2023-03-23, 08:55
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Efter mordet så öppnade hon sin mobil och spelade nåt spel som jag inte kommer ihåg vad det var. Då är man inte speciellt berörd av allt som skett under natten. Sen gick hon och lade sig för att sova fram till 17-tiden. Lite märkligt också med tanke på hur mycket hon påstod sig ha sovit tidigare under dygnet.

Om hon talade sanning så skulle hon inte ha behövt ljuga att hon sov hela tiden innan och till och med mellan tuggorna på hamburgaren. Drar hon samma vals nästa vecka tror jag det kan bli hennes fall. Låter ju inte klokt när hon sa att hon sov på varenda fråga som var besvärlig. Hon kommer nog utnyttja att folk tror hon är lite efterbliven vilket inte stämmer när man är så skicklig på att ljuga.

Som ursprungsinlägget du började citera.
Jag (ensam med tro detta enligt dig) tror att MH var rädd för JJ.
Dels för hon är ju nära vän med JJ, har hört/sett/vart med när JJ försökt tutta på andras hem, hört hennes hat, blivit uppviglad med "kodord" att klippa sin egna bror(?).
Och som jag uppfattat det är JJ den drivande och "bossen" mellan de två

Om du ser mig mörda någon + de faktorer jag skrev (+massa som jag säkert missat), då tar du nog ett hot av mig på allvar. Därför + att hon fått order om att dra en vals (som sket sig snabbt) blev MH osäker på vilken linje hon ska köra på och drar olika lögner som krockar med varandra..
Citera
2023-03-23, 08:56
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Håller med 100%, men så mycket som hon redan ljugit kan hamburgaren också vara en lögn. Jag tror (skrev i annat inlägg också) som du att man inte har aptit efter en sån grej.
Cheeseburgaren handlades bara för att JJ blev mött av grannen i trappan däremot.. Tror inte hon var på väg att köpa en cheese 2 minuter efter hon mördat någon... Cheesen åts kanske inte ens upp..

Jag tror inte det minsta på sova teorin, isåfall rimmar den med rädslan för JJ, MH "kände" att något skulle hända, och hon ville vara så lite inblandad som möjligt genom att "vara trött och gå lägga sig en stund" annars inte..

Säger inte att det är på de ena eller andra sättet, bevisningen och förhören pekar åt alla håll. försöker köra nån uteslutare metod för att komma fram till något..

Edit: tappade tråden... minns du vilka MH hade kontakt med efter mordet? Jag tror jag bara läste om hennes föräldrars möten med henne. inget från grannar eller kollegor eller så..
Ganska vanligt att folk som har mördat blir hungriga och åker till Donken. Läser det ofta och det kanske beror på att dom känner nån slags tillfredställelse efter sina verk? För oss normala verkar det nog obegripligt men så är fallet. Maja åt burgaren med god aptit enligt henne själv men somnade emellan tuggorna. Står i FUP.
Citera
2023-03-23, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Tummen upp-emoji, mobilspel och pinterest direkt när hon kommer hem, hennes mobiltystnad med JJ efter mordet, överhuvudtaget borde en oskyldig agerat annorlunda efter mordet - även om denna är kraftigt influerad av JJ
Hon har ej heller visat någon ånger eller tårar i förhören
Ingen empati för T familj
Och varför slönger hon inte fram hela sanningen på en gång utan delar av lögner
Citera
2023-03-23, 08:59
Medlem
Citat:
Nja jag skulle nog säga hennes iskyla är värst precis under/direkt efter mordet..
Att hon var kvar i lägenheten med liket, evetuellt satt bredvid det och hålla armarna osv alltså.

Tumme upp var nog för att bekräfta meddelandet, vilket stärker att hon var vaken och ensam med T när T var död.. men vi vet inte hennes sinnestillstånd. Jämfört med JJ´s "Nej hon cyklade hem 2:45 ", "hoppas inget hemskt har hänt henne <3"

Läste om när hon kom hem, hon har ju berättat för sina föräldrar.. Vad och hur mycket som var sanning och om hennes föräldrar döljer den delen eller inte är inget jag spekulerat i än.
Mobiltystnaden enligt min teori är att MH blivit tillsagt att inte skriva nått eller så. Tror MH blev hotad till livet den resan de gjorde ut till katthemmet eller illhjorden eller vad de va.
Vad har hon berättat för sina föräldrar?
Citera
2023-03-23, 09:00
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ganska vanligt att folk som har mördat blir hungriga och åker till Donken. Läser det ofta och det kanske beror på att dom känner nån slags tillfredställelse efter sina verk? För oss normala verkar det nog obegripligt men så är fallet. Maja åt burgaren med god aptit enligt henne själv men somnade emellan tuggorna. Står i FUP.

Bra iakttagelse! Just donken också.. spontant får jag bara upp psykfall som gjort detta.
Men av tidslinjen och vad som framkommit verkar donken vara en manöver just för att hon träffa grannen i trapphuset.
Svårt att se MH säga "fan vad sugen jag är på en cheeseburgare" bokstavligt 1 minut efter hon dödat någon...
Har inte heller uppfattat att MH och TT har någon dispyt.
Citera
2023-03-23, 09:00
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Som ursprungsinlägget du började citera.
Jag (ensam med tro detta enligt dig) tror att MH var rädd för JJ.
Dels för hon är ju nära vän med JJ, har hört/sett/vart med när JJ försökt tutta på andras hem, hört hennes hat, blivit uppviglad med "kodord" att klippa sin egna bror(?).
Och som jag uppfattat det är JJ den drivande och "bossen" mellan de två

Om du ser mig mörda någon + de faktorer jag skrev (+massa som jag säkert missat), då tar du nog ett hot av mig på allvar. Därför + att hon fått order om att dra en vals (som sket sig snabbt) blev MH osäker på vilken linje hon ska köra på och drar olika lögner som krockar med varandra..
Det kan nog vara så som du tror men det gör henne inte ansvarsfri om hon nu varit aktiv under strypningen. Förstår vad du menar och jag hade själv varit livrädd om jag hade en sån galen kvinna till vän. Om hon slutade ljuga och berättade sanningen när hon hade chansen tror jag det skulle vara till hennes fördel. Eller också var hon mer aktiv och blodtörstig än vi har en aning om. Så länge hon ljuger blir det knepigt att veta hur det ligger till.
Citera
2023-03-23, 09:03
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Bra iakttagelse! Just donken också.. spontant får jag bara upp psykfall som gjort detta.
Men av tidslinjen och vad som framkommit verkar donken vara en manöver just för att hon träffa grannen i trapphuset.
Svårt att se MH säga "fan vad sugen jag är på en cheeseburgare" bokstavligt 1 minut efter hon dödat någon...
Har inte heller uppfattat att MH och TT har någon dispyt.
Meningen var väl att hon skulle flytta cykeln och göra sig av med Toves mobil och nycklar. Nu blev det inte så då grannen blev ett hinder och då kom hon på Donken?
Senast redigerad av ziggarillen 2023-03-23 kl. 09:19.
Citera
2023-03-23, 09:04
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

Hon var på efterfest hos någon kille, och "var som vanligt", som "tonåringar är" dagen efter enl föräldrarna. Inget uppseendeväckande, enl dem. Vilket ju kan tolkas olika, men att en oskyldig agerar så är ju svårsmält. Inte otänkbart, men osannolikt.
Citera
2023-03-23, 09:05
Medlem
Citat:
Nej, hon behöver inte tänka extra för att hon har problem med tidsuppfattning. Hon besvarade förhörsledarna otaliga gånger på frågor om hur lång tid det tog och vad klockan var. Det klarade Maja galant så det där med klockan är bara nåt som adoptivföräldrarna förstorat upp.

Maja var så noga med och upprepade hur hon gått in i badrummet och ramlat ihop, krälat i spyor och sparkat i väggen. Ända tills det i slutet framgick att det inte fanns några spyor från Maja i badrummet. Då erkände hon till slut att hon aldrig spytt och sa istället att hon sov hela tiden.

JJ har väl präntat in i henne att säg såhär och stå fast vi det så kommer är det lugnt för dig och du kommer inte åka fast för vad jag gjorde .
Citera
2023-03-23, 09:05
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

Om kvällen.
Har inte fördjupat mig i deras förhör än så minns inte exakt, men minns att hon berättat om kvällen, att hon var på efterfest hos nån kille osv.. framgick nog mer av MHs förhör där polisen säger att föräldrarna berättat annan historia.

Citat:
Förhörsledaren ställer frågor om söndagen.
Ni väcker henne runt elva. Hur reagerar hon och vad gör hon?
Hon var inte mer annorlunda än andra dagar. Hon var trött. Hon var som vi förväntade oss att
hon skulle vara. Hon var trött, men ville berätta vad hon gjort. Hon berättade vad hon gjort.
Hon berättade om efterfesten och Nöjet men jag fick inga detaljer. Hon säger bara kort om att
det var roligt eller tråkigt. Detta hade nog varit en bra kväll lät det som.
Detaljer kring kvällen, vad gör hon efter Nöjet?
Hon sa bara att det var efterfest hemma hos Theo, det är allt vad vi vet och vad hon uppgav.,
Sa hon nåt om när hon kom hem?
Nej. Hon har ju inte så stor tidsuppfattning, hon har dyskalkyli. Hon kan inte klockan.
Hade hon sovit hemma?
Som vi uppfattade det hade hon sovit hemma.
Hade Isak uppfattat att hon kom hem?
Nej.
Säger hon nåt mer om vilka hon umgicks med på lördagen?
Nej, inte som jag uppfattade det. Sen rullade ju det här upp med försvinnandet.
Det vet ni redan på söndagen då?
Ja, Görgen hade sett något. När vi kommer hem från kyrkan säger Isak att det är ju Tove,
Majas kompis som är borta. Vi vet ju att Tove och Maja inte hängde så mycket nu men att de
hängde förr. Sen flyttade Tove och började läsa., Det var fruktansvärt att höra. Maja var inte
hemma. Görgen skrev till Maja och frågade om hon hört vad som hänt. Jag tror att Maja
skrivit till Görgen om att hon träffade Tove på Nöjet. Hon kommenterade något i stil med att
det var hemskt. Hon hade redan hört det. På måndagen innan jag går till jobbet väcker jag
Maja. Jag sa till henne igen att jag mår dåligt över Tove...

vittnesförhör med föräldrar börjar på 869 akt 153.
Citera
2023-03-23, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag tror att Tove aldrig hade skickat ett sms till AW om det inte hade varit sant att J slog henne. Varför ljuga inför AW då AW också kände till hur JJ var gentemot Tove?

Det kan ju vara så att det var någon eller några som såg bråket men tyvärr inte vågar att vittna om det. Det är inte alla som vågar att vittna. De som inte vågar att vittna har nog ett dåligt samvete.
Ja att T skickade meddelandet stämmer och att J slagit henne stämmer säkert också

Men jag tror också att det kan vara sant att T sa något dumt

Många har berättat i förhören att T ofta blev ledsen när hon drack eller sa dumma saker
Citera
2023-03-23, 09:11
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
JJ har väl präntat in i henne att säg såhär och stå fast vi det så kommer är det lugnt för dig och du kommer inte åka fast för vad jag gjorde .
Så är det och dom satt ju 2 timmar i bilen på söndagskvällen och bestämde vad dom skulle säga. Sånt har dock aldrig fungerat och inte heller denna gång. Däremot var det väl hennes morsa som drog till med att hon hade svårt med tider. Märktes i alla fall inte under förhöret då hon uppskattade händelser ganska väl med tider och klockslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in