Citat:
Såg du de källor jag hänvisat till? Som beskriver vad #Metoo är för något? Läs inlägg 142.
Nej, jag har inte "tolkningsföreträde", men jag har förmåga att förstå vad #Metoo är för något, när jag läser mig till sådan kunskap från Nationalencyklopedin och andra källor. Dessa källor har givetvis större koll på vad #Metoo är, än vad du har som hittar på vad #Metoo är.
Du tror ju att #Metoo handlar om jäv.
För du förstår: det var jäv Mats var anklagad för. Och det var jäv som Mats utreddes för. Det var även under denna jäv-utredning Mats fick minimalt med stöd från sin arbetsgivare. Och det var också den där jädra utredningen (kring jäv) som gör karaktärsmord på Mats. Sedan presenteras utredningen kring jäv på en offentlig presskonferens, där utredaren rekommenderade att man skulle sparka Mats pga. jäv. Några timmar senare hittades Mats död... Det bristande stödet (från Mats arbetsgivare) till Mats under jäv-utredningen och den offentliga presskonferensen kring jäv var sannolikt det som tog livet av Mats... Enligt bla. hans egen bror.
Jäv har inte med #Metoo att göra. Jag skulle faktiskt vilja påstå att jäv är raka motsatsen till vad #Metoo handlar om...
#Metoo handlar om att en med makt gör illa sin underordnade och tystnadskulturen kring detta.
Jäv handlar om att en med makt gör bra saker för sin underordnade (som denna har en privat relation till).
Börja tänk lite.