Citat:
Ursprungligen postat av
Marchioness
Nja MH är nog mer listig än många tror. Hon har lyckats dupera omgivningen med att verka som den lugna medan JJ varit som en öppen bok med sina narcissiska och psykopatiska drag.
Det är inte många 18-åringar som klarar av att ljuga och neka till brott i så många månader i häkte. MH har ett betydligt mer starkt psyke än JJ eftersom JJ är den som brytit ihop och erkänt att hon dödade TT.
Om det stämt att MH varit manipulerad av JJ hade hon talat ut vid det här laget. Åklagaren har god bevisning på att MH ljuger om sin delaktighet i själva mordet. Det var hon bevisligen, i viss mån, så varför bryter hon inte ihop och erkänner sin del?
Jag har läst precis varenda bokstav i Eksjö TR B 1877-22 aktbilaga 153, alla 1289 sidorna, och jag håller inte med dig. Jag har ett barn (man kan kalla det sladdbarn, mitt barnbarn som jag har vårdnad om) och hen fungerar till en del som MH, mycket svårt att ta in och PROCESSA vad som sägs, speciellt vid situationer/tillfällen de inte är bekväma i, som inte "roliga", inte intressanta för dem själva, de blir extremt stressade då, och upplever då att omgivningen blir arga på dem, att omgivningen tycker att de är dumma i huvudet, korkade, hör dåligt osv. Sedan, någon/några dagar senare så trillar många poletter ner samtidigt och de fullkomligt bubblar ur dem vad som hände då,det man har försökt att fråga dem om, svaret kommer då som en blixt från klar himmel för oss mer normala.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sensory_processing_disorder
Och, jag tror faktiskt att MH inte var med i badrummet och aktiv i mordet, jag tror nämligen att JJ ville njuta av det helt själv........och så länge som möjligt, TTs dödskamp. Så sjuk tror jag att JJ faktiskt är.....en tvättäkta lustmördare.....
MH är faktiskt helt onödig där, JJ är så stor och stark att hon klarar den fysiskt mindre TT helt själv, och med fulgrepp som hon kör, ett nacksving med krokben, bakåt. Sedan sitter/sätter JJ sig på TTs mage/bröstkorg (det var några revben knäckta på TT) och då lär hon sitta på TTs armar och händer också, med sina knän, och sedan direkt ett mycket hårt struptag, struphuvudet krossas tror jag.......förhoppningsvis var TT medvetslös av att ha slagit bakhuvudet i golvet
Möjligen att MH har lurat in TT i badrummet under förevändning att hon mår dåligt, låtsas att ramla, behöver att kräkas.......läkarstuderande TT är nog snabbt på plats i badrummet där för att hjälpa till.........TT har ju dåliga erfarenheter av JJ och badrum från tidigare, så jag tror hon är lite misstänksam egentligen, hon försöker nog att undvika just badrummet i JJs lgh, men luras dit av MHs plötsliga "sjukdomstillstånd".......
Jag tror att MH är genuint rädd för JJ och uppfattar hoten mot sig och sin familj som verklighet. JJ demonstrerar ju även samma kväll på Nöjet hur "värdelösa" poliser är, om man behöver hjälp av dem.......något som MH då har färskt i sitt minne.......
Fy faaan vad sjuk denna JJ är, Johanna Möller kan slänga sig i väggen, och hon får nog passa sig för JJ om de hamnar på samma ställe..........
Undrar vad för slags psykologi JJ läste på gymnasiet, inom vilket psykologiområde hon skev sin uppsats?
Vad för slags sjuksköterska är hennes mamma??
MH och även TT KAN ju ha blivit drogade innan också, JJ verkar ju ha ett intresse för droger, och troligen tillgång också, kanske på mammas jobb, och för travhästar som skadar sig ofta, pappa som har cancer (hans medicinskåp).......en liten tablett i TT, MH och Louise drink på Nöjet.......Louise mår ju så dåligt dagen efter att hon ställer in ridningen som de tidigare planerat.......
Citat:
Ursprungligen postat av
OzzieTheOwl
Från obduktionsrapporten:
"I muskulaturen från den vänstra nedre tungbensmuskeln och muskelvävnaden mellan struphuvudet och matstrupen ses rikliga blödningar..."
Om TT, som du skriver, kvävts av sina spyor, skulle väl ej dessa rikliga blödningar har uppstått?
Det bör väl istället vara ett bevis på våld mot halsen, alltså strypning.
Vad gäller JJ, kommer det definitivt inte att bli frågan om enbart gravfridsbrott.
Det är väl redan konstaterat att TT dog av strypning.
man kan spy av en ordentlig hjärnskakning också, men jag tror att JJ hann lägga händerna hårt om TTs hals innan hon hann spy........