2023-03-24, 21:47
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Du fick uttömmande svar på den frågan i går.

Du fick även nummer på Aktbilaga och även sidnummer.

Har missat det svaret. Skall leta 😊
Ursäkta
Citera
2023-03-24, 21:49
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Enligt Aktbilaga 149, sidan 80 Punkt 109 står det bla. i struphuvudet ses mindre mängder magsäcksinnehåll

Aktbilaga 149, sidan 81 Punkt 114, i vardera lungsäck ses 50 ml rödaktig förruttnelse vätska.

Aktbilaga 149, sidan 81 Punkt 118, i struphuvudet ses mindre mängder magsäcksinnehåll.

Så något som kan kallas för spya verkar inte finnas i Ts lungor.

https://gofile.io/d/iYNmq1

Varmt tack 🙏
Citera
2023-03-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Vad mer än vad som framgår i fup begär du?

Hon har någon ADHD diagnos, är det detta du menar? Vet hon vad som är rätt och fel är väl den stora frågan?
Citera
2023-03-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Jag har just nu tyvärr inte möjlighet att kolla datum för när det kom ut media jämfört med när Majas samsittare säger att Maja berättade för henne. Har du möjlighet att kolla och skriva om det?
Det förhöret med medsittaren är utlagt av Smålandsbo igårkväll
Där finns datum
Citera
2023-03-24, 21:55
Medlem
sheforests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Att JJ säger det anser du vara trovärdigt? Hon säger väl det efter att ha sagt att MH var med.

Din logik är.....

Trovärdigheten för vad JJ och MH framför i förhör är inte hög alls. Det som de säger (och inte säger) ger däremot en bild av vad som hände den där natten 16 oktober. Tack vare att de uppger olika storys i förhör, som talar för eller emot den bevisning som finns, öppnar upp för diskussion, här i tråden bland annat. Vilket är just det som diskuterades, att ha olika åsikter, funderingar, tankegångar och så vidare. Vilket jag uppskattar! Andra användare kan ha snappat upp något som jag av någon anledning missat eller förkastat. Exempelvis det där citatet i förhöret.
Senast redigerad av sheforest 2023-03-24 kl. 21:59. Anledning: Korr av stavfel
Citera
2023-03-24, 21:57
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Har missat det svaret. Skall leta 😊
Ursäkta

Men båda uppgifterna finns även i FUP. Därför tror jag att vi skall gå på obduktionsprotokollet. Och då blir det ”maginnehåll” i luftvägarna som gäller.
Citera
2023-03-24, 21:57
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TidensMysterium
JJ är judinna, hennes försvarare Clea Sangborn är judinna, obducenten Aleksandra Lazarevic är judinna. Silbersky som lagt sin långa näsa i blöt är jude. Vem fler? Judarna har tydligen mobiliserat för att fria JJ och vi måste förmoda att det lyckas. Judarnas makt är mycket stor. Vem är domare?

Som ni hör ovan kör judarna på att JJ agerade i självförsvar. Nödvärn! Hon kommer att frias för mord och få ett mycket kort straff för griftefridsbrott, kanske villkorlig dom. Eftersom hon har suttit flera månader i fängelse kommer judarna att kräva en miljon i ersättning! Och det kommer JJ att få. Sen sticker hon till Israel och berättar för media där hur hon mördade Tove på grymmaste vis och skrattar åt det. Det var rätt åt tyskan, nazist-jäveln!

Hur många vittnen har de mutat eller hotat? Judar tvekar inte med att mörda dem de ogillar. Tove är ett exempel. Vittnena i tingsrätten kommer inte att ha något att berätta som belastar JJ.

Vad som händer med MH skiter de i. De lägger väl all skuld på henne.

Ja, "man", men inte JJ och hennes advokat.

För att planen är att fria JJ för mord?

Utredningen tycks ha saboterats för att undanröja bevis.

Man ville inte skaffa bevis mot JJ.

De lurade henne för att skuldbelägga henne och fria JJ?

Skälet verkar uppenbart: de vill beskylla MH för mordet.

Varför är detta konstigt?

Ja, när både obducenten och mördaren är judar.

MH förstår inte detta och polisen/judarna vill inte hjälpa henne att bevisa något.

Mycket möjligt att hon faktiskt hade JJs DNA där, men obducenten...

Vittnena har tystats.

Man vill döma MH och fria JJ.

Obduktionen ger visst inga svar alls och det är nog meningen.

Man vill ju inte kompromittera JJ fattar du väl.

Jag är mer undrande över varför de ej har kört med antisemit kortet ännu! men de kanske kommer!
Citera
2023-03-24, 21:58
Medlem
Fibonaccitals avatar
Liten film när jag stampar lite på en som är elak.

Undrar hur mycket JJ stampade...

Stampade för livet på semestern

https://gofile.io/d/UnzOdM
Citera
2023-03-24, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovarkungenso
Har tänkt på det där armbågskadorna. Jag tänker att det är möjligt att JJ sitter gränsle över TT med knän i hennes armveck samtidigt då när hon stryper henne. TT kan ju inte göra motstånd då och det kan förklara skadorna hon har även där.

Det var min tanke också för några dagar sen, Insåg då att jag läst så mycket i FUP och tänkte och tänkte som man ju gör... Jag var så fast vid den bilden samtidig att armbågsskadorna skulle uppkommit då och då sa någon , då hade hon väl haft skador på armvecken om det orsakade så stora skador på armbågarna" ..... ja såklart....
Jag tror armbågsskadorna uppkom vid det hårda fallet bakåt, de tog nog i reflexmässigt.....
eller allt släpande i trappor
Citera
2023-03-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Fattar inte det heller varför larmade ingen om allt hon gjort och gick till polisen? Helt obegripligt vad är det för folk som bor i Vetlanda

Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Verkar vara inavel där alla ligger runt med alla. Mycket supa och raggarbil. Ingen ort som lockar direkt och förmodligen skulle man bli en utböling.

Eller är det ni bägge som avlats av syskon och har ihoptrasslade gener. Klart som fan det anmäldes men som vanligt inleddes aldrig någon utredning i "brist på bevis". Att J var insyltad kom fram långt efteråt och nu är rättsväsendet tvingade att ta tag i det för att lindra nesan. Stockholm, Kiruna, Vetlanda var fan som helst.... öppna ögonen och starta hjärncellerna.
Citera
2023-03-24, 22:03
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Är så sjukt trött på att vissa av oss påstår att det inte fanns spyor i lungorna medan andra påstår det fanns?????
Kan någon klargöra om det fanns eller inte?

Vad jag förstår har man hittat rester av maginnehåll (spyor) i struphuvudet.
Det står inte att man hittat det i lungorna. Men inte heller att det inte förekommer i lungorna.
Man kan således inte påstå att det fanns i lungorna.

Struphuvudet sitter dock i nedre luftvägarna. Finns maginnehåll där har det i vart fall varit på väg ner i lungorna. Anledningen till att det inte nått lungorna, om så nu är fallet, är sannolikt för att hon blev strypt, och luftvägen under struphuvudet därför var blockerad.
Citera
2023-03-24, 22:04
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenOfKidsAndCats
Är du på riktigt? Du behöver hjälp.

Jaså? han beskriver ju så som de går till Leo Frank... som våldtog och mörda en liten flicka försökte de ju också få friad genom att smutskasta en afrikansk man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in