2023-03-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Var detta ditt inlägg 142 med samma innehåll?
Du får nog tugga i dit att de miljoner som postade i metoo gjorde det av fler skäl och helt utan att ticka i alla dina skallkrav där.
Det spelar faktiskt ingen roll vilka regler du sätter upp för vad som är metoo.
Det är så mycket mer. Många hittade dessutom på sina egna, som "tystnad tagning", medvilkenrätt osv:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/metoo-samlar-snart-alla-branscher-i-sverige-har-ar-listan

Jag skriver vad #Metoo handlar om (men kan givetvis innehålla andra faktorer också, dock inte jäv). Jäv är att gynna en underställd i arbetslivet som man har en privat relation med. Och detta kan du aldrig någonsin få till att vara #Metoo, hur mycket du än försöker, för de har verkligen inte med varandra att göra. Jäv och #Metoo är två olika saker.
Metafor: En bokcirkel handlar om att man läser böcker och sedan diskuterar det i gruppen. Men kan även innehålla andra faktorer också (dricka vin och äta kex under mötet tex.). Du kan dock aldrig någonsin påstå att en bokcirkel är synonymt med Bingolotto. Bokcirkel och Bingolotto är två olika saker.
Är du med i detta resonemanget?

Att då komma och påstå att Mats varit måltavla i #Metoo är förtal mot Mats. Han var föremål för utredning om eventuellt jäv/tjänstefel. Och fick obefintligt med stöd från arbetsledningen. Och blev offentligt slaktad på den där jävla offentliga presskonferensen. Några timmar senare var han död... Lägg ihop ett och ett. Läs även intervjun med hans bror och se intervjuerna med några av hans vänner.
Citera
2023-03-22, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
https://emea01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fsubstack.com%2Fapp-link%2Fpost%3Fpublication_id%3D330775%26post_id%3D 109969549%26 utm_source%3Dpodcast-email%26play_audio%3Dtrue%26token%3DeyJ1c2VyX2lkIj oyOTg0NDg3MywicG9zdF9pZCI6MTA 5OTY5NTQ5LCJpYXQiOjE2Nzk0ODE2NDQsImV4cCI6MTY4MjA3M zY0NCwiaXNzIjoicHViLTMzMDc3NSIsInN1YiI6InBvc3QtcmV hY3Rpb24ifQ.im6MjpmSeEVI6MvohuqRfhARSoXx1yCWAlkYwI 6YvCU%26utm_source%3Dsubstack%26utm_medium%3Demail %23play&data=05%7C01%7C%7C93fba4da57a94a21ceb208db 2ac1ec07%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C 0%7C6381 50784607220576%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4 wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6M n0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=Lcw79poKSfLQIWx50KmIx1 o1d79kahr667OLoM7g7ag%3D&reserved=0

Nationalencyklopedin känns ju väldigt relevant idag?
Vet du varför Nationalencyklopedin inte överlever 2000-talet?
Den är gammal och förlegad innan du läst från A till Ö.

Så när jag beskriver var #Metoo-anhängare själva uppger att #Metoo är, så menar du att jag kommer med en egen påhittad version. När jag hänvisar till NE, så menar du att den källan är gammal. Jag hänvisade också till Feminina och det är knappast en gammal källa.

Du får nog bara börja tugga i dig att jäv och #Metoo inte har mad varandra att göra.
Och det Mats stod anklagad för var alltså jäv och därigenom tjänstefel. Och detta har inte alls med #Metoo att göra.
Citera
2023-03-23, 11:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så när jag beskriver var #Metoo-anhängare själva uppger att #Metoo är, så menar du att jag kommer med en egen påhittad version. När jag hänvisar till NE, så menar du att den källan är gammal. Jag hänvisade också till Feminina och det är knappast en gammal källa.

Du får nog bara börja tugga i dig att jäv och #Metoo inte har mad varandra att göra.
Och det Mats stod anklagad för var alltså jäv och därigenom tjänstefel. Och detta har inte alls med #Metoo att göra.
När du beskriver metoo gör du det för att så gott du kan försöka begränsa skadan som hashtaggen orsakade, men verkligheten har hunnit i kapp nu.
Det gjorde den egentligen redan när stort sett samtliga mediehus fälldes för publiceringarna, men när till och med Uppdrag Gransknings journalist Lina Makboul också hängdes ut för att hon dristade sig att ifrågasätta kvinnorna och deras berättelser, är det exakt samma partisaner i tiotusental som nu utövar makt, fast på bara ett lite annorlunda sätt.

https://poddtoppen.se/podcast/1567788449/rak-hoger-med-ivar-arpi/mediernas-underlag-for-metoo-publiceringarna-var-ett-skamt

Alla sätt att tillskansa sig mer makt, är naturligtvis i deras ögon bra.
Och då måste Linda Staaf få vara kvar. Liksom Sara Skyttedal,

De har ju inte gjort något annat fel än att vara det stackars offret. Förvisso med mer makt än både du och jag, men ändå.

Men du, reagerar du inte ens när Cissi Wallin själv går ut och pudlar? Eller när Åsa Linderborg gör det med sin bok?

Hur kommer det sig att du måste hålla i med näbbar och klor?
Eller är du bara för korkad för att släppa taget?
Senast redigerad av Pansarvecket 2023-03-23 kl. 11:38.
Citera
2023-03-23, 12:04
Avslutad
Citat:
När du beskriver metoo gör du det för att så gott du kan försöka begränsa skadan som hashtaggen orsakade, men verkligheten har hunnit i kapp nu.
Det gjorde den egentligen redan när stort sett samtliga mediehus fälldes för publiceringarna, men när till och med Uppdrag Gransknings journalist Lina Makboul också hängdes ut för att hon dristade sig att ifrågasätta kvinnorna och deras berättelser, är det exakt samma partisaner i tiotusental som nu utövar makt, fast på bara ett lite annorlunda sätt.

https://poddtoppen.se/podcast/1567788449/rak-hoger-med-ivar-arpi/mediernas-underlag-for-metoo-publiceringarna-var-ett-skamt

De har ju inte gjort något annat fel än att vara det stackars offret. Förvisso med mer makt än både du och jag, men ändå.

Men du, reagerar du inte ens när Cissi Wallin själv går ut och pudlar? Eller när Åsa Linderborg gör det med sin bok?

Det är bara du som inte pudlar utan försöker vräka på Löfving anklagelser om allmänt svineri och #metooar sagoläsare!
Citera
2023-03-23, 13:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är bara du som inte pudlar utan försöker vräka på Löfving anklagelser om allmänt svineri och #metooar sagoläsare!
Samma kulturkrig i båda/alla fallen. Metoo och feminism är båda verktyg i kriget.
Basen finns i de kritiska teorierna och fienden är alltid den vite mannen och kan man inte ta honom som vuxen, får man rikta in sig på dem när de är från 2-3 år gamla.

Men ni kan inte vinna.
För det går emot naturens lagar.
Vi är genetiskt kodade och alternativet är att vi lägger oss ner och dör och låter nästa/starkare män ta över.

Ni kan välja mellan oss och orcherna som kommer från sina krigshärjade skithålsländer.
Citera
2023-03-23, 13:58
Avslutad
Citat:
Samma kulturkrig i båda/alla fallen. Metoo och feminism är båda verktyg i kriget.
Basen finns i de kritiska teorierna och fienden är alltid den vite mannen och kan man inte ta honom som vuxen, får man rikta in sig på dem när de är från 2-3 år gamla.

Men ni kan inte vinna.
För det går emot naturens lagar.
Vi är genetiskt kodade och alternativet är att vi lägger oss ner och dör och låter nästa/starkare män ta över.

Ni kan välja mellan oss och orcherna som kommer från sina krigshärjade skithålsländer.
Precis, här pudlas inte, här #metooas vidare.
Citera
2023-03-23, 14:00
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Precis, här pudlas inte, här #metooas vidare.
Passa dig för att åka på skyttegravsfot, bara.

Jag har ett liv att leva också.
Citera
2023-03-23, 14:04
Avslutad
Citat:
Passa dig för att åka på skyttegravsfot, bara.

Jag har ett liv att leva också.
Ja du har hela livet på dig att #metooa.
Citera
2023-03-23, 16:14
Medlem
Citat:

Men när ska du börja förstå att jäv och #Metoo inte har med varandra att göra?

#Metoo handlar om beskrivna sexuella övergrepp (där den med makt utnyttjar den underordnade och tystnadskulturen kring detta).

Jäv handlar om att den med makt gynnar en underordnad professionellt som den med makt har en privat relation till.

Hur kan du få att gynna någon till att handla om beskrivna sexuella övergrepp?

Börja inse att du har helt fel.
Citera
2023-03-23, 20:24
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ja du har hela livet på dig att #metooa.
Det är större än så.
Lyssna på det här:
https://youtu.be/ni4VljLJFZU
Citera
2023-03-23, 20:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men när ska du börja förstå att jäv och #Metoo inte har med varandra att göra?

#Metoo handlar om beskrivna sexuella övergrepp (där den med makt utnyttjar den underordnade och tystnadskulturen kring detta).

Jäv handlar om att den med makt gynnar en underordnad professionellt som den med makt har en privat relation till.

Hur kan du få att gynna någon till att handla om beskrivna sexuella övergrepp?

Börja inse att du har helt fel.
Du får försöka hitta större bokstäver för att försöka få mig att läsa den fullkomliga rappakalja du försöker tvångsmata mig.
Jag är ganska bestämd i min åsikt och jag har förstått att du har en annan.

Men det är ditt problem.
Inte mitt.

Ska vi knyta ihop den här säcken en gång för alla, för nu är det tolfte gången du försöker säga samma sak, men du saknar ett gott sammanhang, så jag ska ge dig ett:
Citera
2023-03-23, 20:34
Avslutad
Citat:
Det är större än så.
Lyssna på det här:
Eller läs det här:

Du är en del av den pöbeln som kan sätta dig till doms över sagoläsare du överhuvudtaget inte känner och inte ens förstå att det kan gå så illa som det gjorde för Löfving.
Och med Benny Fredriksson före honom.

De är dömda, fast de inte gjort något fel, såvitt vi vet.

Vi ska skydda folk som är dömda i en folkdomstol tills saken prövats rättsligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in