2023-03-23, 19:27
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O-lov
En 23 åring är nog inte så kall o beräknande när något så fruktansvärt och oförutsett händer... Var ska han ta vägen med kroppen? Kan ju inte gärna backa upp bilen på garageuppfarten mitt på dagen, med alla grannar runt omkring, närmaste granne har fönster däråt. På natten är det uterslutet med bil, både husägaren och grannarna skulle vakna.

Kanske gömmer kroppen i någon garderob, smyger dit på natten när alla sover och släpar ner den till slänten bakom.
Väger ju en hel del, så det blir inte så långt, men går att dölja det med vitt lakan runt, i snön.

Skulle husägaren fått reda på det här, så skulle definitivt inte kroppen legat bakom huset i en månad i väntan på upptäckt.

Min teori var att MG inte någon som bodde i huset varaktigt efter dådet.
Tror inte någon skulle palla med tanken att bo i ett hus med vetskapen att det ligger ett lik just bakom det huset i slänten och kommer att upptäckas vilken dag som helst.
Därför misstänkte jag RD, som flyttade därifrån direkt därefter.

Om det nu INTE är RD som är MG, eftersom polisen tog in även en 23 åring (RD sitter ju redan där):

Då är jag tämligen säker på att det skett i ett tomt hus på dagen av någon som hade nyckel, modet att tillträda huset med damsällskap utan att bo där (lillebror kan ju snacka sig ur situationen) men definitivt inte någon tidigare hyresgäst med ej återlämnad nyckel, ej heller inneboende för tillfället (skulle inte ha nerver att bo där med vetskapen att ett lik väntar på upptäckt)

Vadå "RD sitter ju redan där"?

Vet du nåt som ingen annan vet?
Men nu när du skrev det, den person som anhölls i frånvaro beskrevs väl som en man i 40-årsåldern. Och nu framkommer att det är en i 20-årsåldern som är gripen.

Vad har jag missat?
Citera
2023-03-23, 19:31
Medlem
En misstänkt efterlyst på dagen och greps på natten. Så nu får jag leta åt er
Senast redigerad av O-lov 2023-03-23 kl. 19:42.
Citera
2023-03-23, 19:37
Medlem
Citat:
Har ju stått i expressen och sr jönköping att de haffat en 48 åring för detta. RD är 48 Läs tråden, om de nu inte haft storstädning nu igen...

Ingenstans står det att en 48-åring är gripen. Och jag kan med all säkerhet säga att RD inte sitter hos polisen.
Citera
2023-03-23, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagkanintecykla
Ingenstans står det att en 48-åring är gripen. Och jag kan med all säkerhet säga att RD inte sitter hos polisen.

Nämen oj! Vi noterar ditt svar med stort intresse.
Citera
2023-03-23, 19:48
Medlem
Citat:
Har ju stått i expressen och sr jönköping att de haffat en 48 åring för detta. Efterlyst på dagen och greps på natten. RD är 48 Läs tråden, om de nu inte haft storstädning nu igen...

Inte 48 år, det står att en man i 20-årsåldern är anhållen, har nyligen kommit till Sverige och har tydligen kopplingar till huset som är avspärrat.
https://sverigesradio.se/artikel/uppgifter-man-i-20-arsaldern-anhallen-misstankt-for-mordet-pa-joullnar

Btw. Vad sysselsatte sig JG med? Alltså var fick hon intäkter ifrån?
Kan hon ha ingått i något tänkt "avtalsgiftermål" med någon som betalar för en genväg till uppehållstillstånd? Nyanländ som tänkte att sex skulle ingå o så gick det käpprätt fel? Spekulation.
Citera
2023-03-23, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Inte 48 år, det står att en man i 20-årsåldern är anhållen, har nyligen kommit till Sverige och har tydligen kopplingar till huset som är avspärrat.
https://sverigesradio.se/artikel/uppgifter-man-i-20-arsaldern-anhallen-misstankt-for-mordet-pa-joullnar

Välkommen in i tråden, det har hänt en hel del redan och jag är ingen ny läsare om fallet om du nu trodde det
Citera
2023-03-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f-life-2-death
Säg att ägarens bror dödade JG… varför skulle han lämna kroppen vid hans brors hus? Hm borde ha gjort sig av med det! Eller kan han verkligen vara så dum?

Min teori är att förmodligen så är dom fler inblandat i detta. De som hände hände i huset som är avspärrat. Sedan tror jag att dom tog ut liket från huset för att gräva ner den men eftersom det va så mkt snö så ville dom vänta med att gräva o lämnade liket där för att de inte skall lukta i huset. Dom ville vänta på att snön skulle smälta lite så att dom kan gräva men dom hann inte med det förräns någon i området hittade henne.. så deras plan var egentligen att gräva ner henne men dom hann inte med det som planerat..
Citera
2023-03-23, 19:59
Medlem
Citat:
Välkommen in i tråden, det har hänt en hel del redan och jag är ingen ny läsare om fallet om du nu trodde det

Är det bara din läsförståelse och intelligens som är dålig då?

Visa gärna länkarna där det står att en 48 åring är gripen. Väntar med spänning.
Citera
2023-03-23, 20:34
Medlem
Citat:

Citat:
Haha!

Citera där det står om en gripen 48 åring! Jag väntar...

Pajas...

Citat:
Är det bara din läsförståelse och intelligens som är dålig då?

Visa gärna länkarna där det står att en 48 åring är gripen. Väntar med spänning.

Rättelse
Jag tar härmed tillbaka att den 48 årige RD sitter hos polisen, eftersom jag ej kan hitta var jag läste det!

Men så bra att vi fick inside-information av ovanstående användare.
Hoppas användaren från och med nu kan bidra till tråden och inte bara sittta och snikläsa andras bidrag sedan augusti 2020 och till slut komma med 3 inlägg varav 2 förolämpningar
Citera
2023-03-23, 21:37
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Rättelse
Jag tar härmed tillbaka att den 48 årige RD sitter hos polisen, eftersom jag ej kan hitta var jag läste det!

Men så bra att vi fick inside-information av ovanstående användare.
Hoppas användaren från och med nu kan bidra till tråden och inte bara sittta och snikläsa andras bidrag sedan augusti 2020 och till slut komma med 3 inlägg varav 2 förolämpningar

Du har inte sett fel, jag läste det också i en lokalblaska. han blev lyst på dan o de haffa han på natten men allt är borta nu, sidorna är borta

Nånting jävligt skumt e de på gång
Citera
2023-03-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uteliggarn
Du har inte sett fel, jag läste det också i en lokalblaska. han blev lyst på dan o de haffa han på natten men allt är borta nu, sidorna är borta

Nånting jävligt skumt e de på gång

Det pratades (skrevs) om en i 40-års åldern tidigare. Det vet jag att jag också har läst. Men 48 åringen skulle ju med största sannolikhet benämnas som en i 50 års åldern.
Senast redigerad av Jagkanintecykla 2023-03-23 kl. 21:47.
Citera
2023-03-23, 21:53
Medlem
Citat:
Det pratades (skrevs) om en i 40-års åldern tidigare. Det vet jag att jag också har läst. Men 48 åringen skulle ju med största sannolikhet benämnas som en i 50 års åldern.

I nedan länk från den 21/3

https://sverigesradio.se/artikel/man-jagas-av-polis-misstanks-for-mord-pa-joullnar

står det bl a

"Nu jagas en man i 40-årsåldern av polisen efter att 43-åriga Joullnar hittats död i Taberg söder om Jönköping. Det rapporterar TV4."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in