2023-03-22, 19:13
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Butja förnekar är ett alldeles extra snuskigt gäng desinformationatörer, du är en av dom, som förnekar att masskrigsbrotten inte hänt. Det är en av de första, vidrigaste OCH bäst dokumenterade illdåden i världshistorien. De första som utifrån som anlände dit blev chockade av det de mötte. Det.var flera media som filmade där och flera från ICC som dokumenterade och intervjuade folk där.

Ett exempel:
https://amp.cnn.com/cnn/2022/04/03/europe/ukraine-bucha-horrors/index.html

Hoppas du har vett att knipa käft ett tag och reflektera. Sök en stund på.nätet också. Finns tusentals beskrivningar där att finna.

Ingen dom (i internationellt erkänd domstol), inget brott. Så enkelt är det. Sedan avskyr jag krigsbrott lika mycket som jag förmodar att ni gör. Butja verkade vara en false flag av Ukraina. Väldigt cyniskt i så fall.
Citera
2023-03-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Vad menar du med Butja-förnekare? Vad hände i Butja menar du? Är det krigsbrott du talar om? I så fall var är bevisen och den fällande domen mot de skyldiga?

Sjukt ofräscht. Här någonstans borde även gamla sovjetnostalgiker givit upp och omvärderat. Putin har i alla fall splittrat de ryska folken en gång för alla. Klyftan blev snabbt avgrundsdjup.
Citera
2023-03-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ingen dom (i internationellt erkänd domstol), inget brott. Så enkelt är det. Sedan avskyr jag krigsbrott lika mycket som jag förmodar att ni gör. Butja verkade vara en false flag av Ukraina. Väldigt cyniskt i så fall.

Du tror att inget brott existerar innan dom?

Då var vi klara med din förnedring. Du kan logga ur.
Citera
2023-03-22, 19:19
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Haha.. Sluta låtsas skit du inte läst och begriper stödjer dina lögner

Busted. Igen.

Det stod ju klart och tydligt i ingressen att Ukrainas stora förbrukning av ammunition i Bakhmut äventyrar en eventuellt kommande storoffensiv. Om väst hade stora och i princip outsinliga lager vore så icke fallet. Du kan alltså redan i ingressen förstå att väst inte klarar av att försörja Ukraina med dessa mängder ammunition.
Citera
2023-03-22, 19:22
Medlem
leachs avatar
⚡️#BREAKING Sources close to Rybar report that Ukrainian forces have “penetrated” Russian defences near the town of Pologovsky, Zaporizhia direction.
https://twitter.com/WarMonitors/status/1638597963181162533
Citera
2023-03-22, 19:22
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Du tror att inget brott existerar innan dom?

Då var vi klara med din förnedring. Du kan logga ur.

Jag förtydligar mig då jag medger att det var oklart uttryckt: ingen kan få straffansvar för påstådda krigsbrott innan dom har fallit. Det gäller ju givetvis båda sidor i den här konflikten. För du inbillar dig väl inte att Azov med flera är oskyldiga lamm? Sedan artilleribeskjutningen av civila i Donbass, med tiotusentals civila och minst 150 döda barn. Är inte det krigsbrott?
Citera
2023-03-22, 19:25
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Du kan ju läsa ingressen. Den sammanfattar ju läget.
Hur vet du att ingressen sammanfattar artikeln korrekt? Den kan inte ta med allt och detaljer viktiga?

Varför ens bry sig om ingressen när det finns en rubrik? Kolla rubriken så vet man allt.
Citera
2023-03-22, 19:27
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Så länge som de inte gör mer skada än de gjort i Ukraina behöver man ju inte försvara sig mot dem?

De är väl dessutom avsedda för kärnvapen, därav den värdelösa precisionen?

Första missilen slog ju ut en känd bunker. Så, ingen brist på precision.
Citera
2023-03-22, 19:27
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Jag förtydligar mig då jag medger att det var oklart uttryckt: ingen kan få straffansvar för påstådda krigsbrott innan dom har fallit. Det gäller ju givetvis båda sidor i den här konflikten. För du inbillar dig väl inte att Azov med flera är oskyldiga lamm? Sedan artilleribeskjutningen av civila i Donbass, med tiotusentals civila och minst 150 döda barn. Är inte det krigsbrott?

Fan vad du LJUGER. Tiotusentals civila dödade? Du vill påstå att det enbart är Ukraina som har dödat tiotusentals där. Ta rätt på fakta före du överdoserar Kremlpropaganda nästa gång. Din trovärdighet är NOLL. Men tydligen så känner du ett tvång att LJUGA om allt.
Citera
2023-03-22, 19:28
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Bryr du dig lika mycket om krigsbrott som Ukraina begår jämfört med de Ryssland begår?

Är du öppen för att Ryssland begår krigsbrott liksom det påstående du gör om att Ukraina begår krigsbrott?
Citera
2023-03-22, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Vilket skräckkabinett! Lavrov gjorde skäl för sin lön denna dag.

Citat:
Jag vill gärna se en källa på tiotusentals civila och 150 döda barn som Azov har dödat
Citera
2023-03-22, 19:31
Medlem
Citat:

När, enligt din mening, brukar krigsbrott komma upp till prövning i domstol? Under ett krig eller efter avslutat krig? Hint: såväl Nürnbergrättegången som rättegången om krigsbrotten i Jugoslavien hölls flera år efter krigens avslut. Det ligger i sakens natur att dessa typer av rättegångar kräver omfattande arbete och bevissamlande. Sen ska man också få de misstänkta utlämnade.

I dagens läge finns enormt mycket större möjligheter att dokumentera sådant som sker under ett krig. Bilder och vittnesmål från Butja finns i överflöd på nätet. Fullkomligt obegripligt vidrigt vad ryssarna gjorde. Finns ingen seriös krigsanalytiker som menar att Butja inte skulle ha hänt. Lägg ner ditt tramsande nu och visa lite respekt för de oskyldiga civila offren från Butja. Du är rätt vidrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in