Citat:
Ursprungligen postat av
EsmeraldaFelicia
Aha så J kände till att de sett hennes sökhistorik innan hon erkände. Då hade ju J nästan bara valet att erkänna olyckshändelse. Annars hade det garanterat framstått som mord vilket det ändå gör i och för sig.
Jag har inte läst Johanna förhör, utan bara scrollat efter visa särskilda (några få) saker.
Men som jag uppfattar det erkäner Johanna först den 30 dec? Har jag fel?
Då har hon ju vetat om att utredningen hittat hennes sökningar ända sedan 9/11, vilket ju är hela 1,5 månader.
Vad hände i förhöret
två veckor innan? 15/12? Vet ej.
Och om jag fattat det rätt är den tredje häktningsförhandlingen 16/11, sedan medger tjejerna 13 dec (hittar inte Majas just nu, men Johanna) åtalsförlängning 13/12, vilket leder till beslut om åtalsförlängning 15/12.
Det innebär att tjejerna inte fått några besked om ny bevisning i någon häktningsförhandling däremellan, utan det är förhören man får gå till för att hitta var Johanna har konfronterats med.
Och det är mordbränderna. Sedan är det säkert så att det har varit väldigt mycket ny bevisning som Johanna har fått till sig i förhören, och till sist blev det väl ohållbart kände hon.
Med reservation för att jag missuppfattat.
Men i förhöret 30 dec konfronteras hon med mordbränderna, och strax därefter erkänner hon.