Citat:
Ursprungligen postat av
CrackerPower
Personligen har jag eller kommer aldrig sätta min fot på Lidl.
Ät hälften så mycket och inga halvfabrikat och bara det renaste.
Billigt och rent.
Haha, det där är ett sååå ängsligt och skitnödigt medelklass-uttalande.
ICA är en genomvidrig koncern som jag har ett bottenlöst hat mot. Deras upphandlingar med utpressning och hot mot mindre leverantörer är ren terrorism. Lägg därtill deras besatthet att styra över allt som bara går till de undermåliga "egna varorna" för att få ännu högre marginal per vara. Marginalerna ja - obscent höga, med enda syfte att göda byns äckliga, feta butikschef. Marginaler som kan hållas enbart eftersom den svenska dagligvaruhandeln är ett oligopol, och den ängsliga medelklassen är för korkade för art inse det.
ICA-handlarna är dubbla rånare! De rånar kunden, och de rånar den som egentligen borde ha största delen av kakan - matproducenten! Vad fan har handlaren gjort annat än att slänga upp det bonden producerat på hyllan? ICA-handlaren är en parasit!
Och så ska varje inköp så klart registreras så att kunden kan övervakas i marknadsföringssyfte för att förmås handlas ännu mer. Och ni tröga jävla idioter går på det - för ni får ju en booooonus på 50 kronor i slutet på månaden!
Lidl har inte ens självscanning, och ibland neråt halva priset på
samma vara (inte likvärdig). Man lär vara väääldigt ängslig för att köpa den varan på ICA då...
Sen har ju Lidl alldeles för begränsat sortiment, så det går ju inte att bara handla där. Men det behöver slängas in en bomb i systemet för att krossa ICA en gång för alla, och denna giv av Lidl är väl ett steg i rätt riktning. Men det behövs fler kedjor i Sverige. Att Netto sålde av till Coop var synd, det fattade väl alla att det skulle gå åt helvete. Costco har ju börjat i liten skala, Picard finns på några få ställen... Aldi behöver komma också. ICA-handlarna ska tvingas byta ner sig från Ferrari till Fiat Uno!