2023-03-23, 12:01
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag vet, därför skrev jag Irak och Libanon, länder som haft inbördeskrig. Assyrier är ofta kristna, och dottern har på sig ett kors i intervjun i Excessen.

Japp. Men precis som många muslimer här så är de mest religiösa när det passar
Citera
2023-03-23, 12:11
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Att han nu fått en försvarsadvokat tyder enligt mig på att utredningen har lett till att misstanken har stärkts mot den utpekade.

Om jag skulle bli anhållen misstänkt för mord skulle jag vilja ha en försvarare med mig hur svag misstanken än är. Enbart anhållandet är skäl för försvarare.
Citera
2023-03-23, 12:16
Medlem
Citat:
Jag vet, därför skrev jag Irak och Libanon, länder som haft inbördeskrig. Assyrier är ofta kristna, och dottern har på sig ett kors i intervjun i Excessen.

Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Om jag skulle bli anhållen misstänkt för mord skulle jag vilja ha en försvarare med mig hur svag misstanken än är. Enbart anhållandet är skäl för försvarare.
Om polisen inte hållit förhör är det inte säkert de har talat om för honom vilka rättigheter han har. Han kan förstås begärt försvarare själv, medveten om hur pyrt han ligger till.
Citera
2023-03-23, 12:23
Medlem
Alltså tänk på vad ni skriver det finns faktiskt en familj som sörjer denna unga kvinna speciellt hennes barn vila i frid fina 🌷
Citera
2023-03-23, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Är man misstänkt för brott med fängelse minst 2 år i straffskalan får man inte förhöras utan försvarare närvarande… oavsett misstankegrad
Citera
2023-03-23, 13:15
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Om polisen inte hållit förhör är det inte säkert de har talat om för honom vilka rättigheter han har. Han kan förstås begärt försvarare själv, medveten om hur pyrt han ligger till.

Offentlig försvarare ska automatiskt tilldelas den som är misstänkt för brott som kan ge minst 6 månaders fängelse. Så i.o.m att han anhållits (vilket han har enligt SR) så tilldelas en försvarare.
Citera
2023-03-23, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Men jag har inte varit oförskämd mot dig , så skriv gärna till mig de andra kan du skita i
🙃

Tror du personen bor i området.
Citera
2023-03-23, 14:09
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lele1234
Alltså tänk på vad ni skriver det finns faktiskt en familj som sörjer denna unga kvinna speciellt hennes barn vila i frid fina 🌷
Nu har ju hennes ungar redan valt att vara med i offentligheten i och med att de absolut ville vara med på bandat inslag, där sitter och kastar skit på polisen.
Citera
2023-03-23, 14:14
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nu har ju hennes ungar redan valt att vara med i offentligheten i och med att de absolut ville vara med på bandat inslag, där sitter och kastar skit på polisen.
Njae skit kastar dom inte. Men de är besvikna för att polisen struntat i deras mamma.
Men om du ser det som att ”kasta skit”- så okej.
Isåfall tycker jag att de mycket väl har anledning till att det. Polisen valde inte ens att kolla barnens tips som de hade rotat fram, förns mamman till slut hittades död.
Citera
2023-03-23, 14:23
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

Jag hade nog också ”kastat skit” på polisen om min förälder försvann spårlöst och dom skiter i att leta efter denne.. Usel inledning av polisarbete.
Citera
2023-03-23, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror att 1 juli, tillsammans med 1 januari, kan vara ett standarddatum som sätta när en migrant inte kan påvisa faktiskt födelsedatum. Vet inte om det är en möjlig förklaring.
Precis.

Givetvis vet hon sin riktiga födelsedag och det är den de firar, inte bedragar lögn datumet som hon fått efter att hon slängt sina papper och ljugit för myndigheterna. Alla flyktingar gör det.
Citera
2023-03-23, 14:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Jag hade nog också ”kastat skit” på polisen om min förälder försvann spårlöst och dom skiter i att leta efter denne.. Usel inledning av polisarbete.

Jotack.

Särskilt som dessa människor förefaller leva under rätt skapliga och ordnade förhållanden. Kan inte JGs egna föräldrar och syskon läsa och skriva svenska tro? Vad är catchen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in