2023-03-23, 01:29
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Kina tänker enbart på sig själva och kommer absolut inte riskera att offra sin handel med väst för att hjälpa Ryssland. Tror du på det är du oerhört naiv.
Det skrev jag inte ens. Lär dig läsa
Citera
2023-03-23, 02:03
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Kriget är slut först när gränsen år återställt som den var 2013.

Det är anmärkningsvärt att territorium helt plötsligt är så viktigt för vänstern.
Ibland är det "ett klot för alla", men nu jävlar är det så viktigt med nationsgränser att de vill se blod flyta oavsett vad.
"Fred är krig"
Senast redigerad av 526 2023-03-23 kl. 02:06.
Citera
2023-03-23, 02:26
Medlem
Jenshalls avatar
Hade USA haft en alert och vaken president som Trump hade aldrig XI och Kina hamnar i förarsätet lösa freden. Nu har man gjort det eftersom dementa Biden knappt orkar gå ur sängen.
Citera
2023-03-23, 03:21
Medlem
Känns ju som att Ukraina säljes i dessa dagar

Kineser kan köpa oljan ..som fårskallarna i Väst satt embargo på och Jänkarna eller Ukrainarna sprängt ledningen

Ryssarna kanske behöver --bara kanske Militär materiel Kineserna har 2 miljoner man 2 000 000 i sin arme I Fredstid
https://sv.wikipedia.org/wiki/Folket...ielsearm%C3%A9

Dom måste ju ha så in i hoppsan mycket hårdvara i Lagren att det räcker till nästa stenålder om dom gör den Dealen
VAPEN för OLJA

Vem skulle lägga sig i det Korea 2.0 naee skulle inte tro det.. det finns en lång gräns att köra över hårdvaran ..
Börja skjuta Artilleri Granater från Kina ..vem får ens reda på var granaterna är tillverkade kom ifrån .. Det tar ju aldrig slut finns hur mycket grejor som helst --- kanske inte sista skriket men ändå går skjuta med 30 åriga kriget 2.0
Putin har inte ens Mobiliserat ..Gamla skolan Taktik Kom ju till Berlin med den .

A rysk taktik panga granater tills det börjar svikta i fronten seden rullar man fram
Goto A
Samma igen ..

Om det så stryker med 2 miljoner ryssar skiter väl Putin i det.. Det har dom, gjort förr..

Skickar väst vapen till Z så säger Kinamannen skickar jag till det andra Laget P Schysst kille gillar Honom.
Då är väl det kokta fläsket stekt no 2 i byxorna
Citera
2023-03-23, 04:34
Medlem
Regeringsbildares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Ukraina skall självklart inte acceptera att Putler får stjäla en massa land. Vad händer nästa gång? Hur mycket av Polen skall han få ta. Hur mycket av Sverige?
Det kommer de givetvis heller inte göra. Men problemet blir att bollen kommer hamna hos Ukraina. Och om kriget blir utdraget så kommer de få svara på varför de fortsätter sina motoffensiver. Det kan bli ett oerhört utdraget krig. Ju längre det håller på desto svårare kommer det bli för Ryssland, men även för Ukraina att motivera stridigheterna. Och utan sina allierades militära stöd riskerar Ukraina hamna i en väldigt utsatt situation.
Citera
2023-03-23, 05:04
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det är anmärkningsvärt att territorium helt plötsligt är så viktigt för vänstern.
Ibland är det "ett klot för alla", men nu jävlar är det så viktigt med nationsgränser att de vill se blod flyta oavsett vad.
"Fred är krig"
Ja. Det är härliga logiska kullerbyttor. Nu skall varenda tum av Ukraina 2013 krigas tillbaka under Kievs kommando. Annars viftar man med Kurdistans flagga (en kurd "hängde" Erdogan i Stockholm under jubel) och Greta och DN stöder Sameland/Sápmi mot svenskar och norrmän. Men ingen viftar med den svenska flaggan i Bryssel. Ingen stöder den ryska etniciteten i Donbas. Mitt Europa bygger inte murar, sade Löfven. Men Fortress Europe är orubbligt.

Välkommen in i EU, alla ukrainare när Zelensky och Biden krigat till sig varenda millimeter av landet och byggt en mur mot ryssen, så kan ni öppna gränserna och fylla landet med afrikaner och vad EU kommer att skicka på er. Vid besök i Ukraina har jag "varnat" en del människor jag träffat för vad som kommer att ske. De såg lite skräckslagna ut I Lviv startade tempohöjningen på allvar efter Euro-fotbollen, 2012.

Ryssen blir nog lika nöjd med den muren mot EU som Peskov när han nyligen gladdes över hur västmakterna lade skyddande sanktioner för Rysslands ekonomi mot det europeiska kaoset.
Senast redigerad av wwr 2023-03-23 kl. 05:54.
Citera
2023-03-23, 06:22
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Detta har man sagt i x antal år. Jag är trött på propagandan, även om jag är kritisk till invasionen av Ukraina.

Precis som människan skrev så är det inget och se utan det är redan i full rullning och något vi kan se här i Sverige med skenande priser på allting.

Nej givetvis, men de bör komma överens om något som funkar för bägge.
Vissa städer tillhör Ryssland historiskt och har många ryssar som bott där i generationer.
Det bör tillhöra bägge givetvis, vill Ryssland att dom ska äga det helt så är det fel, vill Ukraina det utan att man låter folket (även ryssar, rysstalande som bott där i generationer) bo där ifred så är det också lika fel.

Jag tycker synd om ukrainare men även ryssar som bott där som råkat hamna i denna soppan. Kan det vara på dom att någon typ nästintill annekterat Krim ifrån Ryssland en gång i tiden? För det är ju så situationen är utifrån informationen jag tagit del av, inte att något helt random land invaderat ett annat land bara sådär som media försöker det att framstå där man kanske aktivt döljer viktiga detaljer, eller inte ens känner till dessa detaljer överhuvudtaget. Situationen är mycket mer komplex än så.

Desto snabbare dom lägger ner vapnen desto bättre för oss svenskar och andra europeiska länder, sedan hur dom löser det vet jag inte, men det är deras uppgift att göra om dom bryr sig om sina medborgare. Det kommer inget bra utav kriget, massa folk dör i onödan och världen får en svårare situation som vi redan fått.

Går tyvärr inte att skriva avtal med Ryssland för de kommer att bryta dem. Det enda ryssen förstår är våld!
Citera
2023-03-23, 08:37
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Kriget är slut först när gränsen år återställt som den var 2013.

Varför är det viktigt för dig? Har du kopplingar till Ukraina som gör att du känner så? Är du från Ukraina?
Hur motiverar du att det är rätt att människor dör i stora numerär? Det finns även folk i Ukraina som vill ha fred, som till och med är nöjda med att Ryssland styr över dom.
Fred kan ge stora fördelar för hela världen, att Ukraina blir ryskt behöver inte vara negativt för oss, allt beror på hur man ser på detta krig, Ukraina, Ryssland och vad som sker efter fred.

Var du lika engagerad och enkelsidig i krigen i Afghanistan, Irak, Syrien, Libyen, Hutsi/Tutsi kriget i Afrika och så vidare?
Citera
2023-03-23, 09:09
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
"Fred är krig"
Koppling till vänstern?
Citera
2023-03-23, 09:10
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja. Det är härliga logiska kullerbyttor. Nu skall varenda tum av Ukraina 2013 krigas tillbaka under Kievs kommando. Annars viftar man med Kurdistans flagga (en kurd "hängde" Erdogan i Stockholm under jubel) och Greta och DN stöder Sameland/Sápmi mot svenskar och norrmän. Men ingen viftar med den svenska flaggan i Bryssel. Ingen stöder den ryska etniciteten i Donbas. Mitt Europa bygger inte murar, sade Löfven. Men Fortress Europe är orubbligt.

Välkommen in i EU, alla ukrainare när Zelensky och Biden krigat till sig varenda millimeter av landet och byggt en mur mot ryssen, så kan ni öppna gränserna och fylla landet med afrikaner och vad EU kommer att skicka på er. Vid besök i Ukraina har jag "varnat" en del människor jag träffat för vad som kommer att ske. De såg lite skräckslagna ut I Lviv startade tempohöjningen på allvar efter Euro-fotbollen, 2012.

Ryssen blir nog lika nöjd med den muren mot EU som Peskov när han nyligen gladdes över hur västmakterna lade skyddande sanktioner för Rysslands ekonomi mot det europeiska kaoset.
Precis så. Många bra poänger.

Jag är helt emot Rysslands invasion och Putin, men det är svårt att förtränga tanken i bakhuvudet att det här till stor del handlar om ett ideologiskt proxy krig mellan woke-väst och konservativa öst.
Socialliberala vänstern i EU är livrädda att Ungern och andra östländer ska bli förebilder för de unga i väst. USA är livrädda att Ryssland ska bli en del av Europa.
Citera
2023-03-23, 09:15
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Koppling till vänstern?

Ja det är vänstern som skriker efter mer blod. De vill inte fredsförhandla. Det är tydligen så in i helvete viktigt att de där landområdena i östra Ukraina inte får kontrolleras av ryssland att de är beredda att offra många tusen liv för sakens skull.

Tanken att det är bättre att förlora lite mark men rädda hundra tusen liv (och europas ekonomi) - finns inte som alternativ i deras huvuden.
Vänstern har i historien alltid varit de som vurmat för fred. Nu är det Trump som vill stoppa USA's krig i världen.
Någonting har hänt bakom kulisserna. Det är en ny bakomliggande maktstruktur.
Man behöver inte vara konspiratorisk för att förstå det.
Senast redigerad av 526 2023-03-23 kl. 09:21.
Citera
2023-03-23, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Xi är i Moskva med en plan för fred. USA varnar för att fred skulle kunna "frysa kriget på Rysslands villkor".

https://www.theguardian.com/world/20...ace-in-ukraine

Är det USA och dess knähundar i väst (=vi) som driver kriget? USA bara skyfflar in mer vapen, ukrainare dör och Europa utarmas ekonomiskt. Precis som under andra världskriget när USA till sist klev in, deltog i avslutningen och krävde tillbaka de lån de givit under kriget.

Har de mindre, europeiska länderna (som t.ex. Sverige och Tyskland) varit för effektiva och struntat i imperialism och krig utan bara skapat sitt eget välstånd och därför måste slås ut eftersom vi kan konkurrera med stormakterna?

Är det USA som driver kriget vidare och motsätter sig en fredsplan?

Blir det "Zelenskydoktrinen" (helt manipulerad av USA) som kommer att pressas igenom: "Vi måste kriga tillbaka varenda tum av landet, Krim också." (= kan aldrig fungera)

Ryska naturtillgångar + tysk, svensk ... know how - USA skulle tappa ledningen.

Ja, givetvis är det USA och Väst som driver kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in