Citat:
Ursprungligen postat av
EsmeraldaFelicia
Instämmer! Var det planerat hade det skett på andan plats tror jag.
De (eller mest JJ) hade ju planerat att slå TT "lite" på vägen hem där, men det sket sig pga att det kom folk "olägligt" och att AW ringde TT när de kom fram till JJs hus, så då vart det väl plan B som gällde......
Citat:
Ursprungligen postat av
vafallsvafalls
Den versionen förklarar inte sparkarna grannen hörde när han gick och plingade på. Tvärtom talar det mesta för en utdragen kamp. I denna kamp är det rimligt att anta att MH hjälpte JJ på det sättet hon beskriver, dvs tog bort armarna. MH:s trovärdighet angående hennes egen trötthet och fylla är noll.
Men om MH skulle stoppa TT från att sparka så borde hon ju ha hållit i fötterna.......
Citat:
Ursprungligen postat av
vafallsvafalls
Ja, du har nog rätt. Jag tycker bara att det är konstigt att JJ inte skyller på MH vad gäller själva mordet. Det känns som att det hade varit fullt rimligt om hon bara agerade helt i egenintresse. Jag gissar därför att JJ:s version är mer eller mindre den korrekta, bortsett från ett par viktiga detaljer
1. Planen var förmodligen att mörda Tove (inte bara att slå)
2. Tove behöver verkligen inte ha provocerat JJ (knuffat undan henne)
3. Kampen pågick mycket längre än 10 sekunder
4. JJ ljuger om eller förtiger nästintill varenda känsla hon har under hela händelseförloppet
Jag kan ha missat något. Men det lär ha varit väldigt skönt för JJ att få berätta.
Det känns dock som att MH:s beskrivning av JJ:s känslotillstånd är rimligt. Det stämmer ju även med teknisk bevisning tror jag (Spotify).
Jaa, alltså jag tror ju att JJ VILLE mörda TT, och helt själv, jag tror att hon verkligen njöt av det, och inte ville att MH skulle vara där och förstöra klimax för JJ. Ex hennes beskrivning av hur TTs ansikte såg ut när hon dog......det tar JJ upp mer än en gång i förhör......och jag får känslan av att hon egentligen vill prata mer om just det, på ett sjukligt tvångsmässigt sätt.
Och därför kan jag mycket väl tänka mig att JJ kanske faktiskt flyttat in TTs kropp in i walk-in-garderoben eller i förrådet, för att få ha "privat tid" med kroppen, utan att MH är med......men att MH visste att JJ var med kroppen....men inte kunde veta när Jj skulle vara "klar"......
Jag tror att JJ är riktigt, riktigt sjuk faktiskt......
Det står någonstans i förhören att MH någon gång kissat på sig i JJs säng, att JJ då slängde ut henne och att MHs pappa fick komma och hämta MH då, mitt i natten........man börjar ju fundera i banorna strypsex här, om MH själv varit nära att dödas faktiskt av JJ långt innan TT.......
Men mina funderingar bara.......
Och jag tror nog även att JJ skickade bort MH när hon skulle bränna TTs kropp, jag tror hon ville njuta av den stunden och känslan helt själv.......