2023-03-22, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Att Majas sökhistorik på Google från mobil och skoldata finns med i FUP är för att Johanna bad om denna komplettering vid slutdelgivningen av förundersökningen.
Står i aktbilaga 157 s 6

Gissar att Johanna ville ha med den för där finns en sökning på Tove Tönnies och några andra ord som jag ej minns just nu.

Hur visste J vad M gogglat på?
Citera
2023-03-22, 01:10
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det tror jag också och det är nog vi alla helt övertygande om
Men ändå så finns det frågetecken runt M

Vsrför ljuger hon så mycket och varför sa hon inte sanningen fr början?
En viktig sak som hon var tyst om är att hon inte berättade om fyndplatsen?

Jag får känslan av att hon inte har något dåligt samvete

Nej. MH verkar inte ha några större samvetskval för det som hänt. Men hon ljuger nog mest för att hon är rädd för JJ.
En sak som jag tror många missar lite här i tråden är att JJ hatade många! Hennes nid-låtlista är ju som en veritabel dödslista på folk som hon vill mörda. Tove var bara en av dem. Hon hade bara oturen att komma till fel plats vid fel tidpunkt. Hade någon annan av tjejerna på listan kommit till Nöjet, och följt med henne hem, hade det varit den som mördats istället! Jag är säker på att tanken på att mörda nån var nåt som länge lockat och gjort henne euforisk! När hon försöker tända på husen skiter hon i att det finns 3 pers där. Ju fler dess bättre! Hade hon varit en man hade hon antagligen varit seriemördare. Men kvinnor funkar inte så. Dom måste liksom skapa ursäkter att mörda, och rättfärdiga mordet på det sättet. Det är också bra att ha nån slav som ställer upp på allt hon ber om.
Citera
2023-03-22, 01:12
Medlem
Citat:
Ja det tror jag också och det är nog vi alla helt övertygande om
Men ändå så finns det frågetecken runt M

Vsrför ljuger hon så mycket och varför sa hon inte sanningen fr början?
En viktig sak som hon var tyst om är att hon inte berättade om fyndplatsen?

Jag får känslan av att hon inte har något dåligt samvete

Rätta mig om jag har fel; men ingenstans i förhören kan jag utläsa att MH gråter, uttrycker någon som helst empati för Tove, Toves sambo, tvillingsyster eller föräldrar. Ingenting om att hon ångrar sig, att hon borde ha larmat och bett om hjälp (det stod ju poliser utanför Nöjet t ex), hennes pappa har alltid ställt upp och kommit och hämtat henne när hon bett om det. Hon kunde ha bett grannen om hjälp när han ringde på, hon hade kunnat ge sig iväg från lägenheten när JJ var på donken. Men icke.

Nu är jag äldre än MH. Och jag är ingen mördare. Men hade jag hamnat i häkte och satts i förhör med erfarna förhörsledare hade jag erkänt allt jag någonsin gjort med början när jag pillade loss godisbitarna från pepparkakshuset när jag var 5 år gammal tills att jag lät bli att betala tv-avgiften som student.

MH är så hård, så empatilös när hon sitter och ljuger i 2 veckor i häkte. Man måste ha ett speciellt psyke om man klarar det i 2 veckor. Och MH är bara 18 år! Om hon tagit chansen att berätta första dagarna i häktet var Tove fanns och vad som hänt, då hade vi alla fallit för att hon också var offer för JJ. Det är ju mord vi pratar om, inte nåt knark-köp eller snatteri. Hur kan man vara så hård? Jag tror att MH också är psykopat eller har starka drag åt det.
Citera
2023-03-22, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Instämmer i kondoleanser.

MH är uppenbart styrd av JJ - det vet vi nu. Undrar hur det kommer te sig under rättegången!?
De kommer ha ögonkontakt med varandra i korta ögonblick, även fast MH i möjligaste mån vill undvika.

M kanske kan välja att få vara med på länk och slippa sitta i samma sal?
Citera
2023-03-22, 01:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Är du utbildad patolog eller är det gissningslekar som du förordar?

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det fanns inga spyor i hennes lungor. Mem däremot i luftstrupen. Hon har inte kvävts av sina spyor.

Dödsorsaken är konstaterad kvävning genom strypning!

Ur förhör med Maja Aktbil 153 sida 1120:

Citat:
Och så berättade jag för dig att Tove verkar ha kräkts, hon har matrester, kräks alltså,
i sina lungor.
Senast redigerad av Folkmordsbenagen 2023-03-22 kl. 01:25.
Citera
2023-03-22, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Nej. MH verkar inte ha några större samvetskval för det som hänt. Men hon ljuger nog mest för att hon är rädd för JJ.
En sak som jag tror många missar lite här i tråden är att JJ hatade många! Hennes nid-låtlista är ju som en veritabel dödslista på folk som hon vill mörda. Tove var bara en av dem. Hon hade bara oturen att komma till fel plats vid fel tidpunkt. Hade någon annan av tjejerna på listan kommit till Nöjet, och följt med henne hem, hade det varit den som mördats istället! Jag är säker på att tanken på att mörda nån var nåt som länge lockat och gjort henne euforisk! När hon försöker tända på husen skiter hon i att det finns 3 pers där. Ju fler dess bättre! Hade hon varit en man hade hon antagligen varit seriemördare. Men kvinnor funkar inte så. Dom måste liksom skapa ursäkter att mörda, och rättfärdiga mordet på det sättet. Det är också bra att ha nån slav som ställer upp på allt hon ber om.
Jag tror att vi alla förstått att J är en hämdlysten sjuk psykopat

Så du har rätt
Hon hade säkert mördat någon annan om tillfälle funnits

M sa i ett förhör
(Nu minns jag inte ordagrant)
att J sa ofta att världen är orättvis så man får ta saker i egna händer
Det säger en hel del om henne
Citera
2023-03-22, 01:23
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
M kanske kan välja att få vara med på länk och slippa sitta i samma sal?

Nej.

Skulle va ett yttre hot, men något sådant finns ju inte.

ps MH kan begära "skärm" el. liknande - så hon slipper se JJ:s ansikte. Thatś IT ds

pss Om det går igenom är väl upp till domaren.

Ingen som helst expert på domstolar.

Ska bli intressant att följa, även om vi inte kommer få följa nånting 27-30 mars.

Mest trist TV4-rapportering. "Nån grät, nån erkände nåt med en "strumpa"..."
Senast redigerad av ziracorn 2023-03-22 kl. 01:34.
Citera
2023-03-22, 01:25
Medlem
MH ska vara extremt tacksam över att JJ är en extremt sjuk psykopat som tar 99% av allt fokus. Hon själv är absolut inte oskyldig tror jag men slinker undan lindrigt i skuggan av den genomonda JJ enligt mig.

Om hon inte hade något med mordet och göra och plötsligt bara blev ombedd att frakta bort TTs döda kropp hade hon ALDRIG ljugit om detta i flera veckor i häktet med fulla restriktioner, endast 18 år gammal med hennes tidigare historik. I så fall är hon ännu dummare än hon ser ut att vara, och det är fan en bedrift.
Citera
2023-03-22, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Rätta mig om jag har fel; men ingenstans i förhören kan jag utläsa att MH gråter, uttrycker någon som helst empati för Tove, Toves sambo, tvillingsyster eller föräldrar. Ingenting om att hon ångrar sig, att hon borde ha larmat och bett om hjälp (det stod ju poliser utanför Nöjet t ex), hennes pappa har alltid ställt upp och kommit och hämtat henne när hon bett om det. Hon kunde ha bett grannen om hjälp när han ringde på, hon hade kunnat ge sig iväg från lägenheten när JJ var på donken. Men icke.

Nu är jag äldre än MH. Och jag är ingen mördare. Men hade jag hamnat i häkte och satts i förhör med erfarna förhörsledare hade jag erkänt allt jag någonsin gjort med början när jag pillade loss godisbitarna från pepparkakshuset när jag var 5 år gammal tills att jag lät bli att betala tv-avgiften som student.

MH är så hård, så empatilös när hon sitter och ljuger i 2 veckor i häkte. Man måste ha ett speciellt psyke om man klarar det i 2 veckor. Och MH är bara 18 år! Om hon tagit chansen att berätta första dagarna i häktet var Tove fanns och vad som hänt, då hade vi alla fallit för att hon också var offer för JJ. Det är ju mord vi pratar om, inte nåt knark-köp eller snatteri. Hur kan man vara så hård? Jag tror att MH också är psykopat eller har starka drag åt det.
Jag har precis samma funderingar runt M
Har inte heller sett någonting i hennes förhör om tårar eller samvete
Och kan inte heller förstå hur hon klarat av att vara tyst så länge
Vi vanliga skulle aldrig klara det
Det är något runt M som jag inte får ihop

Som ssgt hon har haft möjligheter
Fattar hon ens att det är en kompis som blivit mördad???
Citera
2023-03-22, 01:29
Medlem
Citat:
Hur visste J vad M gogglat på?
Googlat tillsammans kanske?
Maja berättat för Johanna?
Johanna använt Majas mob/data?

Men finns en baktanke hos Johanna om varför hon begärde denna komplettering till FUP, det är ett som är säkert iaf.
Citera
2023-03-22, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Googlat tillsammans kanske?
Maja berättat för Johanna?
Johanna använt Majas mob/data?

Men finns en baktanke hos Johanna om varför hon begärde denna komplettering till FUP, det är ett som är säkert iaf.
Ja absolut finns det en baktanke
Citera
2023-03-22, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Nej.

Skulle va ett yttre hot, men något sådant finns ju inte.

ps MH kan begära "skärm" el. liknande - så hon slipper se JJ:s ansikte. Thatś IT ds

pss Om det går igenom är väl upp till domaren.

Ingen som helst expert på domstolar.

Ska bli intressant att följa, även om vi inte kommer få följa nånting 27-30 mars.

Mest trist TV4-rapportering. "Nån grät, nån erkände nåt med en "strumpa"..."
Hoppas att dom är tvungna att se varann
Det besväret kan de gott ha

Stackars T anhöriga att behöva se och höra dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här