2023-03-23, 11:48
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Exakt så är det tyvärr. Om jag (tidigare) bilhandlade och lingonsylten var slut så kunde jag ju inte handla på lidl som inte hade rårörd lingonsylt, så det blev willys som har alla kända svenska varor.

Lidl har haft sin Maribel rårörda lingonsylt i många år. Jag är stamkund på just den produkten. Bäst i stortest i Göteborgsposten nyligen. Fem av fem i betyg ”Godaste lingonsylten jag smakat” och ”Perfekt konsistens” löd några omdömen.
Citera
2023-03-23, 11:51
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Du kan inte köpa alkohol på svenska lidl ärthjärna.. bra jämförelse. Acceptera att hela du är budget som försvarar deras varor lite överdricet att säga att de är bäst.
Deras varor funkar visst men knappast bäst

Det är inte jag som säger det, Hr Har2cmkuk.

https://via.tt.se/pressmeddelande/lidls-kaffe-smakar-bast-enligt-test?publisherId=2265114&releaseId=3339607
https://via.tt.se/pressmeddelande/lidls-bordsmargarin-ar-bast-i-test?publisherId=2265114&releaseId=3341598
https://www.livetsgoda.se/varmkorv-fran-lidl-bast-i-test/?print=print
https://www.butiksnytt.se/lidls-julskinka-fick-betyget-varldsklass/
https://www.lidl.se/vara-varor/vara-topptestade-produkter

Lidl är princip bättre än svenska matvarudinosaurier på allt de bestämmer sig för att addera till sitt sortiment. Men jag respekterar din rätt att betala höga priser för dåliga produkter. Det är detta vi har Coop till. En dagligvaruhandel för socialdemokrater. Där får ni allt ni förtjänar.
Citera
2023-03-23, 11:52
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Exakt så är det tyvärr. Om jag (tidigare) bilhandlade och lingonsylten var slut så kunde jag ju inte handla på lidl som inte hade rårörd lingonsylt, så det blev willys som har alla kända svenska varor.

Har aldrig noterat att det har varit brist på varor på min Lidl butik, dock har jag noterat det vid utländska Lidl-butiker att man måste vara där tidigt, annars är det slut på eftermiddagen.
Lidl har väldigt god svensk lingonsylt och massa andra svenska varor om man är intresserad. Varumärket är egalt, det är innehållsförteckningen man ska läsa, samt att det passar ens smaklökar.
Citera
2023-03-23, 11:59
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Du kan inte köpa alkohol på svenska lidl ärthjärna.. bra jämförelse. Acceptera att hela du är budget som försvarar deras varor lite överdricet att säga att de är bäst.
Deras varor funkar visst men knappast bäst

Dagens bästa citat Någon som har svårt med läsförståelsen innan hen gör ett utfall. Bäst att radera detta inlägg innan någon upptäcker hur korkat detta inlägg var.
Citera
2023-03-23, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Problemet med Lidl är att de saknar självscanning. Det går inte att ha i de områden där deras butiker brukar ligga.

Så det blir enorma köer som jag inte har tålamod med. Nu lär det bli ännu värre efter det här.
Finns självscanning på en del platser och vad jag förstår så ökar det dessutom.
Citera
2023-03-23, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Lidl har haft sin Maribel rårörda lingonsylt i många år. Jag är stamkund på just den produkten. Bäst i stortest i Göteborgsposten nyligen. Fem av fem i betyg ”Godaste lingonsylten jag smakat” och ”Perfekt konsistens” löd några omdömen.
Det intressanta är ju mängden socker, och hur mycket annat de hällt i. Men har de lägre sockerhalt än andra samt inga andra märkliga ingredienser
Citera
2023-03-23, 12:15
Medlem
Lidl har många fina varor som inte finns annorstädes. Deras engelska cheddarost är fantastisk. Deras getmjölksfärskost 500gr likaså. Och deras kött är bättre än ICAs. Jag kan tipsa er alla om att prova en förmiddag när det är mindre folk att handla där på prov.

Håller med att det kan vara långa köer i kassorna. Heja Lidl. Blir kaos på måndag.
Citera
2023-03-23, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Det intressanta är ju mängden socker, och hur mycket annat de hällt i. Men har de lägre sockerhalt än andra samt inga andra märkliga ingredienser
Folk måste fatta att man inte får premium på Ica och att Lidl automatiskt är sämre.
Citera
2023-03-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Folk måste fatta att man inte får premium på Ica och att Lidl automatiskt är sämre.
Vi är indoktrinerade från barnsben. Det märker man direkt ifall man bott utomlands. Hur flux är alla tvingade att titta på innehållsförteckningen för ingen känner till några märken typ.

Mycket handlar om en självbild etc. Folk betalar ju dubbla priset på en mobil trots att den inte är bättre. Status etc.

Lever det där låtsaslivet...
Citera
2023-03-23, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag hatar att gå till Lidl och inse att 30% av varorna faktiskt helt saknas där, så jag får ändå gå in på Ica/Coop som ligger bredvid och handla de sista procenten.
Ser inte nackdelen. Det är så strategin bör utformas om du upplever att dyra matvaror är ett ekonomiskt problem som du vill undvika.
Citera
2023-03-23, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det blir en sväng in till Lidl efter jobbet. Jag skall botanisera i sortimentet och skriva en liten lista på saker jag behöver handla någon annanstans.
Om Lidl har bra priser på kött/mejeri är bara det anledning nog för mig att gå dit, för jag tror inte kvaliteten kan vara mycket sämre än hos de flesta Axfood/ICA-handlare.
Skall man köpa riktigt bra kött på ICA, COOP eller Willys så blir man tvungen att välja ur premiumhyllan, där priserna ligger på en sådan nivå att jag inte unnar mig det till vardags.
Har svårt att tänka mig att Lidl skulle hålla lägre kvalitet än standardsortimentet på ICA, som i bästa fall är oinspirerande och i många fall rent av undermålig.
Lidls kött är jättebra. Bättre än Willys. Prova tycker jag. Du riskerar inget.
Citera
2023-03-23, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag har varit på väldigt bra Lidl och väldigt dåliga Lidl. Lidl utomlands är ju natt och dag mot Sverige, men även vissa Lidl i Sverige är bra mycket bättre än andra.

En annan skillnad är att på Ica Maxi har dom 20-30 pers som enbart går runt och fyller på och snyggar till när idioter går runt och gräver och lägger saker på fel ställen. Har fan aldrig stött på någon på Lidl som gör det. Som städar på morgonen och låter det kaosas till stängning, sen städar dom.

Generellt är Lidl skit i jämförelse med Ica Maxi.

Visst är det så !

Här där jag bor är det just nu tvärtom. LIDL butiken är top notch medans coop Willys och Ica är flera snäpp lägre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in