Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Det kan nog vara så som du tror men det gör henne inte ansvarsfri om hon nu varit aktiv under strypningen. Förstår vad du menar och jag hade själv varit livrädd om jag hade en sån galen kvinna till vän. Om hon slutade ljuga och berättade sanningen när hon hade chansen tror jag det skulle vara till hennes fördel. Eller också var hon mer aktiv och blodtörstig än vi har en aning om. Så länge hon ljuger blir det knepigt att veta hur det ligger till.
Absolut ska hon ha sitt straff. enligt mig 4-10 år beroende på inblandning och hur mycket hon blev driven &omständigheterna till hennes egna handlingar men absolut mest för att hon inte ringde polis&ambulans när JJ var borta, skyddande av brottsling, delaktighet imordet, för att hon inte säger sanningen (vilket jag tror hon snart gör för att ge JJ maxstraff och säkra sitt egna liv då JJ troligtvis har MH på sin dödslista nu..) osv. Hon ska inte gå straffri.
Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Meningen var väl att hon skulle flytta cykeln och göra sig av med Toves mobil och nycklar. Nu blev det inte så då grannen blev ett hinder och då kom hon på Donken?
Precis vad jag också tror, därför mindre sannolikt att MH åt cheeseburgaren.
Grannen säger själv, "hon sa att hennes kompis mådde dåligt och ville handla MCD.. "hon handlade bara en cheese vilket vi (grannen&pappen) tyckte var konstigt..