Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-22, 02:21
  #1
Avstängd
wwrs avatar
Xi är i Moskva med en plan för fred. USA varnar för att fred skulle kunna "frysa kriget på Rysslands villkor".
Citat:
Putin welcomes China’s controversial proposals for peace in Ukraine
But US warns against ‘any tactical move by Russia to freeze the war on its own terms’
https://www.theguardian.com/world/20...ace-in-ukraine

Är det USA och dess knähundar i väst (=vi) som driver kriget? USA bara skyfflar in mer vapen, ukrainare dör och Europa utarmas ekonomiskt. Precis som under andra världskriget när USA till sist klev in, deltog i avslutningen och krävde tillbaka de lån de givit under kriget.

Har de mindre, europeiska länderna (som t.ex. Sverige och Tyskland) varit för effektiva och struntat i imperialism och krig utan bara skapat sitt eget välstånd och därför måste slås ut eftersom vi kan konkurrera med stormakterna?

Är det USA som driver kriget vidare och motsätter sig en fredsplan?

Blir det "Zelenskydoktrinen" (helt manipulerad av USA) som kommer att pressas igenom: "Vi måste kriga tillbaka varenda tum av landet, Krim också." (= kan aldrig fungera)

Ryska naturtillgångar + tysk, svensk ... know how - USA skulle tappa ledningen.
__________________
Senast redigerad av wwr 2023-03-22 kl. 03:03.
Citera
2023-03-22, 02:50
  #2
Medlem
trickydicks avatar
Kriget är slut först när gränsen år återställt som den var 2013.
Citera
2023-03-22, 03:24
  #3
Medlem
M_A_Rs avatar
Amerikanerna har ju helt rätt. Om kriget blir till ett orörligt ställningskrig så kommer det att gynna Ryssland, som har mer resurser än Ukraina. Risken är också att Väst till slut tröttnar på att ge hjälp och uppmanar ukrainarna att gå till förhandlingsbordet. Om ryssarna inser att de inte kan ta hela Ukraina och ukrainarna ser att de inte kan fördriva fienden från de platser där de förskansat sig, kommer det hela sannolikt att sluta med att ryssarna kommer att få de delar som de nu erövrat, inklusive Krim. Själv hoppas jag att ukrainarna får tillbaka ALLT sitt territorium. Notera att jag skrev "hoppas". För jag är inte helt övertygad om att ukrainarna kommer att vinna det här i slutändan. Jag kanske är för pessimistisk.

NATO bildades för att hålla amerikanerna inne, Tyskland nere och ryssarna ute, för att citera NATO:s förste generalsekreterare. Och det är väl precis vad som sker just nu. Att lilla Sverige skulle kunna konkurrera med stormakterna är förstås bara trams.

Väst är pådrivande i den här konflikten, helt klart. Amerikanerna ser en chans att försvaga en fiende som pekat sina kärnvapen mot dem i 75 års tid. De tidigare kommunistländerna som numera är med i EU och NATO tycker inte om att Ryssland börjar kriga och invadera sina grannar igen, de minns hur det var under Sovjet-tiden. Det här kriget är gynnsamt för amerikanerna. De gör sig av med gammalt skit som ändå skulle skrotats, samtidigt som deras vapenindustri nu går på högvarv för att producera nytt. Det är inte bara Ukraina som behöver nya vapen, även övriga Europa tvingas nu rusta upp för att bemöta det eventuella ryska hotet.
Citera
2023-03-22, 03:33
  #4
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R

NATO bildades för att hålla amerikanerna inne, Tyskland nere och ryssarna ute, för att citera NATO:s förste generalsekreterare. Och det är väl precis vad som sker just nu. Att lilla Sverige skulle kunna konkurrera med stormakterna är förstås bara trams.

Ryska naturtillgångar + samlad europeisk "know how" med bl.a. Tyskland och Sverige i spetsen skulle vara minst jämspelta med USA. Räkna bort amerikansk imperialism och vi skulle slå ut USA som världsledare.

Det är förmodligen den viktigaste orsaken till att USA driver kriget. - Att slå ut Europa och splittra Ryssland från oss.
__________________
Senast redigerad av wwr 2023-03-22 kl. 03:49.
Citera
2023-03-22, 03:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Kriget är slut först när gränsen år återställt som den var 2013.

Ryssland finns ju kvar och konflikten kvarstår även om det skulle hända. Alltså är det inte slut.
Citera
2023-03-22, 04:11
  #6
Avstängd
Kalamitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Amerikanerna har ju helt rätt. Om kriget blir till ett orörligt ställningskrig så kommer det att gynna Ryssland, som har mer resurser än Ukraina. Risken är också att Väst till slut tröttnar på att ge hjälp och uppmanar ukrainarna att gå till förhandlingsbordet. Om ryssarna inser att de inte kan ta hela Ukraina och ukrainarna ser att de inte kan fördriva fienden från de platser där de förskansat sig, kommer det hela sannolikt att sluta med att ryssarna kommer att få de delar som de nu erövrat, inklusive Krim. Själv hoppas jag att ukrainarna får tillbaka ALLT sitt territorium. Notera att jag skrev "hoppas". För jag är inte helt övertygad om att ukrainarna kommer att vinna det här i slutändan. Jag kanske är för pessimistisk.
Hur är det scenario du beskriver negativt? Jag tycker tvärtom att det är positivt eftersom ett krig som går i stå motiverar alla sidor att söka fred.

Fred verkar inte vara din främsta prioritet. Du verkar föredra att generationer av vita människor från båda sidor mals ner i köttkvarnen för att juden i Jew York ska kunna behålla greppet om ”världssamfundet”. Det här är nämligen ett broderkrig på precis samma sätt som de två tidigare gångerna det bar åstad. Du verkar inte ha några problem med det, MAR?
Citera
2023-03-22, 05:32
  #7
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Hur är det scenario du beskriver negativt? Jag tycker tvärtom att det är positivt eftersom ett krig som går i stå motiverar alla sidor att söka fred.

Fred verkar inte vara din främsta prioritet. Du verkar föredra att generationer av vita människor från båda sidor mals ner i köttkvarnen för att juden i Jew York ska kunna behålla greppet om ”världssamfundet”. Det här är nämligen ett broderkrig på precis samma sätt som de två tidigare gångerna det bar åstad. Du verkar inte ha några problem med det, MAR?

Det är negativt i den meningen att en angripare blir belönad med nya territorier. Oavsett hur mycket judarna/amerikanerna gnuggar händer i ren förtjusning så är det fortfarande så att det är RYSSLAND som är angriparen. De spelar alltså juden i händerna, är det positivt? Huruvida ryssarna är att anse som "vita" tänker jag inte fördjupa mig i just nu, jag konstaterar bara krasst att Ryssland varit mångkulturellt och rasblandat i hundratals år, långt längre än vi varit det. Fred är inte nödvändigtvis min främsta prioritet, det beror på omständigheterna. För övrigt så är många stupade ryssar från de asiatiska, icke-vita delrepublikerna eller värsta drägget i form av straffångar, psyksjuka m.m. Men sådana "Untermenschen" skiter väl du i?

Broderfolk, ja. Tycker du ryssarna beter sig som ett broderfolk? De har inga bröder.
Citera
2023-03-22, 05:36
  #8
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R

Broderfolk, ja. Tycker du ryssarna beter sig som ett broderfolk? De har inga bröder.
Folket är ett broderfolk. Det är lakejer som som Biden och Putin som måste bort.
Citera
2023-03-22, 05:45
  #9
Avstängd
Kalamitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Det är negativt i den meningen att en angripare blir belönad med nya territorier. Oavsett hur mycket judarna/amerikanerna gnuggar händer i ren förtjusning så är det fortfarande så att det är RYSSLAND som är angriparen. De spelar alltså juden i händerna, är det positivt? Huruvida ryssarna är att anse som "vita" tänker jag inte fördjupa mig i just nu, jag konstaterar bara krasst att Ryssland varit mångkulturellt och rasblandat i hundratals år, långt längre än vi varit det. Fred är inte nödvändigtvis min främsta prioritet, det beror på omständigheterna. För övrigt så är många stupade ryssar från de asiatiska, icke-vita delrepublikerna eller värsta drägget i form av straffångar, psyksjuka m.m. Men sådana "Untermenschen" skiter väl du i?

Broderfolk, ja. Tycker du ryssarna beter sig som ett broderfolk? De har inga bröder.
Släktskap bygger inte på hur man beter sig. Det handlar snarare om ras och DNA. Ryssen och ukrainaren är som svensken och norrmannen, oavsett hur elakt eller dumt ene eller den andre beter sig i stunden.

Att sedan ryssen har kastat in mongoler och straffångar i krigets inledande fas spelar ingen som helst roll. Tror du att det kommer att fortsätta så eller kommer pojkar från västra delen av Ryssland att stå på tur? Hur förhindrar vi det? Jo, genom att verka för fred.

Men du har kanske slutat tro på sånt som ras? Du kanske känner mer gemenskap med Schlomo Goldstein född i New Jersey som pratar om ”västerländska värderingar” som könsbytande och åldersöverskridande sex? För sålänge som rYzZlAnD förlorar så har du inga som helst problem med att stå på samma sida som Zergrush och klyban och de andra homosexuella förtidspensionärerna som har hatat vita människor sedan tidernas begynnelse?
Citera
2023-03-22, 05:51
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Xi är i Moskva med en plan för fred. USA varnar för att fred skulle kunna "frysa kriget på Rysslands villkor".

https://www.theguardian.com/world/20...ace-in-ukraine

Är det USA och dess knähundar i väst (=vi) som driver kriget? USA bara skyfflar in mer vapen, ukrainare dör och Europa utarmas ekonomiskt. Precis som under andra världskriget när USA till sist klev in, deltog i avslutningen och krävde tillbaka de lån de givit under kriget.

Har de mindre, europeiska länderna (som t.ex. Sverige och Tyskland) varit för effektiva och struntat i imperialism och krig utan bara skapat sitt eget välstånd och därför måste slås ut eftersom vi kan konkurrera med stormakterna?

Är det USA som driver kriget vidare och motsätter sig en fredsplan?

Blir det "Zelenskydoktrinen" (helt manipulerad av USA) som kommer att pressas igenom: "Vi måste kriga tillbaka varenda tum av landet, Krim också." (= kan aldrig fungera)

Ryska naturtillgångar + tysk, svensk ... know how - USA skulle tappa ledningen.

Nej, det är den efterlyste krigsförbrytaren Putin som driver kriget vidare. Det blir fred när Pissryssland upphör med sin orättfärdiga invasion.

Slava Ukraini!
Citera
2023-03-22, 05:57
  #11
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ryska naturtillgångar + samlad europeisk "know how" med bl.a. Tyskland och Sverige i spetsen skulle vara minst jämspelta med USA. Räkna bort amerikansk imperialism och vi skulle slå ut USA som världsledare.

Det är förmodligen den viktigaste orsaken till att USA driver kriget. - Att slå ut Europa och splittra Ryssland från oss.
Det var det dummaste jag hört. Är du ryss, eller? Att släppa in ryssar I den europeiska gemenskapen är vansinne. Ryssen är ohederlig, försupen, korrupt och besatt av imperialistiska vanföreställningar om rysk utvaldhet.

Nu har ju ryssarna visat sitt rätta ansikte genom överfallet på Ukraina. Kommer det ryska inflytandet att göra Ukraina "världsledande" också?
Citera
2023-03-22, 05:58
  #12
Medlem
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Xi är i Moskva med en plan för fred. USA varnar för att fred skulle kunna "frysa kriget på Rysslands villkor".

https://www.theguardian.com/world/20...ace-in-ukraine

Är det USA och dess knähundar i väst (=vi) som driver kriget? USA bara skyfflar in mer vapen, ukrainare dör och Europa utarmas ekonomiskt. Precis som under andra världskriget när USA till sist klev in, deltog i avslutningen och krävde tillbaka de lån de givit under kriget.

Har de mindre, europeiska länderna (som t.ex. Sverige och Tyskland) varit för effektiva och struntat i imperialism och krig utan bara skapat sitt eget välstånd och därför måste slås ut eftersom vi kan konkurrera med stormakterna?

Är det USA som driver kriget vidare och motsätter sig en fredsplan?

Blir det "Zelenskydoktrinen" (helt manipulerad av USA) som kommer att pressas igenom: "Vi måste kriga tillbaka varenda tum av landet, Krim också." (= kan aldrig fungera)

Ryska naturtillgångar + tysk, svensk ... know how - USA skulle tappa ledningen.

Sovjetunionen betalade inte sina skulder till USA efter andra världskriget. Stalin & Co var lika oärlig som sin nutida upplaga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback