2023-03-23, 12:40
Medlem
Lidl har många bra varor. Särskilt kött och pålägg. Jag handlar ofta på Lidl. Många av varorna som Lidl säljer finns även på andra butiker att köpa.

Lidl har även många bra produkter hygien tvätt medel sköljmedel godis choklad mm

Du kan handla mycket på Lidl. De har dessutom olika veckor med mat från olika länder.
Citera
2023-03-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Ser inte nackdelen. Det är så strategin bör utformas om du upplever att dyra matvaror är ett ekonomiskt problem som du vill undvika.

Vi är alla olika.
Jag föredrar att inte behövs åka runt i olika butiker för att handla.

Ett litet närlivs har större utbud än Lidl, vilket jag föredrar (förutom priserna då).
Citera
2023-03-23, 12:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salama-Blixt
Har aldrig noterat att det har varit brist på varor på min Lidl butik, dock har jag noterat det vid utländska Lidl-butiker att man måste vara där tidigt, annars är det slut på eftermiddagen.
Lidl har väldigt god svensk lingonsylt och massa andra svenska varor om man är intresserad. Varumärket är egalt, det är innehållsförteckningen man ska läsa, samt att det passar ens smaklökar.

Går aldrig på Lidl för de har ju ett ytterst begränsat sortiment. De få gångerna jag varit på Lidl har jag bara hittat typ en tredjedel av det jag vill handla. Värdelöst.
Citera
2023-03-23, 12:45
Medlem
Tantradyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Var det svenska eller tyska produkter, gissar på svenska? Ty de tyska går inte upp i pris av någon märklig anledning. Detta visar att i Sverige kan man höja priserna hur mycket man vill. Men detta är bara hos Lidl, hos de andra handlarna höjer de även tyska varor lika mycket.

Godis och glass - tror glassen (Gelatelli) tillverkas i Belgien eller Frankrike.
Citera
2023-03-23, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag hatar att gå till Lidl och inse att 30% av varorna faktiskt helt saknas där, så jag får ändå gå in på Ica/Coop som ligger bredvid och handla de sista procenten.
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Vi är alla olika.
Jag föredrar att inte behövs åka runt i olika butiker för att handla.

Ett litet närlivs har större utbud än Lidl, vilket jag föredrar (förutom priserna då).
Du skrev trots allt ”[...] får ändå gå in på Ica/Coop som ligger bredvid [...]”. Nu behöver du helt plötsligt ”åka runt”. Förslagsvis köper du allt på ICA eller Coop och slutar klaga.
Citera
2023-03-23, 12:54
Medlem
Lidel har ganska bra sortiment

Konserver är billiga
Fruk och grön goda äpplen bananer gurka
Deras glas är jätte god
Även socker mjöl och sådant är billigt
Tvättmedel och rengöring brukar kunna fyndas
Osten är god
Oliver och sådant är gott
Pasta
Förpackat Bröd är sämre ofta lite hårda
Dock är deras färska bröd väldigt gott.

Man hittar inte allt där men mycket.
Citera
2023-03-23, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gravyyou
Priskontroller är fullständigt meningslöst och kontraproduktivt. Det leder bara till brist på varor. Så folk får köa istället.

Nä, korkad idé. Även om jag hatar att priserna gått upp som alla andra, är å andra sidan realist och lever i verkligheten.
När ett företag sänker sina priser på en öppen marknad kallas det konkurrens, inte priskontroll.
Citera
2023-03-23, 12:56
Medlem
Applåderar Lidl och deras chokladpudding är enastående
Citera
2023-03-23, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Du skrev trots allt ”[...] får ändå gå in på Ica/Coop som ligger bredvid [...]”. Nu behöver du helt plötsligt ”åka runt”. Förslagsvis köper du allt på ICA eller Coop och slutar klaga.

Vad tror du att jag gör idag då?
Självklart så handlar jag inte på Lidl.

Sen klagar jag så mkt jag känner för, men det visste du nog redan.
Citera
2023-03-23, 12:57
Medlem
gravyyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypocaust
När ett företag sänker sina priser på en öppen marknad kallas det konkurrens, inte priskontroll.

Då är det ju inte marknadspris utan priskontroller de själva sätter ärthjärna. Så om de fryser priserna, vad skulle du kalla det? De kontrollerar priserna, de följer inte marknadsnivån.

Folk tror att de är jättesmarta när de googla "priskontroller" och ser på wikipedia att det är staten som regulerar.
Citera
2023-03-23, 13:02
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Lidl har en god ekonomi iom. sin starka tyska ägare.
Coop däremot kan inte hänga med allt för länge med sin dåliga kassa.
Vad är det som Coop gör fel? Organisationen ägs av medlemmarna o har inga gnidna butikschefer o Vd:ar som ska ha fantasilöner o var sin Porsche. Ändå är priserna lika eller högre än hos ICA-Stig och återbäringen till medlemmarna är minimal.
Att det inte gick bra på 80-90 talet när gnällkärringarna i Coopbutikerna tyckte att det var enklare att jobba om det inte var så mycket kunder i butiken, den tiden är väl ändå förbi.
Så var sitter felet/felen?
Citera
2023-03-23, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Vad är det som Coop gör fel? Organisationen ägs av medlemmarna o har inga gnidna butikschefer o Vd:ar som ska ha fantasilöner o var sin Porsche. Ändå är priserna lika eller högre än hos ICA-Stig och återbäringen till medlemmarna är minimal.
Att det inte gick bra på 80-90 talet när gnällkärringarna i Coopbutikerna tyckte att det var enklare att jobba om det inte var så mycket kunder i butiken, den tiden är väl ändå förbi.
Så var sitter felet/felen?

Tragedy of the commons? Det alla äger äger ingen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in