2023-03-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Om inte de andra kedjorna svarar kommer det bli tomt på Lidls hyllor. En stor risk för de övriga är att många nya kunder kommer söka sig till Lidl, de flesta som handlar där återkommer, danger danger. ICA-handlarna som gnuggat sina händer av girighet finner sig idag gnisslandes tänder i ren ilska över Lidl.

Tack Lidl! Bra att det finns företag som förmår att både konkurrera och driva verksamheten med hjärtat. Annat är det med konsum som hela tiden höjer priserna väldigt mycket. Det kan inte gå i längden, och en kk skulle inte förvåna mig det ringaste.
Citera
2023-03-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gravyyou
Då är det ju inte marknadspris utan priskontroller de själva sätter ärthjärna. Så om de fryser priserna, vad skulle du kalla det? De kontrollerar priserna, de följer inte marknadsnivån.

Folk tror att de är jättesmarta när de googla "priskontroller" och ser på wikipedia att det är staten som regulerar.
Vad tror du att ett marknadspris är för något?
Citera
2023-03-23, 13:20
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbullen334
Har varit 0 moms på mat i Polen i över 1 år nu. Funkar bra skulle jag säga, alla affärer kör på sina egna metoder. Vissa har endast på lördagar, andra har på delar av sortimentet.

Har vadå på lördagar?
Citera
2023-03-23, 13:21
Medlem
LIDL:s frysta hamburgare är ljusår bättre än alla andras. Tyvärr har dom inte det alltid inne.
Citera
2023-03-23, 13:22
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Lidl har haft sin Maribel rårörda lingonsylt i många år. Jag är stamkund på just den produkten. Bäst i stortest i Göteborgsposten nyligen. Fem av fem i betyg ”Godaste lingonsylten jag smakat” och ”Perfekt konsistens” löd några omdömen.
Svårt att byta lingonsylt från den man ätit i 50 år. Som att byta bank eller försäkringsbolag.

Men visst, ganska många Lidl-varor som bara finns på lidl är bättre än de klassiska svenska märkena. Jag har provat riktigt många, de är alltid bra, så jag har bara bra att säga om lidl utöver det för klena urvalet.
Citera
2023-03-23, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Bra att dom gör annorlunda än COOP som startar höjningarna, men då den är kopplad till S så gör dom allt för att sabba för nya regeringen.
https://www.expressen.se/ekonomi/siffrorna-visar-coop-drivande-i-chockhojda-matpriserna/

Konsum är mycket illa skött och det är kanske för att undvika kk som man höjer så väldigt kraftigt.
Citera
2023-03-23, 13:33
Avslutad
Gillar deras pommes frites, många sorter. De har en tjockare variant, kommer inte ihåg märket men den är helt enastående. Ska köpa den nästa gång, nu skiter jag i ICA.
Citera
2023-03-23, 13:38
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Min gissning är att bananer kommer att kosta 12:90 kr

Bästa är om deras kaffe sänks,säg 54:90 för Arvid Nordquist.

Men de är väl redan billiga på kaffe, 200g frystorkat kostar runt 30. Eller finns det billigare?
Citera
2023-03-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InflationsNation
Vad tror du att ett marknadspris är för något?

Lidl har runt 5000 produkter och fryser nu priset på 100.
Får gratis positiv uppmärksamhet hos all media och har gjort en riktigt smart reklamkupp.
Citera
2023-03-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Vad tror du att jag gör idag då?
Självklart så handlar jag inte på Lidl.

Sen klagar jag så mkt jag känner för, men det visste du nog redan.
Ingen aning om vad du gör idag. Du gillar låga priser men väljer bort Lidl för att det är jobbigt att då också behöva gå till ICA- eller Coop-butiken bredvid där du köper resterande 30% av dina varor. Det säger att du i grund och botten klagar på din egen oförmåga att planera på ett ekonomiskt hållbart sätt kring dina inköp. Du får så klart göra som du vill, men låtsas inte som att det är smart.
Citera
2023-03-23, 13:44
Medlem
Nu när ica går ut med att det är "konsumenterna som sätter priset genom deras vilja att betala" så förefaller de vara fullständigt osympatiska och inte längre intresserade av mina pengar som varit runt 100000 per år. Det är såklart en piss i havet för ICA men jävlar vad verklighetsfrånvända de är. Blir lidl framöver för basvaror och vad som nu funkar för resten.
Citera
2023-03-23, 13:45
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Gillar deras pommes frites, många sorter. De har en tjockare variant, kommer inte ihåg märket men den är helt enastående. Ska köpa den nästa gång, nu skiter jag i ICA.

Allt annat är olidligt.
Senast redigerad av TotalWar 2023-03-23 kl. 13:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in