2023-03-23, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagkanintecykla
Haha wow! Menar du att det är en stor komplott, deep state cabal som är inne i din webbläsare och raderar din historik? 🤣

Jag hoppas inte du får svårt att sova pga denna inbillade oförrätt.

Återigen, tiden kommer bevisa era fel. Det är okej att ha fel.

Var har jag skrivit det din efterblivne sinnesslöe idiot, att någon raderar min HISTORIK?

När sidorna raderas finns rubrikerna naturligtvis inte kvar i HISTORIKEN HELLER, din jävla nolla!!!

Knip nu igen din käft och kryp tillbaka under den anonyma sten du kröp fram ifrån!
Citera
2023-03-24, 00:10
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Haha wow! Menar du att det är en stor komplott, deep state cabal som är inne i din webbläsare och raderar din historik? 🤣

Jag hoppas inte du får svårt att sova pga denna inbillade oförrätt.

Återigen, tiden kommer bevisa era fel. Det är okej att ha fel.

Vad yrar du om din jävla sopa?

Vi är fler som intygar att han inte läste fel, det stod på flera lokalblaskor att en 48-åring är anhållen
men att sidorna nu är borttagna.

Kan du få in det i din efterblivna skalle nån gång?

..
Citera
2023-03-24, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroo20
Så jäkla dåligt skött av polisen.

Man valde alltså att neka dotterns anmälan och ansåg att joullnar frivilligt försvann?

Varför tar man aldrig kvinnors försvinnande seriöst? Hur svårt är det att pejla telefonen och åka dit den befinner sig?

Näe minus poäng till polisen där.

Hade joullnar försvunnit innan självmant? Var det återkommande?

Varför tar man inte sånt i analysen?

I USA ligger polisen ofta lågt i 24 tim men sen accepteras anmälningar om försvunna-
när gjorde dotra anmälan
Citera
2023-03-24, 00:36
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
I USA ligger polisen ofta lågt i 24 tim men sen accepteras anmälningar om försvunna-
när gjorde dotra anmälan

Problemet är väl att om polisen skulle prioritera alla försvinnanden som kommer dem till känna så skulle de inte få göra annat än söka efter personer som i de allra flesta fall dyker upp igen av egen maskin. Med facit i hand är det förstås lätt att konstatera i vilka fall polisen borde ha agerat och i vilka fall de inte borde ha gjort det, men från början är det mer klurigt.

Vad man egentligen bör kika på är väl om det fanns andra omständigheter, utöver oroliga släktingar, som i just det här fallet talade för ett ofrivilligt försvinnande. Något som kanske kommer fram när FUP väl offentliggörs.
Citera
2023-03-24, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uteliggarn
Vad yrar du om din jävla sopa?

Vi är fler som intygar att han inte läste fel, det stod på flera lokalblaskor att en 48-åring är anhållen
men att sidorna nu är borttagna.

Kan du få in det i din efterblivna skalle nån gång?

..

Kanske inte ska lägga mig i, men detta e väl inte ens sant! Finns väl inte en länk eller ngn som sagt det i tråden ens att en 48-åring va anhållen! Det är väl först nu ni påstår detta? Konstigt att det inte togs upp innan då.....
Men vad vet ja, men bevisa gärna att ja har fel för det är möjligt.
Citera
2023-03-24, 04:09
Medlem
Enligt familjen och dottern ska hon ha åkt till Jönköping för att träffa en man.
Ni kan bara glömma detta med någon kurs eller liknande!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ik-mot-polisen

Citat:
Hela Joullnars familj började därför tillsammans göra egna efterforskningar.

De kunde se att Joullnar, som själv bodde i Göteborg, skulle träffa en man boende i Jönköpingstrakten samma dag som hon försvann. De fick även fram att det var en yngre man som Joullnar bara träffat vid ett tillfälle innan, en relativt ny bekantskap.
Citera
2023-03-24, 06:57
Medlem
Patetiskt att gå ut o gråta i media o säga man löste allt själv. Var det dom som grep mgm också eller?
Att man har ork att skälla på polisen när man förlorar en person, lol
Lätt att kritisera bara för att dom inte är nöjda
Senast redigerad av emelieb 2023-03-24 kl. 07:09.
Citera
2023-03-24, 07:27
Medlem
Beaver14s avatar
Ni som hävdar att det skulle va nån mörkläggning och att en 48-åring är gripen kan lägga ner. Ni har fantiserat ihop det. O-lov går ett steg längre och fantiserar ihop att RD är gripen.

Jag har scannat media flera gånger per dag, det har aldrig stått att "en 48-åring är gripen"

Däremot stod det att "en man i 40-årsåldern är anhållen i sin frånvaro" i flera medier. Googlar man den frasen kommer flera artiklar upp men klickar man på artiklarna ser man att det inte längre står någon ålder i nyheten.

Uppgiften om" 40-årsålder" är troligen felaktig och ledde mig m.fl till ett extra intresse för RD.

Edit: här är en artikel där "40-årsåldern" står kvar.
https://sverigesradio.se/artikel/man...rd-pa-joullnar
Det är alltså innan någon gripits.
Senast redigerad av Beaver14 2023-03-24 kl. 07:49.
Citera
2023-03-24, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ni som hävdar att det skulle va nån mörkläggning och att en 48-åring är gripen kan lägga ner. Ni har fantiserat ihop det. O-lov går ett steg längre och fantiserar ihop att RD är gripen.

Jag har scannat media flera gånger per dag, det har aldrig stått att "en 48-åring är gripen"

Däremot stod det att "en man i 40-årsåldern är anhållen i sin frånvaro" i flera medier. Googlar man den frasen kommer flera artiklar upp men klickar man på artiklarna ser man att det inte längre står någon ålder i nyheten.

Uppgiften om" 40-årsålder" är troligen felaktig och ledde mig m.fl till ett extra intresse för RD.

Exakt så! Där sätter vi punkt för det!

Kan man hoppas på en häktesförhandling idag?
Citera
2023-03-24, 09:08
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Exakt så! Där sätter vi punkt för det!

Kan man hoppas på en häktesförhandling idag?
Man kan ju hoppas! Räknar man att han var anhållen i sin frånvaro sedan i tisdags, och får vara anhållen i högst tre dagar..
Klockan tolv på tredje dagen måste åklagaren bestämma om han ska släppas ut, eller om han blir häktad.
Citera
2023-03-24, 09:18
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Man kan ju hoppas! Räknar man att han var anhållen i sin frånvaro sedan i tisdags, och får vara anhållen i högst tre dagar..
Klockan tolv på tredje dagen måste åklagaren bestämma om han ska släppas ut, eller om han blir häktad.

JP skriver att mannen förnekar gärningen i förhör. Försvararen säger att den misstänkte "har gett en förklaring men kan inte förklara det inträffade". Låter för mig som att mannen erkänner att han träffat BO men inte skulle ha något med brottet att göra.

JP skriver vidare att åklagaren troligen kommer begära den misstänkte häktad på sannolika skäl. Det finns inget uttalande av åklagaren så jag tolkar detta som att tidningen spekulerar.

https://www.jp.se/2023-03-24/mordmis...t-han-fornekar
Citera
2023-03-24, 09:33
Medlem
SayWhatAgains avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1081149

En man i 20-årsåldern begärs häktad på sannolika skäl misstänkt för mordet på Joullnar, 43, i Jönköpingsområdet.

Polisen utreder ett misstänkt mord och gravfridsbrott efter att en kvinna påträffats död i Taberg. Under natten till onsdagen greps en man misstänkt för mordet. Han har sedan dess suttit anhållen, men enligt hans advokat Andreas Grudemo förnekar han brott.
Senast redigerad av SayWhatAgain 2023-03-24 kl. 09:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in