-03-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Uppväxt i relativt fattig men ändå någorlunda ordningssam familj i Miljonprojekt där ungarna skickades till Katolska Kyrkans ”Barntimme” tillsammans med polacker och diverse andra katolska andra-generationsinvandrare.

Låter inte särskilt judiskt..

Hon växte upp i brandbergen i en frikyrkofamilj. Alltså i förortsbetongen i sthlm. Katolik blev hon långt efter att hon flyttat hemifrån.
Citera
2023-03-25, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Jo, hon är ju verkligen ingen modell eller supersnygg (absolut inte), men tycker ändå att hon är sexig/het och utstrålar något: https://magasin.frivarld.se/wp-content/uploads/2012/10/skyttedal.jpg

Desperation och catfishing. Ta av henne sminket och du skulle inte vilja vara nära den där.
Citera
2023-03-25, 09:09
Medlem
moralhoras avatar
DN-intervjun gav mig känslan av någon som har målat in sig i ett hörn.

Jag tror att hon från början tog upp incidenten för att visa att Ingerö var skenhelig (typ, "du tycker att mitt droganvändande går mot partiets värderingar, men kommer du ihåg dina egna synder?!") och i denna post-Me Too-era så spårade det hela ut i en polisanmälan och en stor cirkus. Nu har hon inget annat val än att få det låta större än vad det var, trots att det inte verkar helt vettigt att hon ska ha gått runt och varit traumatiserad av Ingerös händer i nio år utan att ta upp det.
Citera
2023-03-25, 09:14
Avslutad
Nu avskyr jag i o för sig Skyttedal men jag tycker ändå att det är tragiskt att vi inte lärt oss mer av MeToo än att ifrågasätta och dreva mot offret. Skamligt.
Citera
2023-03-25, 15:26
Medlem
Loekskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingsibs
Hon växte upp i brandbergen i en frikyrkofamilj. Alltså i förortsbetongen i sthlm. Katolik blev hon långt efter att hon flyttat hemifrån.
Jotack.
Känner till Brandbergen och det finns ju bra och mindre bra områden även där.
Har mindre koll på just Sara utan mer koll på hennes syster då vi var samma årskull och även hon var engagerad i Kristdemokraterna ett tag som jag förstod.
Visserligen en rätt tystlåten tjej men alltid artig, trevlig men ingen som gav ut några frikyrkliga vibbar då jag sprang på (systern då) både på fest med alkohol och med cigg i mungipan.
Inget ovanligt med detta i Haninge under 00-talet men ovanligt inom frikyrkan kan jag tänka mig.
Citera
2023-03-25, 17:34
Medlem
Snabbadojors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Nu avskyr jag i o för sig Skyttedal men jag tycker ändå att det är tragiskt att vi inte lärt oss mer av MeToo än att ifrågasätta och dreva mot offret. Skamligt.

Håller med dig om att utsatta kvinnor som till slut vågar stå upp för sig själva efter någon form av övergrepp ibland inte får den stöttning de ska ha, vilket är fruktansvärt.

Men, i det här fallet tror jag inte att det kan kallas annat än utpressning och hot från Skyttedals sida?

Desto fler framträdande i media hon gör, desto mindre trovärdig verkar hon. Och allt verkar mynna ut efter att hon blev utskälld av partisekreteraren (MGM) innan hon skulle kliva ut i media och prata om hennes egna drog-politik?

Hon blev kränkt och överkörd i en diskussion (på uppdrag av EB) och då tog var "råttet mågat" (hockey referens) för henne.
Citera
2023-03-26, 13:41
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetheten
Jag läste intervjun i DN innan den låstes och jävlar vilken offerkofta hon iklätt sig och jävlar vad jag hoppas Ingerö anmäler henne för förtal!
Tänk att jag gillade henne för inte så länge sen, hon sänkte DÖ, hon provocerade vänstern enormt och var en av huvudanledningarna till att jag tyckte KD var ok. Vältränad med en snygg kropp och utmanande men ändå inte trashig stil.
Nu tål jag inte ens se henne utan att få kväljningar och tycker att hon är värre än en paria. Vilken psykotisk jävla häxa, hoppas hon blir utsparkad ur KD, anmäld av Ingerö och sen försvinner helt från offentligheten.
Hmmm, nu skulle det vara lätt att dra slutsatser om ditt omdöme och hur du validerar politiker, men jag avstår.
Citera
2023-03-26, 13:49
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbadojor
Håller med dig om att utsatta kvinnor som till slut vågar stå upp för sig själva efter någon form av övergrepp ibland inte får den stöttning de ska ha, vilket är fruktansvärt.

Men, i det här fallet tror jag inte att det kan kallas annat än utpressning och hot från Skyttedals sida?

Desto fler framträdande i media hon gör, desto mindre trovärdig verkar hon. Och allt verkar mynna ut efter att hon blev utskälld av partisekreteraren (MGM) innan hon skulle kliva ut i media och prata om hennes egna drog-politik?

Hon blev kränkt och överkörd i en diskussion (på uppdrag av EB) och då tog var "råttet mågat" (hockey referens) för henne.
Ponera att hon tittat i Excel-arket.
Har hon suttit tillräckligt länge i Bryssel för att inte behöva jobba mer i sitt liv?
Dvs du o jag som är dumma nog att knega på och betala skatt får försörja henne med politikerpension till någon av oss trillar av pinn.
Då är hon i så fall smartare än oss andra, även om det krävs noll i värde på moralskalan för att göra något sådan.
Varför jobba om andra vill försörja mig? (Kan inte låta bli att dra paralleller till alla blattekärringar i huckle, även om det är OT.)
Citera
2023-03-26, 15:08
Medlem
Hon måste ha rätt dåligt omdöme om hon trodde det är en bra idé att driva drogliberal agenda inom KD. Har hennes inställning ändrats med tiden? I så fall står det mellan att byta parti eller att ta ställningen att frågan är mindre viktig för henne.

Har hon alltid varit drogliberal? Inom MUF eller CUF kunde det funkat - men i vuxen-KD... Sara verkar ha tappat fotfästet och kontakt med gräsrötterna fullständigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sajan-Wusman
Hon röker hasch samt ibland tagit kokain samt MDMA baserade piller. Källa: Varit på samma fest.
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Det är ju en tveksam kombination tillsammans med KDs ganska strama politik kring narkotikafrågor.
Var det länge sen hon knarkade på festen som du var på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in