2023-03-23, 21:59
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uteliggarn
Du har inte sett fel, jag läste det också i en lokalblaska. han blev lyst på dan o de haffa han på natten men allt är borta nu, sidorna är borta

Nånting jävligt skumt e de på gång

Publicerat idag, Torsdag, 2023-03-23 :

Mannen i 20-årsåldern, som har förhörts idag av polisen under eftermiddagen, ska ha en koppling till det avspärrade huset i Taberg och nyligen kommit till Sverige, erfar Expressen, P4 Jönköping. Han ska även ha tilldelats en försvarare :

Citat:
Uppgifter: Man i 20-årsåldern anhållen misstänkt för mordet på Joullnar

https://sverigesradio.se/artikel/upp...et-pa-joullnar

Citat:
En man i 20-årsåldern misstänks för mordet på Joullnar, 43.

Mannen kom nyligen till Sverige och har en koppling till ett hus nära fyndplatsen.

https://www.expressen.se/nyheter/ung...t-pa-joullnar/

(sista artikeln tyvärr låst).
Senast redigerad av Xedome 2023-03-23 kl. 22:43.
Citera
2023-03-23, 22:01
Medlem
Rätt sjukt att familjen själva kunde spåra mamman men inte polisen. Det här är liksom inte första gången som man själv få utreda sina egna fall. Polisen känns helt handikappade.
Citera
2023-03-23, 22:06
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Rätt sjukt att familjen själva kunde spåra mamman men inte polisen.
Det här är liksom inte första gången som man själv få utreda sina egna fall.

Polisen känns helt handikappade.

Ja. Hoppas att mod. hjälper till att få ordning på trådstart med sammanfattning!

asfalt89 sammanfattade läget igår bra.
Fortfarande inte länkat i trådstarten.

(FB) Joullnar, 43, i Göteborg försvunnen 2023-02-24. Hittad död i Taberg 2023-03-20 :

Citat:
- BO försvinner 24 februari 2023
- Dottern säger att BO ska på utbildning och ska komma tillbaka samma dag kl 16. De ska fira något dagen efter
- BO telefon pejlas till Jönköpingstrakten dagen efter att BO försvinner

- BO hittas i ett skogsområde den 20 mars 2023 nedanför en villa som ligger på Ringvägen 27 i Taberg.
- Larmet kommer in vid 18 tiden, samma dag då en förbipasserande sett något som hen tyckte Polisen skulle kolla på.

- BO anhöriga blir kontaktade tidigt på morgonen efter om att det KAN vara BO som hittats
- Bonusmamma och BO dotter åker till Taberg på morgonen

- En person blir anhållen i sin frånvaro den 21 mars 2023
- En person grips under natten till den 22 mars 2023

Det har spekulerats om många MGM, först personen som står på Ringvägen 27, en Othm*n och även en RD som var folkbokförd på adressen när BO försvann. Polisens tekniker har varit främst (enligt bilder) intresserade utav undervåningen av huset, som det spekulerats i har varit till för uthyrning då det cirkulerat många olika personer kring adressen.

Det har varit väldigt stora mängder snö från första veckan in i mars till slutet av förra veckan. OM BO dumpats vid fyndplatsen relativt tidigt efter dagen BO försvann så kan BO ha legat begravd under snön en längre tid (vilket också gjort att BO inte hittats tidigare). Det har varit snö från den 24 februari också, så teoretiskt sett kan BO vart begravd från den 24 februari 2023 också (täckt över kroppen med snö runtom fyndplatsen).

Cirkulerat rykten om att BO varit invirad i någon form av lakan/tyg.
Cirkulerat uppgifter om att utbildningen BO skulle på kan vara en skönhetssalong i Taberg då BO höll på att ta certifikat inom den typ av arbete. Av stånd mellan salong - fyndplats = ca 1.3 km.

Det har i efterhand ryktats om att utbildningen BO skulle på endast var till för en anledning till att åka dit. Att BO i själva verket skulle träffa någon person.

Fyll gärna på med mer info.

Senast redigerad av Xedome 2023-03-23 kl. 22:18.
Citera
2023-03-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O-lov
Rättelse
Jag tar härmed tillbaka att den 48 årige RD sitter hos polisen, eftersom jag ej kan hitta var jag läste det!

Du ska inte ta tillbaka ett skit!

Jag läste OCKSÅ att den 48-åring som de efterlyst på dan greps under natten!

Jag har LETAT överallt i historik och allt och SIDORNA FINNS INTE KVAR NÅGONSTANS!

Det är nåt JÄVLIGT skumt polisen håller på med!

Så de påhoppen och allt skit den där dåren gör mot dig ska du inte acceptera!
Anmäl det sliskiga äcklet som kränker dig och kallar dig allt möjligt till moderator, klicka på rapportera!
Citera
2023-03-23, 22:42
Medlem
Läste det också!! Tänkte till och med att det var skönt att han greps så fort. Antagligen togs artikeln bort efter att det upptäcktes inte stämma. Men jag läste 100% det också!
Citera
2023-03-23, 22:46
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballografen66
Läste det också!! Tänkte till och med att det var skönt att han greps så fort. Antagligen togs artikeln bort efter att det upptäcktes inte stämma. Men jag läste 100% det också!

Exakt. Behöver inte vara svårare än så.

Hoppas verkligen att mod. tar tag i trådstart - så att det blir ordning och uppdateringar läggs till en sammanfattning på s. 1.
Citera
2023-03-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkiJon
Du ska inte ta tillbaka ett skit!

Jag läste OCKSÅ att den 48-åring som de efterlyst på dan greps under natten!

Jag har LETAT överallt i historik och allt och SIDORNA FINNS INTE KVAR NÅGONSTANS!

Det är nåt JÄVLIGT skumt polisen håller på med!

Så de påhoppen och allt skit den där dåren gör mot dig ska du inte acceptera!
Anmäl det sliskiga äcklet som kränker dig och kallar dig allt möjligt till moderator, klicka på rapportera!

Citat:
Ursprungligen postat av ballografen66

Återigen 40 års åldern. Jag har också läst det. Inte 48...

Jag är 100% säker på min sak och det kommer visa sig framöver.
Citera
2023-03-23, 22:55
Medlem
Så jäkla dåligt skött av polisen.

Man valde alltså att neka dotterns anmälan och ansåg att joullnar frivilligt försvann?

Varför tar man aldrig kvinnors försvinnande seriöst? Hur svårt är det att pejla telefonen och åka dit den befinner sig?

Näe minus poäng till polisen där.

Hade joullnar försvunnit innan självmant? Var det återkommande?

Varför tar man inte sånt i analysen?
Citera
2023-03-23, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroo20
Så jäkla dåligt skött av polisen.

Man valde alltså att neka dotterns anmälan och ansåg att joullnar frivilligt försvann?

Varför tar man aldrig kvinnors försvinnande seriöst? Hur svårt är det att pejla telefonen och åka dit den befinner sig?

Näe minus poäng till polisen där.

Hade joullnar försvunnit innan självmant? Var det återkommande?

Varför tar man inte sånt i analysen?
Haha vafan vadå inte seriöst, det blev ju rikspådrag när horan Elin Holm försvann i Lidköping
Citera
2023-03-23, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkiJon
Å du ditt JÄVLA ÄCKEL som aldrig skriver ett skit annars ska inte hoppa på och kalla den som har bidragit mer än de flesta till tråden för idiot, för idiot kan du vara själv din jävla nolla!!!

Jag har SJÄLV LÄST att de anhöll en 48-åring på natten, men de SIDORNA ÄR BORTA NU!!!

Försöker du rättfärdiga snutjävlarnas mygel som de håller på med som vanligt? Hur kan det komma sig?
Svara mig, ditt jävla äckel!

Ge mig nu en jävla varning eller stäng av mig era jävla nollor, det skiter jag fullständigt i, men sånna där påhopp tolererar INTE jag, att det får står kvar!

Haha wow! Menar du att det är en stor komplott, deep state cabal som är inne i din webbläsare och raderar din historik? 🤣

Jag hoppas inte du får svårt att sova pga denna inbillade oförrätt.

Återigen, tiden kommer bevisa era fel. Det är okej att ha fel.
Citera
2023-03-23, 23:02
Medlem
Vintergrisens avatar
Rörigt det där med de olika buden om gripna personer. Frågan är om polisen faktiskt anhöll och grep en man i 40-årsåldern först, sedan släppte honom och grep en i 20-årsåldern istället, eller om någon hos polisen gav media en felaktig ålder från början och den enda som gripits är i 20-årsåldern.

Hur som helst, beskrivningen ostraffad man i 20-årsåldern med koppling till ett av husen i närheten av fyndplatsen passar onekligen bra in på den 21-åriga MA som tidigare var skriven på adressen.
Citera
2023-03-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Rörigt det där med de olika buden om gripna personer. Frågan är om polisen faktiskt anhöll och grep en man i 40-årsåldern först, sedan släppte honom och grep en i 20-årsåldern istället, eller om någon hos polisen gav media en felaktig ålder från början och den enda som gripits är i 20-årsåldern.

Hur som helst, beskrivningen ostraffad man i 20-årsåldern med koppling till ett av husen i närheten av fyndplatsen passar onekligen bra in på den 21-åriga MA som tidigare var skriven på adressen.

Ja, minst sagt! Hoppas det finns tillräckliga bevis för att leda det till åtal så vi kan sitta i lugn och ro med FUP och se hur turerna gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in