2023-03-22, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det förklarar hur hon uttrycker sig, men inte att hon agerar som om dom varit på en av dom vanliga efterfesterna.

Ja
Citera
2023-03-22, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Det är väldigt olika beroende på personlighet och vilken "grad" av autism vederbörande har. Lever väldigt nära autism och kan garantera att det uttrycks känslor. Så att skylla allt man gör , på sina diagnoser , det köper inte jag i alla fall.

Ja det är väldigt olika. Men är väldigt vanligt med folk hos autism. Och nej man kan inte skylla på sina diagnoser i allt man gör.
Citera
2023-03-22, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Hur hade du tänkt att M skulle stoppa J?
Du har uppenbarligen inte varit i närheten av en psykopat. 🙁

MH rör sig kl 02.19 och kl 02.43.

02.43 är tiden då JJ kommer tillbaka till lgh efter att ha bestämt med grannen att de ska åka till McD, då är TT död. Vad gör de då? Flyttar liket?

Är 02.19 tiden då MH går till JJ som håller på att mörda TT för att eventuellt hjälpa till?

Är tveksam till MHs delaktighet i själva mordet.

Har mordet isåfall skett 02.19? Kan det stämma?

Hur långt bedöms mordet ha tagit? 4 min?

TT är sannolikt redan medvetslös när TT börja strypa henne och sätta sig på bröstkorgen. JJ är så beslutsam och inställd på att mörda att hon knappast behöver hjälp.
Citera
2023-03-22, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Mitt i den röda skylten som visar att där är upptaget, finns en skåra där du kan sätta en skruvmejsel och vrida om.
Eller peng busskort kniv vad som helst faktiskt, det har fascinerat mig sen ’80 talet att folk i allmänhet inte känner till detta
Citera
2023-03-22, 08:39
Medlem
Muffin6666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Rätta mig om jag har fel; men ingenstans i förhören kan jag utläsa att MH gråter, uttrycker någon som helst empati för Tove, Toves sambo, tvillingsyster eller föräldrar. Ingenting om att hon ångrar sig, att hon borde ha larmat och bett om hjälp (det stod ju poliser utanför Nöjet t ex), hennes pappa har alltid ställt upp och kommit och hämtat henne när hon bett om det. Hon kunde ha bett grannen om hjälp när han ringde på, hon hade kunnat ge sig iväg från lägenheten när JJ var på donken. Men icke.

Nu är jag äldre än MH. Och jag är ingen mördare. Men hade jag hamnat i häkte och satts i förhör med erfarna förhörsledare hade jag erkänt allt jag någonsin gjort med början när jag pillade loss godisbitarna från pepparkakshuset när jag var 5 år gammal tills att jag lät bli att betala tv-avgiften som student.

MH är så hård, så empatilös när hon sitter och ljuger i 2 veckor i häkte. Man måste ha ett speciellt psyke om man klarar det i 2 veckor. Och MH är bara 18 år! Om hon tagit chansen att berätta första dagarna i häktet var Tove fanns och vad som hänt, då hade vi alla fallit för att hon också var offer för JJ. Det är ju mord vi pratar om, inte nåt knark-köp eller snatteri. Hur kan man vara så hård? Jag tror att MH också är psykopat eller har starka drag åt det.

I sammanfattningarna av P7 undersökningarna så står det att MH mår dåligt och är ledsen till och från.

I JJs står det att hon genomgående är neutral i sina känslouttryck. Vilket ger mig kalla kårar när jag läser.

MH känns väldigt lättpåverkad och utsatt för JJs påverkan. Tänker också på hennes googling, ”avvisa narcissist”.
Hon är också ansedd som lågbegåvad enligt bup, vilket skulle göra henne ytterligare skör för ngn som JJ.
Men att hon lyckas hålla tyst så länge tyder på att hon är betydligt intelligentare än vad omgivningen trott. Det är oerhört svårt att hålla fast vid en historia för barn och unga samt personer med låg intelligens. Även om deras historia skulle vara sann så påverkas dom ofta lätt.
Det är vanligt att autister bedöms som lågintelligenta av sjukvård och skola, när dom egentligen kanske har IQ långt över medel. Sådana bedömningar är överhuvudtaget ineffektiva.
Möjligtvis skulle hon kunna tiga så konsekvent pga stark lojalitet till JJ.

Ovanligt stark lojalitet är typiskt för vissa autister.
Citera
2023-03-22, 08:50
Medlem
ziggarillens avatar
Sjukt hur Maja påstår att hon sovit sig igenom varenda minut och till och med mellan tuggorna på hamburgaren. Kändes skönt att polisen påpekade hur hennes sovande inte ansågs trovärdigt då det var provocerande att läsa.

Maja som är så religiös och mån om andra enligt henne själv. Då kan man undra hur hon satt i lugn och ro och väntade varje gång JJ var ute och skulle elda på folks dörrar. Vidrig läsning som har tagit många timmar och jag har aldrig läst så mycket lögner från 2 personer. Att mörda tillsammans och hitta på en gemensam historia är helt orimligt och det bevisade dom ju här med råge.

Om inte JJ får livstid så kommer ingen gå säker i framtiden som hon stöter på för dom där egenskaperna att bränna inne och strypa folk kommer aldrig att försvinna.

Nu borde hon hamna i gott sällskap då det finns några riktigt farliga kvinnor på anstalten och Maja kommer också smälta in bra. Mycket spännande på måndag att höra hur det går i den där rättegången och det får inte hända att dom frias eller släpps lösa om några år.
Citera
2023-03-22, 08:54
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Eller peng busskort kniv vad som helst faktiskt, det har fascinerat mig sen ’80 talet att folk i allmänhet inte känner till detta
Behövdes ingenting av dessa "verktyg" då hon aldrig låste någon dörr. Sanningen står nog JJ för då jag absolut tror på att lögnhalsen Maja var med och höll fast Tove. Nästan imponerad av hur länge hon höll fast vid sina lögner om spyor, ramlande och att hon sov nonstop. Jag hade inte fått en blund i ögonen om man varit i närheten av detta bisarra drama.
Citera
2023-03-22, 08:59
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin6666
I sammanfattningarna av P7 undersökningarna så står det att MH mår dåligt och är ledsen till och från.

I JJs står det att hon genomgående är neutral i sina känslouttryck. Vilket ger mig kalla kårar när jag läser.

MH känns väldigt lättpåverkad och utsatt för JJs påverkan. Tänker också på hennes googling, ”avvisa narcissist”.
Hon är också ansedd som lågbegåvad enligt bup, vilket skulle göra henne ytterligare skör för ngn som JJ.
Men att hon lyckas hålla tyst så länge tyder på att hon är betydligt intelligentare än vad omgivningen trott. Det är oerhört svårt att hålla fast vid en historia för barn och unga samt personer med låg intelligens. Även om deras historia skulle vara sann så påverkas dom ofta lätt.
Det är vanligt att autister bedöms som lågintelligenta av sjukvård och skola, när dom egentligen kanske har IQ långt över medel. Sådana bedömningar är överhuvudtaget ineffektiva.
Möjligtvis skulle hon kunna tiga så konsekvent pga stark lojalitet till JJ.

Ovanligt stark lojalitet är typiskt för vissa autister.
Såna där människor mår bara dåligt och gråter då dom åkt fast. JJ tyckte ju själv att det var synd och onödigt om deras 2 liv också skulle förstöras efter olycklshändelsen. Bisarrt.
Citera
2023-03-22, 08:59
Medlem
Muffin6666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Instämmer i att hon troligen har någon empatistörning. Jag reagerade på hur nonchalant och obrydd hon verkar vara genom förhören. Som t.ex när hon återberättar om samtalet där J berättade att T s ansikte smält. Eftersom hon lägger över allt på J hade hon iaf kunnat låtsas att hon är äcklad av vad J har gjort. Men inte ens det.

Hon äter hamburgare i samma lägenhet som liket, hon slumrar till efter dom burit liket trots att hon borde vara full av adrenalin och uppjagad av händelsen. Dagen efter är hon som vanligt, familjen märker ingen skillnad på henne.

Det är väldigt typiskt autister att inte låtsas vara äcklad tex, fast det hade kunnat gynna dom. Framförallt i en pressad situation så kan man bli helt avstängd och monoton i sina uttryck. Det betyder inte att man inte känner empati, förtvivlan eller skuld.
Autister kan precis som neurotypiska personer vars empatistörda. Men dom kan också missförstås som det fast dom egentligen är väldigt känslosamma och empatiska.

Jag säger inte att MH är varken eller. Jag har svårt att föreställa mig en situation där man gör ngt sådant som hon gjort och sen är tyst om det även lång tid i förhör. Det är så sjukt
Citera
2023-03-22, 09:00
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Sjukt hur Maja påstår att hon sovit sig igenom varenda minut och till och med mellan tuggorna på hamburgaren. Kändes skönt att polisen påpekade hur hennes sovande inte ansågs trovärdigt då det var provocerande att läsa.

Maja som är så religiös och mån om andra enligt henne själv. Då kan man undra hur hon satt i lugn och ro och väntade varje gång JJ var ute och skulle elda på folks dörrar. Vidrig läsning som har tagit många timmar och jag har aldrig läst så mycket lögner från 2 personer. Att mörda tillsammans och hitta på en gemensam historia är helt orimligt och det bevisade dom ju här med råge.

Om inte JJ får livstid så kommer ingen gå säker i framtiden som hon stöter på för dom där egenskaperna att bränna inne och strypa folk kommer aldrig att försvinna.

Nu borde hon hamna i gott sällskap då det finns några riktigt farliga kvinnor på anstalten och Maja kommer också smälta in bra. Mycket spännande på måndag att höra hur det går i den där rättegången och det får inte hända att dom frias eller släpps lösa om några år.

Håller med i allt. M försöker göra sig dummare än vad hon är , och lojaliteten försvann all världens väg , nu tar hon t.om upp saker som J har gjort men inte har med detta fall att göra. Detta sovande hela tiden ; i bilen , efter hamburgaren osv osv. Lider hon av narkolepsi också 😲
Citera
2023-03-22, 09:01
Medlem
Muffin6666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Såna där människor mår bara dåligt och gråter då dom åkt fast. JJ tyckte ju själv att det var synd och onödigt om deras 2 liv också skulle förstöras efter olycklshändelsen. Bisarrt.

Jo, just det svaret är ju iskallt. Och som du säger är det vanligt att våldsbrottslingar mår dåligt och är ledsna för att dom tycker synd om sig själv.
Men att MH inte skulle varit ledsen är inte sant. Sen om hon är ledsen av ego skäl eller pga skuld låter jag vara osagt.
Citera
2023-03-22, 09:04
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Håller med i allt. M försöker göra sig dummare än vad hon är , och lojaliteten försvann all världens väg , nu tar hon t.om upp saker som J har gjort men inte har med detta fall att göra. Detta sovande hela tiden ; i bilen , efter hamburgaren osv osv. Lider hon av narkolepsi också 😲
Hon är väldigt intelligent när det passar in och rättar till och med förhörsledaren då hon tog fel tid på klockan. Jag hoppas verkligen att inte rätten går på nu att hon låtsas vara dummare än hon är för man blir lite orolig efter snippadomen. Svensk domstol känns alltid osäkert och vad som helst kan hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in