Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det är säkert inte slut vid den friande dom för mordet i TR? Överklagande?
Jag har bara läst en bråkdel av FUP, men som jag ser det nu kan jag inte se några tydliga indicier, mer än möjligen armbågsskadorna, på att Maja deltagit i mordet. Men jag tror att försvaret kan komma att visa på att de skdorna kan ha uppkommit genom att Tove varit delvis utslagen av huvudskadorna och att det inte krävdes mer än att Johanna satt på Toves bröskorg/mage och hade knäna över armarna när Tove försvagad och hjälplös (inga avvärjningskador heller) försökte röra sig.
Ingen mening att sätta åtalspunkten dråp, eller vållande till annans död heller, då det ser ut som mord för Johanna?
Någon pratade om rubriceringen medhjälp, men däär får jag läsa på.
Jag önskar att Maja berättar sanningen i rätten, att allt kommer fram. Men hittills har hon varit mer hårdkokt än man kunnat förvänta sig, trots att jag tyckt att förhörsledarna har varit både skickliga, och vädjat till hennes egna känslor.
Men Stefans fru Hanna (Lena mordet), fortsatte sina lögner trots att det gått år innan rättegången.
Har svårt att förstå dynamiken.
Tror dock inte att Maja är känslokall på det vis Johanna är, utan det är andra psykologiska hinder.
När det gäller JJ så är det nog absolut så att målet inte kommer att avgöras i TR utan kommer att överklagas till HR.
När det gäller MH är jag inte lika säker på att Rullman väljer att överklaga vid en för mord friande dom. Men jag inser att min bevekelsegrund där är högst spekulativ.
Jag tror inte heller att Maja är direkt känslokall och kan ju på inget sätt därvidlag jämföras med JJ. Men ja, tyvärr ljuger hon som en häst travar, i både tid och otid.
Jag tror Maja tidigt har lärt sig det hemifrån p.g.a. att hon har så extremt kontrollerande föräldrar.