2023-03-22, 15:08
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
J ville ha en lista på Ms googlesökningar när hon såg att hennes egna blivit uttagna.
JJ vill något ?

Hon är den som ska stå till svars, inte någon annan. typiskt småungar "lost in myrstacken".
JJs retorik är att folk ska springa ärenden för henne. Still undran varför ?

JJ är som ett Covid-19 virus och vill bli vaccinerad skulle inte sakna henne.
Citera
2023-03-22, 15:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har ännu inte läst alla förhör med Maja, inget av JJs. Inte heller många vänners.

Jag gör ingen jämförelse av Majas situation och Stefans frus situation. Bara jämför hur de verkar hjärntvättade.

Och om man ska hårddra det; så är det inte konstigt att H*anna hatade Lena, men det är väldigt konstigt hur hon försvarar sin man. Särskilt konstigt blir det då hon skilt sig, han blir misstänkt för mordet, även hon häktas under dramatiska former, förhörs under en vecka i hårda förhör. Allt detta pga av mannens otrohetsaffär, som han trots ertappande inte avslutar. Det är ett mycket sjukt beteende att sitta och ljuga både för vänner, i förhör och även i rätten för denna man som har skadat henne och familjen (barnen) under många år.

Exakt vad Maja har fått utstå, det får vi inte veta, då Maja verkar ganska lojal mot Johanna. Och allt verkar int evännerna veta, lika lite som vi vet vad H*anna fått utstå, mer än otroheten och sjuka gaslightinggrejor som fått H*anna att misstro sin egen verklighetsuppfattning. Att inte lita på sig själv, och sina egna sinnen, det är allvarligt.

Likeheterna är att de båda sitter och ljuger, Maja och H*anna, trots att de själva förlorar på det. De skyddar och riskerar själva mycket pga av det.

Vad gäller Maja, tänker jag att om hon är oskyldig till mord, då riskerar hon ju att fällas för det. Möjligt att hon varit delaktig, och då skyddar hon naturligtvis sig själv också, vilket jag inte utesluter på något vis.

Konflikten har inte varit Majas från början. Det är Johanna som varit aktiv i alla delarna, från långt innan mordet och efter.

Jag vet att du la all skuld på Lena, och därför glorifierade (normaliserade) H*annas beteende. Du tyckte att det var helt förklarligt att H*anna ljög och försvarade sin man hundra procent (familjen ska hålla ihop, oavsett om han varit otrogen, forsatt otroheten och sedan mördat).

Jag anser att H*annas beteende är mycket, mycket stört. Och jag tror att Majas självkänsla har blivit rubbad och hennes moraliska kompass satt ur funktion pga Johanna.

Det är en väldig skillnad på att ha varit gifta i många år och ha barn och ett liv tillsammans.

Mot att vara kompisar. Då är det bara att "göra slut" och gå åt var sitt håll. Såsom många av JJs vänner tydligen redan har gjort.

Totalt offtopic men eftersom du sprider lögner om vad jag tycker så hoppas jag att jag får svara:
Citat:
(familjen ska hålla ihop, oavsett om han varit otrogen, forsatt otroheten och sedan mördat).

Det tycker jag absolut inte! Jag tycker att HD gärna kunde ha satt dit honom för mordet om hon kunde som hämnd för vad han gjort mot henne.
Citera
2023-03-22, 15:17
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är säkert inte slut vid den friande dom för mordet i TR? Överklagande?

Jag har bara läst en bråkdel av FUP, men som jag ser det nu kan jag inte se några tydliga indicier, mer än möjligen armbågsskadorna, på att Maja deltagit i mordet. Men jag tror att försvaret kan komma att visa på att de skdorna kan ha uppkommit genom att Tove varit delvis utslagen av huvudskadorna och att det inte krävdes mer än att Johanna satt på Toves bröskorg/mage och hade knäna över armarna när Tove försvagad och hjälplös (inga avvärjningskador heller) försökte röra sig.

Ingen mening att sätta åtalspunkten dråp, eller vållande till annans död heller, då det ser ut som mord för Johanna?

Någon pratade om rubriceringen medhjälp, men däär får jag läsa på.

Jag önskar att Maja berättar sanningen i rätten, att allt kommer fram. Men hittills har hon varit mer hårdkokt än man kunnat förvänta sig, trots att jag tyckt att förhörsledarna har varit både skickliga, och vädjat till hennes egna känslor.

Men Stefans fru Hanna (Lena mordet), fortsatte sina lögner trots att det gått år innan rättegången.

Har svårt att förstå dynamiken.

Tror dock inte att Maja är känslokall på det vis Johanna är, utan det är andra psykologiska hinder.

När det gäller JJ så är det nog absolut så att målet inte kommer att avgöras i TR utan kommer att överklagas till HR.

När det gäller MH är jag inte lika säker på att Rullman väljer att överklaga vid en för mord friande dom. Men jag inser att min bevekelsegrund där är högst spekulativ.

Jag tror inte heller att Maja är direkt känslokall och kan ju på inget sätt därvidlag jämföras med JJ. Men ja, tyvärr ljuger hon som en häst travar, i både tid och otid.

Jag tror Maja tidigt har lärt sig det hemifrån p.g.a. att hon har så extremt kontrollerande föräldrar.
Citera
2023-03-22, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Märktes väldigt tydligt i förhören att Majas advokat kommer dra linjen att Maja har varit sååå rädd för Johanna.

Märktes mer och mer ju längre in i förhören de kom.

Det får man ju säga är en bra strategi, hon har ju mycket i bagaget som stödjer detta oxå vill jag påstå...
Citera
2023-03-22, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Tycker även att hennes försvarare bör få sig en känga, typ wajnar hos Aftonbladet ”Leave Johanna alooone” och tar på sin klient en offerkofta ”hon mår dåligt”, ”hon är ung”.

Ät min toffla Johanna, öppna din jävla mun och ta emot hela drevet du bara ska ha.

Bästa läsningen på länge! Dito <3
Citera
2023-03-22, 15:22
Medlem
Alonens avatar
Tror ju mycket på Hannibal Lecture i detta fall…

”Simplicity Clarice, Simplicity…

Den enkla och självklara lösningen på detta är ju att JJ tokat ur på TT på dasset och dödat henne.

Simple as that!
Citera
2023-03-22, 15:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
När det gäller JJ så är det nog absolut så att målet inte kommer att avgöras i TR utan kommer att överklagas till HR.

När det gäller MH är jag inte lika säker på att Rullman väljer att överklaga vid en för mord friande dom. Men jag inser att min bevekelsegrund där är högst spekulativ.

Jag tror inte heller att Maja är direkt känslokall och kan ju på inget sätt därvidlag jämföras med JJ. Men ja, tyvärr ljuger hon som en häst travar, i både tid och otid.

Jag tror Maja tidigt har lärt sig det hemifrån p.g.a. att hon har så extremt kontrollerande föräldrar.

ja, du kan nog ha rätt i det du skriver, vid närmare eftertanke.
Citera
2023-03-22, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Från obduktionsrapporten:

"I muskulaturen från den vänstra nedre tungbensmuskeln och muskelvävnaden mellan struphuvudet och matstrupen ses rikliga blödningar..."

Om TT, som du skriver, kvävts av sina spyor, skulle väl ej dessa rikliga blödningar har uppstått?

Det bör väl istället vara ett bevis på våld mot halsen, alltså strypning.

Vad gäller JJ, kommer det definitivt inte att bli frågan om enbart gravfridsbrott.

Ja, jag vet att hon också blivit utsatt för strypning. Hon måste ha spytt i samband med detta iom förhörsledaren säger att man hittat matrester i Ts lungor.

Annars har hon väl helt enkelt spytt efter döden enligt eran logik.
Citera
2023-03-22, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Tror ju mycket på Hannibal Lecture i detta fall…

”Simplicity Clarice, Simplicity…

Den enkla och självklara lösningen på detta är ju att JJ tokat ur på TT på dasset och dödat henne.

Simple as that!

Ja det är de mest troliga, fått nåt riktigt tokspel och sen har de ballat ur, inte fan planerar man iaf att döda någon hemma på sin egna toalett på fyllan med en polare, cykel står utanför och grannar undrar vad fan som händer, kunde lika gärna ringt polisen.
Citera
2023-03-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Det är en sak som jag inte förstår:
• Polisen spårade ju jättesnabbt att Toves mobil varit t/r Mc D.
• Men varför tog det så oootroligt lång tid för dem att spåra JJ:s mobil till fyndplatsen?!

Det har Avel förklarat, skit bakom spakarna
Citera
2023-03-22, 15:39
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tror jag inte, hennes ben var nog fria då det ju hördes ett antal sparkar i väggen ..medan grannen stod utanför lägenhetsdörren,

konstigt att hon inte klarar utav att göra en sådan enkel sak... det krävs inte speciellt mycket styrka för att kasta av en person ifrån din kropp med att göra en sådan rörelse speciellt om personen har båda sina armar runt om din hals...
Citera
2023-03-22, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Ja det där är fruktansvärt sjukt. Också ”visst är det synd att Tove inte fick någon riktig begravning men jag kommer ju liksom sörja henne ändå”.
Vad menar du med att T inte fick en riktig begravning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in