Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Jag kan inte helt säkert säga att de kunnat göra på det sättet men i teorin så borde den platsen varit synlig i mobilen.
Sen fanns ju den avancerade tekniken som polisen har men inte heller där funkde det från start.
Ja nån får kika på det så kommer det kanske fram anledningar som man inte kan läsa sig till i öppna källor.
Jag kan bara se en plats (mitt hem), kanske för att jag inte besökt någon annan viktigt plats senaste dagarna, och kan inte heller få upp historiken. Kanske någon bugg hos Apple som gör att historiken inte kan visas, och därför har det tagit tid att få fram detta? Har haft liknande tidigare med fliken lagring, vilket löstes efter en uppdatering.
JJ lär väl inte ha vetat om denna funktion i mobilen (tar man med sig mobilen när man ska gömma ett lik så...), men man kan ju också rensa historiken, om hon gjort det kanske man måste återställa historiken = tar längre tid?
Resan till McD som kunde spåras snabbt som någon skrev, var väl spårad via mobilmaster och inte koordinater från telefonen om jag inte minns helt fel.