2023-03-21, 12:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Intressant. Själv får jag inte bort henne ur händelseförloppet. Precis som tidigare skribent skrev så var hon delaktig på Nöjet, hon smidde planerna att spöa T ihop med J (enligt J), men framförallt, hennes story om vistelsen i lägenheten är så fabricerad så det är löjligt. Sover, spyr, sover, äter, sover, bär lik... osv..
Nej, det är mycket som gör det troligt att hon varit delaktig på flera sätt, MEN jag hittar inga tekniska bevis.
Vad tjejerna berättar får man låta gå genom ett såll, 5 % sanning och resten lögn (?). Allt ska bevisas, bortom alla tvivel.
Citera
2023-03-21, 12:04
Medlem
snooper123s avatar
Eftersom MH ljuger om hur lite inblandning hon egentligen har när hon hävdar att hon somnar nästan konstant så kan man väl anta att hon var med och mördade TT?
Frågan är om det finns tillräckligt med bevis för det?
Citera
2023-03-21, 12:09
Bannlyst
För mig framstår MH mer som ett litet fnitter fnatter. Ingen ond person i grund och botten. Springer o fotar rådjur, har små gömmor för bag in box vin, dillar hit och dit. Känns inte någonstans som någon som går och tänker på att mörda folk etc. Men tillräckligt lättpåverkad och obegåvad så kan man hamna i sådant här. Om nu JJ har karriär som psykopat så gjorde det förmodligen än mindre att MHs motståndakraft räckte till.
Citera
2023-03-21, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ts skador på armbågarna hade uppkommit av att de pressats mot hårt underlag, om jag inte uppfattat fel. Då kunde det vara Js ben som åstadkommit dem, men det kunde likaväl vara M som tryckt.
Jag får inte ihop att M skulle kunna utöva ett sådant tryck om hon satt där J markerat.

Håller med!

MH var kanske inte inblandad öh i själva fasthållandet.

När knäpptet TTs byxor upp och när drogs hennes tröja och BH upp?

JJ var själv med TT i skogen, var det då som JJ gjorde detta?
Citera
2023-03-21, 12:11
Medlem
Citat:
Kvävning/strypning av en redan avdomnad kräver inte två man. Jag får inte in M i storyn. Aktiv kan hon ha varit, men jag kan inte se på vilket sätt och jag har heller inte hittat något graverade bevis för det.

För mig är M fortfarande ett oskrivet blad. Kanske det blir klarare efter att jag tagit mig igenom alla förhör.

Ja, jag har skrivit innan att det kan bli svårt att få M fälld för mord då det saknas teknisk bevisning (från J finns iaf ett erkännande). Själv är jag övertygad att M var delaktig. Främst på grund av hennes historia som är full av orimligheter samt att det nästintill är omöjligt att strypa en vaken människa utan att få några avvärjningsskador.

Eftersom dom två skadorna i T s bakhuvud bedöms ha uppkommit när hon fortfarande levde kan dom påverkat T s medvetandegrad. Dock var blödningar i hjärnan sparsamma, så att hon slogs medvetslös någon längre tid är väl tveksamt. Rättsläkaren kommer säkert komma till rätten och besvara frågor kring detta.

T hade även mjukdelsblödningar vid armbågarna som bedöms ha uppkommit av hårt tryck medans hon låg ner. Även dom medans hon levde. Någon har alltså tryckt hennes båda armar mot golvet samtidigt som hon blivit strypt. Detta tror jag inte J hade klarat på egen hand.
Citera
2023-03-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ts skador på armbågarna hade uppkommit av att de pressats mot hårt underlag, om jag inte uppfattat fel. Då kunde det vara Js ben som åstadkommit dem, men det kunde likaväl vara M som tryckt.
Jag får inte ihop att M skulle kunna utöva ett sådant tryck om hon satt där J markerat.

Om skadorna uppstod av tryck måste väl TT haft armarna rakt fram eller ut åt sidorna.
Ovan för huvudet blir ju belastningen på ett annat sätt .

Ett alternativ kan ju vara att MH bara höll ned den ena armen. Inte båda. Om hon satt vid sidan.
Den andra var kanske fri eller att JJ hade benen på den.
Citera
2023-03-21, 12:14
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Låter ologiskt för mig som är autist. ADHD-medicinen borde väl vara för att lugna ner den som är hyperaktiv. Om den som inte är hyperaktiv tar den medicinen så dämpas det väl för mycket.
Men du vet väl bäst.

Det förklarar mycket. Kan du inte vara snäll och skriva det i din signatur? Så vi kan förstå och visa mer hänsyn.

Det är intressant att lära sig om alla dessa diagnoser.

Hade TT också någon NPF-diagnos eller var hon "bara" deprimerad?
Citera
2023-03-21, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Samma sak här. Här ger och leder förhörsledaren Maja in på en möjlig exit-förklaring till varför hon lämnar mobilen hos Johanna, trots att det är helt onödigt. Maja hade ju kunnat framstå som mer planerande om hon inte gavs den här dörren ut:

"FH: Eh, en fråga till där då när vi ändå pratar om Johannas mobil. Din mobil, var var den?
MH: Ja den var kvar i sängen då, i Johanna säng i hennes lägenhet.
FH: Ok, var det någon speciell anledning till att den var kvar där?
MH: Näe, inte från min sida i varje fall.
FH: Jag tänkte på det vi pratade om igår, att du sa igår när vi träffades, att du ibland valde att lämna telefonen i Johannas lägenhet.
MH: Ja
FH: När ni var på fest någon annanstans, var det så du tänkte den här kvällen, eller natten, också?
MH: Nej det gjorde jag inte, utan eh, jag, jag tänkte inte så mycket, eller jo jag tänkte ju mycket fast jag tänkte ändå inte alls, ja jag var i chock.
FH: Jo, men anledningen menar jag, var det inte att du inte ville att din pappa skulle se var du var, eller det bara blev så att mobilen inte kom med, är det så vi ska förstå dig?
MH: Mm.
FH: Då förstår jag"

Tror det mer har att göra med att de vill testa hur mycket och om vad MH egentligen ljuger. MH har i tidigare förhör sagt att hon lämnat mobilen hos JJ för att föräldrarna inte skulle veta ifall hon gick iväg på fester och så.

Sid 1150:
F: Att man delar sin värld med sina föräldrar. Hur har du haft det? Har du anförtrott dig till dina föräldrar?
M: Eh, både jag och nej. När det kommer till mitt festande och vissa kompisrelationer så har jag inte anförtrott mig till dem.
F: Nej.
M: Eh, men annars så, ja så har jag anförtrott mig till dem.
F: Mmm. Det här med föräldrars kontroll över sina barn är också väldigt olika. Hur har det varit för dig?
M: Eh, nej men dom, alltså dom har ju inte varit helt extremt överbeskyddande men de har ändå varit ganska överbeskyddande skulle jag säga.
F: Hur har det yttrat sig?
M: Nej men de vill ha koll liksom på vart jag är, vilka personer jag umgås med. Hur de är och vad vi gör. Ja.
F: Mmm. De vill veta var du är och vilka du umgås med?
M: Mmm.
F: Och vad har de tyckt om dem du umgåts med och där du är så att säga?
M: Det är lika olika beroende på vilka, vilka jag tänkt att vara med just ja den dagen eller vad man ska säga. Eh, ja.
F: Vi har uppfattat att ni har någon slags, ja överblick så att ni vet var familjen är någonstans?
M: Yes.
F: Berätta.
M: Det är ju på mobilen, en app tror jag att det är där man kan se vart alla i familjen befinner sig just där och då.
F: Vad har det betytt för dig?
M: Hur menar du?
F: Alltså det här att ni har den här appen och kan veta var familjen är någonstans?
M: Jag är inte så ofta inne och kollar där. Det är mer mamma och pappa och jag har väl tyckt att det är, ja men det har känts jobbigt, att jag inte har känt mig liksom, att jag inte kan göra vad jag vill.
F: Hur länge har ni haft så?
M: Sen ja vi fick mobilerna.

Sid 1152:
BF: Nej jag knyter an lite det jag frågade tidigare, har du någon gång lämnat mobilen utan att ta med den på grund av det här?
M: Ja.
BF: Kan du berätta om det?
M: Eh, alltså hur menar du?
BF: Ja du vet ju att Jörgen och Camilla ser vart du är, har du någon gång valt att låta eller Caroline, har du någon gång låtit telefonen ligga kvar på ett ställer när du har befunnit dig någon annanstans?
BF: Kan du berätta om det?
M: Nej men det har varit när mamma och pappa, ja men vissa gånger när mamma och pappa har sagt nej du får inte ja men gå på den festen det blir för mycket och lite så där. Så då har jag lämnat mobilen, ja hemma hos Johanna och åkt och festat.
BF: Okej.
F: Så du har inte lämnat telefonen hemma utan du har lämnat den på någon annan plats då i sådana fall?
Citera
2023-03-21, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Håller med!

I förhör med J så frågar de om hon tagit av T något, de pratar om ett armband om det försvunnit i skogen. Sedan är ett långt stycke maskat av sekretess
Citera
2023-03-21, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Håller med!

Bh och tröja kan ju dragits upp vid släpning iallafall. Byxknappen vet jag ej.
Citera
2023-03-21, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
JJ kan ju knappast själv både hållt
fast TTs armar samtidigt som hon stryper henne
Nej hon har nog suttit på dem med knän och benen. Ser det som omöjligt att MH skulle kunnat hålla fast dem såvida de inte var bakåt över huvudet
Citera
2023-03-21, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Vilken tidsålder lever du i? Dessutom är det en håla där alla känner alla. Det är väl muslimer som inte tillåter kvinnor att gå ut ensamma. Sluta sup Alikisen lilla!
Ujujuj, lugna ner dig lite vännen 😂
Bara en undran från min sida.
Säger ju inte att man inte FÅR gå ut ensam i dessa dagar, jag har bara reflekterat över att unga tjejer oftast inte för det. Det är bara att kolla in på damtoan på uteställen, tjejer går ju inte ens in ensamma på toaletten, utan MINST två och två.

Men jag fick svar, Tove hade gått dit i sällskap med två vänner.

R.I.P Tove
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in