Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Det känns som du springer på lite för fort?
Vi vet ju inte ens om lappen skrevs av SE.
Osäker på när papperslappen hittades och var. Verkar inte framgå i PH's PM, eller?
Jo, ja DNA-analysen har såklart ett mått av osäkerhet och det är den du spekulerar kring.
Likväl som handstilen som såklart skulle kunna (och kanske borde) vara förvrängd.
Järnkoll?
Anser du att det finns uppgifter som inte stått att läsa i media?
Vapen "på sjöbotten" är något som går igen i flera brev och tips. Albysjön, Klara Sjö o.s.v.
Jag instämmer i att man borde ha gått till botten med varje tips, men i denna stora utredning är det en fråga om resurser och det blir praktiskt omöjligt.
Varför skulle SE som GM och författare av dessa brev vara besviken på att man fått tag i VG?
Du hänvisar till de 2 Norrtälje-brev som jag känner till, men påstod du inte att det fanns ett 3:e Norrtäljebrev?
Vykortet du nämnde (E 5412-1) var poststämplat 9/5-86 i Stockholm
Det fanns även ett brev till (E 4799-1) som man lät NFC testa mot SE's DNA.
Den sk. "kvinnan", men där DNA gav att det var en man. (Tror det är denna "kvinna" LGWP hänvisat till i sin teori att GM tog söder ut på Malmskillnadsgatan och sedan trappen ned på Kungsgatan)
https://drive.google.com/file/d/1TDsSNp5ZKEI_RbTAxz5MezX9_49NlEJD/view
Lappen medföljde PH:s PM (daterad till 5/6-1986), och hittades i Skandiamannens papperskorg.
PH blir visad lappen 2017 och säger att det är Skandiamannens skrivstil.
Du citerar redan ett inlägg där jag redovisar de FYRA Norrtälje-breven. Vi tar det igen:
D 2549-1:
Sida 2 är
brev nummer ett, poststämplat den 7:e mars 1986. "Välgöraren" tar på sig gärningen.
Sida 3 är
brev nummer två, och poststämplat den 18:e mars 1986. Efter OP:s begravning, som var den 15:e mars, och efter att 33-åringen blivit anhållen den 17:e mars (antar jag).
Sida 5 är
brev nummer tre och bokfört den 20:e mars 1989. "Välgöraren" är nu irriterad över att de har tagit fel person igen, 41-åringen.
D 11509-1:
Sida 2 är
brev nummer fyra och bokfört den 10:e april 1989, möjligen poststämplat redan den 15:e mars. "Välgöraren" är fortsatt irriterad, hotar LP och säger att vapnet ligger på "sjöbotten".
Järnkoll? Han vet bestämt, och på direkten, att både VG och CP är oskyldiga.
Varför han är irriterad? Vem vet. En statsministermördare kanske inte fungerar som du eller jag?
Han kanske ser sig som god, och vill att "rätt ska vara rätt"?
Varför blev mannen i butiken på Åland (som kallade sig "SE") blixt-irriterad över samma sak, att polisen hade tagit 33-åringen?