Nästan så man skäms över att läsa kommentarer här.
"Ser här!! här är bevis att ICA och COOP är giriga!! de kan sänka priserna!!!"
Via pressmeddelandet kan man läsa :
" Vi har valt ut ett stort antal populära produkter som vi kommer att ge ett nytt lägre standardpris. De här åtgärderna kommer kosta pengar, men vi är beredda att ta kostnaden och göra vad som krävs för att stötta svenska hushåll i en ekonomiskt utmanande tid"
Detta är inget nytt, och detta är inte heller någon ren välgörenhet från LIDLs sida heller
Säg att de förlorar 5 miljoner i veckan på detta, men tjänar 10 miljoner på andra varor som de nu kommer sälja till kunder som annars inte gått in i butiken.
Men LIDL ska helt klart ha en eloge för att de gör detta!
Handlar ofta på LIDL, deras billiga läsk är väldigt god, deras utbud av bröd är gott och billigt samt bra kvalité på kött.
Lite roligt att utbudet varierar vecka till vecka, hur ofta ser man kängurustek på ICA? Struts?
Citat:
Ursprungligen postat av
RonHoward
Det jag ogillar med Lidl är deras erbjudanden där de håller på med olika erbjudanden olika dagar i veckan. Alla andra kedjor har måndag-söndag, kom och köp. Men Lidl, nej, de ska hålla på att krångla med måndag till onsdag, onsdag till fredag och sen helgerbjudande på det.. Vad fan är problemet kanske ni tänker då? Jo, när jag sett ett erbjudande och kommer till butiken så visar det sig att det inte gäller idag utan imorgon, ta högrevssteken för ordinariepris idag eller köp den imorgon för 43% rabatt. Nej, det stör mig som fan.
Har då aldrig reagerat på detta.. vad menar du?
här ser du t.ex veckans reklamblad för LIDL - vart ser du att priserna skiljer sig dag för dag, eller skiftar 2 gånger i veckan?
https://www.lidl.se/info/reklamblad
Måste vara något lokalt för dig isåfall?