2023-03-21, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Okej, jag visste inte att det var du som bestämde sånt där och därmed har tolkningsföreträde..

Såg du de källor jag hänvisat till? Som beskriver vad #Metoo är för något? Läs inlägg 142.
Nej, jag har inte "tolkningsföreträde", men jag har förmåga att förstå vad #Metoo är för något, när jag läser mig till sådan kunskap från Nationalencyklopedin och andra källor. Dessa källor har givetvis större koll på vad #Metoo är, än vad du har som hittar på vad #Metoo är.

Du tror ju att #Metoo handlar om jäv.
För du förstår: det var jäv Mats var anklagad för. Och det var jäv som Mats utreddes för. Det var även under denna jäv-utredning Mats fick minimalt med stöd från sin arbetsgivare. Och det var också den där jädra utredningen (kring jäv) som gör karaktärsmord på Mats. Sedan presenteras utredningen kring jäv på en offentlig presskonferens, där utredaren rekommenderade att man skulle sparka Mats pga. jäv. Några timmar senare hittades Mats död... Det bristande stödet (från Mats arbetsgivare) till Mats under jäv-utredningen och den offentliga presskonferensen kring jäv var sannolikt det som tog livet av Mats... Enligt bla. hans egen bror.

Jäv har inte med #Metoo att göra. Jag skulle faktiskt vilja påstå att jäv är raka motsatsen till vad #Metoo handlar om...

#Metoo handlar om att en med makt gör illa sin underordnade och tystnadskulturen kring detta.
Jäv handlar om att en med makt gör bra saker för sin underordnade (som denna har en privat relation till).

Börja tänk lite.
Citera
2023-03-22, 00:17
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Såg du de källor jag hänvisat till? Som beskriver vad #Metoo är för något? Läs inlägg 142.
Nej, jag har inte "tolkningsföreträde", men jag har förmåga att förstå vad #Metoo är för något, när jag läser mig till sådan kunskap från Nationalencyklopedin och andra källor. Dessa källor har givetvis större koll på vad #Metoo är, än vad du har som hittar på vad #Metoo är.

För du förstår: det var jäv Mats var anklagad för. Och det var jäv som Mats utreddes för. Det var även under denna jäv-utredning Mats fick minimalt med stöd från sin arbetsgivare. Och det var också den där jädra utredningen (kring jäv) som gör karaktärsmord på Mats. Sedan presenteras utredningen kring jäv på en offentlig presskonferens, där utredaren rekommenderade att man skulle sparka Mats pga. jäv. Några timmar senare hittades Mats död... Det bristande stödet (från Mats arbetsgivare) till Mats under jäv-utredningen och den offentliga presskonferensen kring jäv var sannolikt det som tog livet av Mats... Enligt bla. hans egen bror.

Jäv har inte med #Metoo att göra. Jag skulle faktiskt vilja påstå att jäv är raka motsatsen till vad #Metoo handlar om...

#Metoo handlar om att en med makt gör illa sin underordnade och tystnadskulturen kring detta.
Jäv handlar om att en med makt gör bra saker för sin underordnade (som denna har en privat relation till).

Börja tänk lite.
Var detta ditt inlägg 142 med samma innehåll?
Du får nog tugga i dit att de miljoner som postade i metoo gjorde det av fler skäl och helt utan att ticka i alla dina skallkrav där.
Det spelar faktiskt ingen roll vilka regler du sätter upp för vad som är metoo.
Det är så mycket mer. Många hittade dessutom på sina egna, som "tystnad tagning", medvilkenrätt osv:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/metoo-samlar-snart-alla-branscher-i-sverige-har-ar-listan
Citera
2023-03-22, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Var detta ditt inlägg 142 med samma innehåll?
Du får nog tugga i dit att de miljoner som postade i metoo gjorde det av fler skäl och helt utan att ticka i alla dina skallkrav där.
Det spelar faktiskt ingen roll vilka regler du sätter upp för vad som är metoo.
Det är så mycket mer. Många hittade dessutom på sina egna, som "tystnad tagning", medvilkenrätt osv:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/metoo-samlar-snart-alla-branscher-i-sverige-har-ar-listan
Och en del hittar på att sagoläsare våldtar småbarn, det är bra mycket mer #metoo än att ge nån för hög lön. Skäms.
Citera
2023-03-22, 13:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Börja tänk lite.
https://emea01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fsubstack.com%2Fapp-link%2Fpost%3Fpublication_id%3D330775%26post_id%3D 109969549%26 utm_source%3Dpodcast-email%26play_audio%3Dtrue%26token%3DeyJ1c2VyX2lkIj oyOTg0NDg3MywicG9zdF9pZCI6MTA 5OTY5NTQ5LCJpYXQiOjE2Nzk0ODE2NDQsImV4cCI6MTY4MjA3M zY0NCwiaXNzIjoicHViLTMzMDc3NSIsInN1YiI6InBvc3QtcmV hY3Rpb24ifQ.im6MjpmSeEVI6MvohuqRfhARSoXx1yCWAlkYwI 6YvCU%26utm_source%3Dsubstack%26utm_medium%3Demail %23play&data=05%7C01%7C%7C93fba4da57a94a21ceb208db 2ac1ec07%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C 0%7C6381 50784607220576%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4 wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6M n0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=Lcw79poKSfLQIWx50KmIx1 o1d79kahr667OLoM7g7ag%3D&reserved=0

Nationalencyklopedin känns ju väldigt relevant idag?
Vet du varför Nationalencyklopedin inte överlever 2000-talet?
Den är gammal och förlegad innan du läst från A till Ö.
Senast redigerad av Pansarvecket 2023-03-22 kl. 14:04.
Citera
2023-03-22, 13:56
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och en del hittar på att sagoläsare våldtar småbarn, det är bra mycket mer #metoo än att ge nån för hög lön. Skäms.
Nej nej nej, man börjar med grooming, se varje pedofil före och efter Fredrik Federleys fd pojkvän.
Känner du många bögar? Fråga vad deras första sexuella erfarenhet var.
När du frågat, säg 20 st, får du veta att ett alltför stort antal var småpojkar när det började. Få om någon av deras förövare är dömda.

Minns du begreppet Eros, från antiken?
Det var i princip deras variant av Bacha Bazi.

Sluta förlöjliga hotet om pedofili, bara för att det drabbar pojkar mest.
Citera
2023-03-22, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nej nej nej, man börjar med grooming, se varje pedofil före och efter Fredrik Federleys fd pojkvän.
Känner du många bögar? Fråga vad deras första sexuella erfarenhet var.
När du frågat, säg 20 st, får du veta att ett alltför stort antal var småpojkar när det började. Få om någon av deras förövare är dömda.

Minns du begreppet Eros, från antiken?
Det var i princip deras variant av Bacha Bazi.

Sluta förlöjliga hotet om pedofili, bara för att det drabbar pojkar mest.
Ja så fortsätt du med ditt #metooande.
Citera
2023-03-22, 15:10
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jaha, men fortfarande har ingen anklagat Löfving för nåt liknande ö h t.

Han verkar helt inte ha haft så många fiender. Inte ens bland nazifeministerna.
Aaa, du har rätt.
Han var aldrig anklagad för nånting och nu tog han livet av sig helt utan anledning.

Hur funkar du egentligen?
Försöker du rättfärdiga mobbrättvisa, eller försvarar du bara dem som beskyllt honom för ruttet beteende mot Linda S?

Eller var hon helt utan inblandning också?
Lite jäv, bara. Grabbarna emellan?
Citera
2023-03-22, 15:52
Avslutad
Citat:
Aaa, du har rätt.
Han var aldrig anklagad för nånting och nu tog han livet av sig helt utan anledning.

Hur funkar du egentligen?
Försöker du rättfärdiga mobbrättvisa, eller försvarar du bara dem som beskyllt honom för ruttet beteende mot Linda S?

Eller var hon helt utan inblandning också?
Lite jäv, bara. Grabbarna emellan?
Har du missat att han var anklagad för ett misstänkt tjänstefel för att ha otillbörligt gynnat Staaf? GYNNAT.

Inte som du #metooar sagoläsare.
Citera
2023-03-22, 16:00
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Har du missat att han var anklagad för ett misstänkt tjänstefel för att ha otillbörligt gynnat Staaf? GYNNAT.

Inte som du #metooar sagoläsare.
Eller hur?
Han gjorde allt rätt enligt den feministiska spelboken, men fick på moppo ändå, men det beror till stor del på att han i sanningskommisionens egna kyrka SVT vägrade kalla klaner för något annat än vad de är.
Jag har ställt mig frågan nån gång varför Staaf inte får något alls för sin inblandning, lite som Skyttedal inte får något för sin, men så kommer jag på att man i den nya statsreligioner håller kvinnor för svaga och lite för korkade, för att man skulle ge dem ett eget ansvar, så det får Mats och Johan ta i stället.

Cirkulera!
Här finns inget kvar att se.
Senast redigerad av Flickfotograf 2023-03-22 kl. 16:03.
Citera
2023-03-22, 16:04
Avslutad
Citat:
Eller hur?
Han gjorde allt rätt enligt den feministiska spelboken, men fick på moppo ändå, men det beror till stor del på att han i sanningskommisionens egna kyrka SVT vägrade kalla klaner för något annat än vad de är.
Du har svårt att förstå konceptet med tjänstefel förstår jag.

Fortsätt du att #metooa sagoläsare istället.
Citera
2023-03-22, 16:23
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Du har svårt att förstå konceptet med tjänstefel förstår jag.

Fortsätt du att #metooa sagoläsare istället.
Något fel måste man ju hitta och tjänstefel, var väl typ fjärde uppslaget att få dit honom för, och jäv det femte.
Lite som man försökt sätta dit Trump för allt möjligt och bara svingar luft.
Citera
2023-03-22, 16:39
Avslutad
Citat:
Något fel måste man ju hitta och tjänstefel, var väl typ fjärde uppslaget att få dit honom för, och jäv det femte.
Lite som man försökt sätta dit Trump för allt möjligt och bara svingar luft.
Ungefär som du försöker sätta dit sagoläsare. De har väl kritiserat klanväsendet kan tänka så då #metooar du dem som barnvåldtäktsmän.
Senast redigerad av Ipsi 2023-03-22 kl. 16:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in