2023-03-23, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Var ser du det nånstans?

Hemnet
Citera
2023-03-23, 01:13
Medlem
Citat:
Var ser du det nånstans?
Vill också titta! Är helt fup mör det bara snurrar i skallen av all info, men jag kan för allt i världen inte ens komma på hennes adress?
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atoxy
Hemnet
Tack! Det måste jag kolla.
Citera
Medlem
Jag vet inte ens hur denna sjuka händelse mot alla naturens lagar kunnat uppstå.

Tove följer dåraktigt med dessa två andra dårar hem till Johanna. Varför? Varför skulle Tove följa med Johanna efter att hon tjafsat med henne under kvällen? Tove verkar ha svårt att inte väcka björnen många gånger. Finner det märkligt att hon vid många gånger inte kan släppa Johanna och bara skita i henne. Deras interaktioner har inte varit många, även om Johanna varit uppenbart påstridig och jobbig mot Tove. Tove verkar själv vara lite stökig, alkoholproblem och pigg på tjafs. Om hon var så rädd för Johanna, varför gick hon då fram till henne i baren och började tjafsa om att Johanna är en misslyckad människa? Varför följde hon ens med henne? Detta finner jag helt obegripligt.

Det sjukaste är att hennes såkallade ”vänner” lät henne gå? Vännerna är även pojkvännens vänner, och känner inte minsta ansvar för att se till att Tove, som säkert är i en dimma av berusning och ilska, kommer hem tryggt och säkert. Någon kunde väl följt med tjejerna, sett till att allt gick lugnt till?

Sen att Johanna passerade den där § 7 undersökningen utan anmärkning är det mest obegripliga av allt. Vilken frisk människa kan ha ihjäl en person och sedan gå och käka på mcdonald’s? Planera morgondagen och tjata på att polisen är så jobbiga? Jag är chockad att Maja inte pratade tidigare än hon gjorde, hon verkar ju helt likgiltig till allt i livet i princip.

Och pojkvännen? Är han verkligen levande? Eller sover han i vaket tillstånd? Hur är man så passiv som människa kan jag ej förstå?

Media har porterat detta som två häxor som berövat den ynkliga oskyldiga flickan på livet. Visserligen har någon berövats livet… Men jag tycker mest att alla i den här situationen är minst lika svåra att förstå sig på.
Citera
2023-03-23, 01:15
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Vill också titta! Är helt fup mör det bara snurrar i skallen av all info, men jag kan för allt i världen inte ens komma på hennes adress?
Samma här. Var det skolgatan 17 kanske?
Citera
2023-03-23, 01:17
Medlem
Citat:
Samma här. Var det skolgatan 17 kanske?

Storgatan 71.
Citera
2023-03-23, 01:19
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Jag vet inte ens hur denna sjuka händelse mot alla naturens lagar kunnat uppstå.

Tove följer dåraktigt med dessa två andra dårar hem till Johanna. Varför? Varför skulle Tove följa med Johanna efter att hon tjafsat med henne under kvällen? Tove verkar ha svårt att inte väcka björnen många gånger. Finner det märkligt att hon vid många gånger inte kan släppa Johanna och bara skita i henne. Deras interaktioner har inte varit många, även om Johanna varit uppenbart påstridig och jobbig mot Tove. Tove verkar själv vara lite stökig, alkoholproblem och pigg på tjafs. Om hon var så rädd för Johanna, varför gick hon då fram till henne i baren och började tjafsa om att Johanna är en misslyckad människa? Varför följde hon ens med henne? Detta finner jag helt obegripligt.

Det sjukaste är att hennes såkallade ”vänner” lät henne gå? Vännerna är även pojkvännens vänner, och känner inte minsta ansvar för att se till att Tove, som säkert är i en dimma av berusning och ilska, kommer hem tryggt och säkert. Någon kunde väl följt med tjejerna, sett till att allt gick lugnt till?

Sen att Johanna passerade den där § 7 undersökningen utan anmärkning är det mest obegripliga av allt. Vilken frisk människa kan ha ihjäl en person och sedan gå och käka på mcdonald’s? Planera morgondagen och tjata på att polisen är så jobbiga? Jag är chockad att Maja inte pratade tidigare än hon gjorde, hon verkar ju helt likgiltig till allt i livet i princip.

Och pojkvännen? Är han verkligen levande? Eller sover han i vaket tillstånd? Hur är man så passiv som människa kan jag ej förstå?

Media har porterat detta som två häxor som berövat den ynkliga oskyldiga flickan på livet. Visserligen har någon berövats livet… Men jag tycker mest att alla i den här situationen är minst lika svåra att förstå sig på.
Till Toves försvar: Man räknar nog inte med att bli mördad och då dom manipulerade och låtsades vara trevliga så köpte hon den biten. Jag hade dock själv aldrig gått med såna där människor men hon var väl lite påverkad också och naiv. Med tanke på att hon försökt elda upp Tove och My innans så, NEJ, Hon borde inte ha gått med dessa mördare.
Citera
2023-03-23, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Mnja, där och då var nog mer slumpen än planering.
Jag tror också att just den kvällen blev slumpen
men J hade nog planet att hon skulle göra det vid något tillfälle
Citera
2023-03-23, 01:26
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Till Toves försvar: Man räknar nog inte med att bli mördad och då dom manipulerade och låtsades vara trevliga så köpte hon den biten. Jag hade dock själv aldrig gått med såna där människor men hon var väl lite påverkad också och naiv. Med tanke på att hon försökt elda upp Tove och My innans så, NEJ, Hon borde inte ha gått med dessa mördare.

Fast Tove visste väl inte att de var denna sjuka människa som försökt elda henne och hennes familj inne? men du har rätt skulle aldrig ha följt med dessa avskum ändå.

men känns ju lite som så att Vetlanda skulle man kunna jämna med marken och utföra experiment med befolkningen där... så gör de någon nytta för männskligheten... dummare och degenererade j-vlar får man leta efter i Sverige.
Citera
2023-03-23, 01:30
Medlem
Citat:
Jag vet att om man kört upp för automat så får man inte köra med manuell växel. Verkar som alla hittar på olika orsaker för att Maja är helt underbegåvad och korkad. Vad jag läste så sa väl någon i vittnesförhöret att Maja klarade körkortet direkt på första försöket och det gällde både körning och teoriprov. Blir patetiskt när hon ska skyddas samtidigt som hon hyllas. Sååå intelligent och duktig och sååå korkad och underutvecklad.

Att tro att M har lägre intellektuell begåvning än genomsnittet är inte detsamma som att tro att hon inte var delaktig vid mordet eller att hon har så låg begåvning att hon inte kan anses ansvarig för sina handlingar.

Ingen jämförelse i övrigt mellan M och följande, men finns många exempel på personer med låg begåvning som begått och dömts till fängelsestraff (eller på goda grunder misstänkts) för grova brott:
Senast redigerad av Firesnake 2023-03-23 kl. 02:16.
Citera
2023-03-23, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atoxy
Någon som vet hur det går till gällande att hela lägenhetshuset som J bodde i ligger ute till försäljning? Har alla som bodde där bara gått med på att flytta ut? och J då?
Jag gissar att hyresgästerna får bo kvar
Det blir bara en ny fastighetsägare de hyr av

J kommer aldrig kunna bo i Vetlanda i framtiden och hennes bostad är säkert uppsagd och föräldrarna får packa ihop och tömma den

Stackars dom
att tvingas vara i den lägenheten där
deras dotter har dödat en annan människa
Citera
2023-03-23, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag gissar att hyresgästerna får bo kvar
Det blir bara en ny fastighetsägare de hyr av

J kommer aldrig kunna bo i Vetlanda i framtiden och hennes bostad är säkert uppsagd och föräldrarna får packa ihop och tömma den

Stackars dom
att tvingas vara i den lägenheten där
deras dotter har dödat en annan människa

Låter rimligt! Ja hennes lägenhet är nog uppsagd, hon är redan skriven tillbaka på hennes farsas adress , förövrigt verkar hans hus el gård också vara till salu nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in