2023-03-21, 19:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Jomen till slut blir Ms historia för osannolik. Du har ju JJs vittnesmål dessutom
Som jag skrivit innan. Hur går Ms historia med mcd ihop? Hon ska ha sagt att hon är hungrig så då ska JJ erbjudit sig att åka till mcd, d vet vi inte är sant eftersom JJ aldrig skulle åkt till mcd om inte grannen skulle dykt upp.
M har också sagt att hon på hela kvällen har druckit två glas vin och två drinkar, o d är under rätt många timmar.
hon verkar va en rätt van festare o skulle må så dåligt o spytt(som hon sen tagit tillbaka) av den konsumtionen

Om inte JJ hade varit utmålad som en hämndlysten psykopat (som jag inte säger emot) så tror jag de flesta trott på hon det hon säger när man kombinerar d med Ms uppenbara lögner runt hela kvällen

Sen JJ erkände verkar hon ändå säga rätt många saker som inte är positivt för henne. Som att säga att de skulle lura iväg TT för att slå henne, det erkänner ju inte M t.ex
Nej, eftersom M inte kan hålla reda på varken det ena eller det andra, blir det ett kaosartat samelsurium och då kan J låta mer trovärdig.
Citera
2023-03-21, 19:41
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Det där med att TT hade tröja och BH upplyfta.
Kanske efter släpning ur bilen in i skogen.
Eller...

JJ vill kolla in TT´s tuttar.

Själv har hon ju inga, små myggbett bara...

Okay, det är ganska kontroversiellt, det var bara en tanke.

Psyko personer tänker ju inte som oss "normala"..

Sedan skulle de brännas, två gånger...
Det med bränningarna 2 ggr var väl att hon ville att TT skulle brinna upp?

Eller, "kremering" som hon sa...
Citera
2023-03-21, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Den första dunsen tror jag är när T åker i golvet. Den andra dunsen tror jag kommer efter att J satt sig på T och tar ett strypgrepp, lyfter upp och dunkar hennes överkropp/huvud i golvet.

Instämmer, JJ fullt fokuserad på att döda!!!!!!!!!!
Citera
2023-03-21, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Det där med att TT hade tröja och BH upplyfta.
Kanske efter släpning ur bilen in i skogen.
Eller...

JJ vill kolla in TT´s tuttar.

Själv har hon ju inga, små myggbett bara...

Okay, det är ganska kontroversiellt, det var bara en tanke.

Psyko personer tänker ju inte som oss "normala"..

Sedan skulle de brännas, två gånger...

MH berättar att JJ är själv med kroppen en stund i skogen....

Är det då JJ drar ner gylfen och drar upp bhån på TT?
Citera
2023-03-21, 19:45
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
MH berättar att JJ är själv med kroppen en stund i skogen....

Är det då JJ drar ner gylfen och drar upp bhån på TT?
Känns väl rätt osannolikt eftersom TT kropp var inlindad i lakan och sopsäckar
Citera
2023-03-21, 19:47
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Detta är inte OM och KANSKE.
Det är ju klarlagt för längesedan, både i förhör och enligt bevisningen. Johanna säger ju klart och tydligt att hon va på väg att flytta cykeln, förmodligen göra sig av med saker och köra fram bilen. Grannen kom ivägen och hon va tvungen att komma på en snabb lögn!
Den enda som fortf kör på McDonalds historien är MH. Att hon behövde mat för att hon va dålig. Som hon sedan erkänner att hon inte alls va dålig det va Johannas idé att dra den historien. Men hon står fast vid att Johanna SKULLE till donken för att hämta mat ändå.
Alla andra vet ju redan hur och varför Johanna gjorde den utflykten. När hon egentligen skulle göra annat. Det kommer ju rakt ur Johannas egna mun. Så ingenting att spekulera om längre.

Mja…

Jag förbehåller mig rätten att ”tro” intill att lagakraftvunnen dom är spikad.
Citera
2023-03-21, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Känns väl rätt osannolikt eftersom TT kropp var inlindad i lakan och sopsäckar

Är det på toaletten efter hon mördat TT som JJ drar ner gylfen och drar upp behån på TT?
Citera
2023-03-21, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CP2.0
Håller med grannarna sa ju att det lät som nån kastade 100kg 2 gånger dom har tystat henne på nåt sätt först innan strypningen, det finns ju ett förhör med MHs häktes kompis dör hon berättat för cellkamraten att T vart grovt misshandlad å stryp, så måste blivit bra nockad först med nåt hårt i huvudet säkert
Ja det var ett knepigt uttalande av MH. Inte någonstans har det pratats om att T varit grovt misshandlad. Inte från Åklagaren, FÖ ledare, advokat eller media. Det är MHs egna ord!
Och självklart har det skett någonting innan strypningen, som ovan skriver, man börjar inte med att strypa ngn direkt, inte förrän man har läge. Det har skett ngt som antingen tystat Tove helt eller gjort henne medvetslös eller kraftigt nedsatt. Avsaknaden av skrik och bråk är jävligt obehaglig faktiskt.
Lite uppseendeväckande faktiskt om de lyckats hålla för mun, armar, ben och hals samtidigt! Men man vet inte..
Citera
2023-03-21, 19:51
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ni syftar på att hon med hjälp av t.ex en kniv ska ha låst toa utifrån?
Lägenhet är liten och lyhörd så finner det lite svårt att tro att Maja var ovetande.
MH säger ju att hon varit på toan när Johanna va borta

Bra upptäckt!!
Vad är det för toalettdörr som går att låsa utifrån?

Min toa-dörr har har bara ett vred på insidan. På utsidan visar en röd skylt att någon är där inne.
Det är möjligt det går att öppna/stänga med något verktyg men det finns inget vred eller nycklhål på utsidan.
Citera
2023-03-21, 19:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Förhör Aktbil 153 sid 1176:

F: Men du, det här när Johanna går ut där då, och åker och köper den här hamburgaren,
är det syftet med att gå ut, att köpa en hamburgare till dig?
M: Ja vad jag förstod det som.
F: Men under den perioden när hon är borta, vad gör Tove då?
M: Jag vet inte.
F: Vad gör du då?
M: Jag sitter inne på toan.

Alltså kan inte Tove ha varit där..
Jaha. Tack! Där föll den tanken med en inlåst T.

"Stackars" M! Hon ska försöka komma ihåg både vad J har sagt till henne, sina egna lögner och däremellan vad som verkligen har hänt. Inte konstigt att hon rör ihop det.
Citera
2023-03-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Toves sms före mordet: ”Jag är rädd”

I ett av sina sista sms skriver Tove till en vän att hon är ”jätterädd”
Vännen uppmanar henne att fly – men Tove svara att hon är fast.
”Jag kan inte, de är precis utanför”, skriver hon.

https://www.tv4.se/artikel/3BlNNs35NyhI5UHRtd7T3W/toves-sms-foere-mordet-jag-aer-raedd

Är Tove på Nöjet eller hemma hos JJ eller när kan hon ha skrivit så?

Jag tror att Tove är på Nöjet när hon skrev sms:et.

Vad man kan se på denna bilden så går den förmodade GM precis bakom Tove. Varför går GM så nära och tätt intill Tove på detta sätt?

Klockan 01:30 lämnar de tre kvinnorna Nöjet. 18-åringen är klädd i rosa kläder och 20-åringen i svart kjol och en ljus topp.

Tove är klädd i en vit skjorta och jeans.

Övervakningsfilmerna är de sista bilderna på Tove i livet.

Bild
Tove lämnar nattklubben Nöjet. Foto: Polisen

https://img-s-msn-com.akamaized.net/tenant/amp/entityid/AA18KK8c.img?w=588&h=1500&m=6&x=54&y=87&s=85&d=85

Från
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/sista-bilderna-p%C3%A5-tove-inifr%C3%A5n-nattklubben-n%C3%B6jet/ar-AA18KMGd?rc=1&ocid=winp1taskbar&cvid=989c635702984 1a9834a37e6d35d2846&ei=22
Citera
2023-03-21, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Mja…

Jag förbehåller mig rätten att ”tro” intill att lagakraftvunnen dom är spikad.
Så du tror forfarande något som alla redan vet? Att McDonalds resan va bara en snabb skenmanöver, för att grannen kom ivägen, vet vi alla. Johanna skulle egentligen göra annat, göra sig av med saker, flytta saker osv. Du TROR fortfarande det, och TROR att du kommit på ngt jävla genombrott??!
När vi alla redan vet allt om McDonalds resan! Det vi misstänkte från början i tråden innan Fup kom ut, har nu bekräftats av Johannas egna ord från förhör ang detta.
Men fortsätt du spekulera i den utflykten du, om du nu fastnat där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in