2023-03-22, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja, JJ har nog en lång lista över hus som ska brinna nu.
Hur ska hon klara av att sitta inne och ha sina banala konflikter med de andra intagna? JJ löser ju allt med mord och mordbrand. De kommer inte att ha en tändsticka på det stället JJ är.

Jag skrev tidigt om detta fall. Tycker man går hårt åt JJ men MH ska man tycka synd om?
Citera
2023-03-22, 19:57
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Maja visar ingen ånger direkt i förhören
Och om hon hade ångrat sig
Varför berättar hon då inte hela sanningen fr början?.

Nja, tycker jag uppfattat att MH visar på ånger och rädsla.
Såg också nu ett par inlägg upp förhör där det framgår av MH att hon är rädd för JJ svart på vitt. så nu är det bekräftat för mig iaf.
Tror inte MH gjorde mer under mordet än vad hon blev uppviglad till. Tycker ändå hon ska ha sitt straff.. som du säger hon borde berättat från början.
Citera
2023-03-22, 19:59
Medlem
snooper123s avatar
Är MH såhär efterbliven eller spelar hon bara?
Citera
2023-03-22, 20:01
Medlem
lindblomsgröns avatar
Undrar om JJ får utbrott i domstolen hon kanske får en psykos för hon blir så pressad. Nu tycker jag att svenska domstolar är ganska tama i jämförelse med USA.
Citera
2023-03-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag kan inte helt säkert säga att de kunnat göra på det sättet men i teorin så borde den platsen varit synlig i mobilen.

Sen fanns ju den avancerade tekniken som polisen har men inte heller där funkde det från start.

Ja nån får kika på det så kommer det kanske fram anledningar som man inte kan läsa sig till i öppna källor.

Jag kan bara se en plats (mitt hem), kanske för att jag inte besökt någon annan viktigt plats senaste dagarna, och kan inte heller få upp historiken. Kanske någon bugg hos Apple som gör att historiken inte kan visas, och därför har det tagit tid att få fram detta? Har haft liknande tidigare med fliken lagring, vilket löstes efter en uppdatering.
JJ lär väl inte ha vetat om denna funktion i mobilen (tar man med sig mobilen när man ska gömma ett lik så...), men man kan ju också rensa historiken, om hon gjort det kanske man måste återställa historiken = tar längre tid?
Resan till McD som kunde spåras snabbt som någon skrev, var väl spårad via mobilmaster och inte koordinater från telefonen om jag inte minns helt fel.
Citera
2023-03-22, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu svara jag mig själv för att få med vilken konflkt som JJ hade med J*ulia.

Det verkar ju ungefär som med Tove, det finns ingen verklig anledning. Johanna beter sig illa mot J*ulia i en situation där hon mår dåligt och därefter blir det en konflikt som Johanna inte kan släppa.
Händelsen från april- 21 finns kvar där länge:

Dessutom verkar ju Johanna ljuga om Julia i förhör/Nöjet, liksom Joahnna ljger om en annan kille (minns inte namnet på rak arm). Hon fabricerar vittnen till bråket.

A153/653:

"Tidigt i april 2021 så mådde
Julia psykiskt dåligt och tog en överdos av Alvedon och låg inlagd på sjukhus några dagar.
När Julia kom hem så frågade Johanna henne om det var droger som hon överdoserat. Julia
undrade vad det hade för betydelse. Julia kände att det som betydde något var väl att hon inte
mådde så bra. Johanna blev arg på Julia och bad Julia att dra åt helvete och blockade Julia
från alla sociala medier. Efter detta har de inte haft någon kontakt. Johanna har försökt när de
träffats på Nöjet men Julia har bara avfärdat Johanna.
"
//

Ungefär i september- 22 ska det här hänt, enligt förhöret:

"J*ulia berättar vidare att hon inte haft någon kontakt med Johanna sedan april 2021 men för ca
två månader då pratade J*ulia och Johanna med varandra.
"
//
"J*ulia tror att det är Johanna som började skrika tråkiga
saker till henne. På frågan vad för tråkiga saker så berättar J*ulia att det som fastnade var att de
skriker att de ska på efterfest men de med fula efternamn får inte följa med. De fortsätter
vägen uppåt och Johanna och Maja fortsätter att skrika efter J*ulia. J*ulia vänder sig om och
undrar var de håller på med. Johanna och Maja tuffar till sig och säger till J*ulia "kom ner då".
J*ulia gick ner till dem. J*ulia frågade "vad håller ni på med?" Johanna och Maja vänder direkt
och ber om ursäkt. J*ulia och Johanna pratade med varandra och Johanna sa att hon ångrade
att hon bett J*ulia dra åt helvete. J*ulia gick sedan till sin pojkvän.
"

Ångrade sig, ber om ursäkt? Låter lite som de gjorde när de lurade hem Tove...

Otroligt långsint. Hatisk, fast det är Johanna som borde visa omtanke om J*lia när hon mår dåligt.

Hon säger att Benny Andersson?() tror jag han hette, sett bråket. Sedan säger hon att han sett en del av det sedan tror jag hon inte vet om han sett men säger att han kommenterade att han hade sett. Benny är den hon är kär i för tillfället. Benny säger själv i sitt förhör att ha inte sett något bråk.
Citera
2023-03-22, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gundesvan16
Vad finns det att ångra? Helt sjukt att många av er här inne tror att j tvingat m vara med osv. M har varit delaktig hela vägen, m ljuger som en fågel i alla förhör och nu tillslut försöker hon skylla allting på j och går all in på det. Komiskt hade detta varit 2 killar som var misstänkta och den ena börja prata som m hade ni kallat han mytoman och att han försöker lägga allt på hans vän. Men nej nej såfort det är en brud då är de andra bullar. Hoppas sandnegern åker på livstid.

Jag är med på att de gjort det tillsammans, och hon ljuger, och söker sympati och spelar ovetande och svaghets-kortet. J verkar ha tagit efter lite av gangsterstilen av M, och de har utvecklats tillsammans senaste tiden och sporrat varandra i detta. Man ser ju på bilder från Nöjet hur M springer och letar efter T, inte passiv. Undrar om hon har adhd eller bara söker info om diagnoser som kan ge henne sympati och uppmärksamhet. Kanske en lågbegåvad sociopat som inte drar till sig uppmärksamhet på samma sätt som J. Därför hon uppfattas som passiv och att det är lite synd om henne.
Citera
2023-03-22, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123

Hon spelar bara. Men folk här inne fattar inte det och tycker synd om negern bara för dem hatar j
Citera
2023-03-22, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
Jag är med på att de gjort det tillsammans, och hon ljuger, och söker sympati och spelar ovetande och svaghets-kortet. J verkar ha tagit efter lite av gangsterstilen av M, och de har utvecklats tillsammans senaste tiden och sporrat varandra i detta. Man ser ju på bilder från Nöjet hur M springer och letar efter T, inte passiv. Undrar om hon har adhd eller bara söker info om diagnoser som kan ge henne sympati och uppmärksamhet. Kanske en lågbegåvad sociopat som inte drar till sig uppmärksamhet på samma sätt som J. Därför hon uppfattas som passiv och att det är lite synd om henne.

Adhd är de många som har inget ovanligt men hon är en mytoman. Och kan säga med väldigt säkra källor att hon varit delaktig i detta till 100%. Ja j var lite som en idol för henne men absolut inte till den nivån att hon skulle begå dessa handlingar för hon var rädd.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tyvärr hade inte Tove en chans väl inne i den blivande mordlägenheten.

Ett lustmord som JJ efteråt är glad över att ha utfört. Hur kan någon vara glad och på mycket gott humör efter att ha utfört ett mord? Inte många dessbättre men JJ var det.
Att hon var glad efteråt är MHs vittnesmål. Inte säkert att det var så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123

Jag tror att MH spelar bara. Hon vet vad hon har gjort, men det sitter långt inne för att erkänna sin gärning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Nja, tycker jag uppfattat att MH visar på ånger och rädsla.
Såg också nu ett par inlägg upp förhör där det framgår av MH att hon är rädd för JJ svart på vitt. så nu är det bekräftat för mig iaf.
Tror inte MH gjorde mer under mordet än vad hon blev uppviglad till. Tycker ändå hon ska ha sitt straff.. som du säger hon borde berättat från början.

Håller helt med. Hon är absolut inte oskyldig men tyvärr väldigt styrd av JJ av olika anledningar. Hon kommer säkerligen få sitt straff. Det tror jag vi inte behöver vara oroliga över. Hon är anklagad för medhjälp till mord och Rullman tror inte på hennes "sovhistoria". Men JJ den drivande. Utan JJ hade Tove levt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in