2023-03-23, 08:59
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Lidl är fattigmansbutik.

De kom hit för de skulle va ett budgetalternativ till de andra stora typ ica coop osv men de e fan lika dyrt och riktigt SKIT!

Lidls varor är budget så vill man leva som en jude kan man ju handla där.. jag fortsätter handla på de större kedjorna dä jag vill ha kvalitet.

Extremt jobbigt att handla på lidl då man måste stressa o packa ner allt pga 1cm långt kassabord.
Max 1 kassa öppen trots extrem kö..
Ska jag behöva gå i 2 butiker om jag vill storhandla? Nej tack lidl har ju knappt de man vill ha vilket ica o coop osv har

Tjänar 70 papp i handlar på Lidl så sitt ner i båten Svennebanan.

Om du hade haft någon pragmatisk hjärna och faktiskt testa deras produkter så inser du att de är bra mycket billigare och i många fall bättre.
Citera
2023-03-23, 09:05
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armillaria
Där drog LIDL ner byxorna på ICA Axfood och Coop.

Antingen stämmer det att dom är giriga, har ljugit för oss och har utrymme att sänka priserna

Eller så är de så inkompetenta att de inte kan få tag på varor till ett konkurrensmässigt pris.

LIDL har bevisligen utrymme att sänka priser och fortfarande gå runt, dom kommer som ett resultat av detta att ta marknadsandelar av oligopolet.

Trevligt med lite kapitalism där den som kan erbjuda bäst pris får kunden.

Ica och resten av KARTELLEN verkar sakna ett större syfte. De har svårt att förstå att de verkar inom en samhällsviktig industri, utan ser sin affärsverksamhet som vilken verksamhet som helst. Allt de ser är resultatet av nästa kvartal.

Citat:
Sköt dig själv och skit i andra
- Sveriges nya motto
Citera
2023-03-23, 09:12
Medlem
kolmogorov-smirnovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Intressant att så många upprepar ”Lidl har inte fullt sortiment så jag handlar på ICA”. Givetvis har inte alla butiker exakt samma varor. Men jag funderar på vad det är för specialvara som bara säljs på ICA man måste köpa exakt varje gång man handlar?

Inte heller ICA har fullt sortiment i alla butiker. Jag kan välja på två olika ICA. Den ena butiken är fyra gånger större än den andra. Då kan ju den lilla ICA-butiken heller inte ha fullt sortiment jämfört med den större. Men ICA:s kunder handlat i den lilla butiken ändå.

Jag har en i min familj som är glutenintolerant. Där är Lidl inte bra. Annars tycker jag det mesta finns.
Citera
2023-03-23, 09:13
Medlem
erwynns avatar
Finns det någon "officiell" lista över vilka produkter det gäller so far?
Citera
2023-03-23, 09:14
Medlem
Cameltotems avatar
Finns nog inget mer tacky medelklass och tro man är bättre för man handlar på ICA.

De riktiga G's är ICA handlarna som tjänar miljoner på er, de är häftiga.

Sen har vi Lidl. Där handlar många fattiga och smarta pragmatiska människor med pengar, vi förstår att de inte är någon status i att handla på ICA och vi investerar hellre mellanskillnaden.
Citera
2023-03-23, 09:20
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Finns nog inget mer tacky medelklass och tro man är bättre för man handlar på ICA.

Sen har vi Lidl. Där handlar många fattiga och smarta pragmatiska människor med pengar, vi förstår att de inte är någon status i att handla på ICA och vi investerar hellre mellanskillnaden.

Jag är också besviken på flashback, att ingen kommit på det uppenbara.
Ica-handlaren är en mellanhand för mycket som egenföretagare, Ica centralt ska också tjäna pengar.
Willys har bara butikschef.
Därför är de billigare.
Citera
2023-03-23, 09:21
Medlem
Mycket smart av Lidl för de kommer att få ännu mera kunder. Lidls kunder har ökat kraftigt redan nu vilket man märker på parkeringen utanför Lidl.
Citera
2023-03-23, 09:26
Medlem
Nästan så man skäms över att läsa kommentarer här.
"Ser här!! här är bevis att ICA och COOP är giriga!! de kan sänka priserna!!!"

Via pressmeddelandet kan man läsa :
" Vi har valt ut ett stort antal populära produkter som vi kommer att ge ett nytt lägre standardpris. De här åtgärderna kommer kosta pengar, men vi är beredda att ta kostnaden och göra vad som krävs för att stötta svenska hushåll i en ekonomiskt utmanande tid"

Detta är inget nytt, och detta är inte heller någon ren välgörenhet från LIDLs sida heller
Säg att de förlorar 5 miljoner i veckan på detta, men tjänar 10 miljoner på andra varor som de nu kommer sälja till kunder som annars inte gått in i butiken.

Men LIDL ska helt klart ha en eloge för att de gör detta!
Handlar ofta på LIDL, deras billiga läsk är väldigt god, deras utbud av bröd är gott och billigt samt bra kvalité på kött.
Lite roligt att utbudet varierar vecka till vecka, hur ofta ser man kängurustek på ICA? Struts?

Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Det jag ogillar med Lidl är deras erbjudanden där de håller på med olika erbjudanden olika dagar i veckan. Alla andra kedjor har måndag-söndag, kom och köp. Men Lidl, nej, de ska hålla på att krångla med måndag till onsdag, onsdag till fredag och sen helgerbjudande på det.. Vad fan är problemet kanske ni tänker då? Jo, när jag sett ett erbjudande och kommer till butiken så visar det sig att det inte gäller idag utan imorgon, ta högrevssteken för ordinariepris idag eller köp den imorgon för 43% rabatt. Nej, det stör mig som fan.

Har då aldrig reagerat på detta.. vad menar du?
här ser du t.ex veckans reklamblad för LIDL - vart ser du att priserna skiljer sig dag för dag, eller skiftar 2 gånger i veckan?
https://www.lidl.se/info/reklamblad

Måste vara något lokalt för dig isåfall?
Senast redigerad av MrSvensson 2023-03-23 kl. 09:31.
Citera
2023-03-23, 09:30
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem

Upprätthålla någon slags image av att man har en exklusiv och förfinad smak som inte kan tillfredsställas på det där arbetarklassiga Lidl utan man måste därför handla på medelklassmekkat ICA.
Citera
2023-03-23, 09:30
Medlem
Frågan är vad prissummorna faktiskt blir.

Om prissänkningen är 10kr per köp så lär det ju inte hjälpa.
Citera
2023-03-23, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Deras chokladkaka ,alltså deras motsvarighet av Marabou är mycket god. Gick ibland köpa den för under 10 kr
13 spänn nu eller 2 för 26 alltså 2 st 200-grammare

Halva priset mot Coop typ

Deras honung & mandel kan man dö för

Vit jordgubbscrisp är också fantastisk

Men handla Marabou på Ica ni som tror att svenskt är något kvalitetsmärke
Citera
2023-03-23, 09:34
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolmogorov-smirnov
Jag har en i min familj som är glutenintolerant. Där är Lidl inte bra. Annars tycker jag det mesta finns.
Point taken. Jag har noll koll på glutenfrisortiementet i olika butiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in