Resultat: Blinkar du vänster i rondeller?
Japp
68,67%
4964 röster
Nepp
31,33%
2265 röster
Idag, 15:38
Medlem
Har alltid blinkat vänster när jag inte ska rakt fram eller höger i en rondell men har förstått att kravet slopats.

Krav eller ej, kommer fortsätta blinka hur mkt jag vill och förstår inte problemet med att jag är övertydlig med vilket håll jag ska åt?
Citera
Idag, 15:54
Medlem
Dom här vänsterblinkarna får blinka hur mycket som helst (stör mig inte) bara de respekterar regeln att bilar inne i cirkulationsplats har företräde. Är ju livsfarligt med sådana här tomtar som kommer in i full fart i rondellen utan att ens tänka på att lämna företräde.
Citera
Idag, 17:09
Medlem
qaaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djurikostym
Har alltid blinkat vänster när jag inte ska rakt fram eller höger i en rondell men har förstått att kravet slopats.

Krav eller ej, kommer fortsätta blinka hur mkt jag vill och förstår inte problemet med att jag är övertydlig med vilket håll jag ska åt?
Har aldrig funnit några krav på det. Om din körlärare sa det så var det fel. Det hade varit helt ologiskt med ett sånt krav också eftersom en cirkulationplats ser ut som den gör med endast avfarter åt höger och det är därför man måste blinka höger. Men det är en vanlig missuppfattning som beror på körskolornas lögner om att man ska köra på samma sätt som i en korsning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback