Citat:
Ursprungligen postat av
Yaric
Jag kan bara se en plats (mitt hem), kanske för att jag inte besökt någon annan viktigt plats senaste dagarna, och kan inte heller få upp historiken. Kanske någon bugg hos Apple som gör att historiken inte kan visas, och därför har det tagit tid att få fram detta? Har haft liknande tidigare med fliken lagring, vilket löstes efter en uppdatering.
JJ lär väl inte ha vetat om denna funktion i mobilen (tar man med sig mobilen när man ska gömma ett lik så...), men man kan ju också rensa historiken, om hon gjort det kanske man måste återställa historiken = tar längre tid?
Resan till McD som kunde spåras snabbt som någon skrev, var väl spårad via mobilmaster och inte koordinater från telefonen om jag inte minns helt fel.
Det ser olika ut för alla. Hos vissa syns ett ställe och hos andra flera.
Hur Apple hanterar dessa platser är höljt i dunkel då de ”räknas” fram av en algoritm med sluten källkod. Alltså har man ingen inblick i hur det egentligen funkar.
M a o hur mycket ”Big Brother” Apple är vet man inte.
All historik ser man inte i mobilen. Bara antalet platser typ. Det du ser som hemma syntes i JJ:s mobil som grannens rekondfirma vilket visade att hon varit hemma.
(Hans firma har postadress i grannlägenheten till JJ:s bostad alltså och då gissar Apple att det är det företaget JJ besökt.)
Namnen på dessa ställen sparas i en tabell i mobilen och koordinaterna i en annan osv och som sagt hur Apple använder de här ställena är inte helt klarlagt.
Har inte tittat så mycket på McD än men där var Google (Maps) inblandat för att spåra Tove iaf och mobilmaster ja.