2023-03-21, 18:01
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
JJ kan ju knappast själv både hållt
fast TTs armar samtidigt som hon stryper henne

Med "hållit fast" menar du med händerna eller....?
Man kan ju låsa armarna med sina knän/underben eller hur....?
Citera
2023-03-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tyvärr hade inte Tove en chans väl inne i den blivande mordlägenheten.

Ett lustmord som JJ efteråt är glad över att ha utfört. Hur kan någon vara glad och på mycket gott humör efter att ha utfört ett mord? Inte många dessbättre men JJ var det.

Denna uppspelhet JJ uppvisar är att adrenalinet är på max.
Gällande han som mördade Li*sa Hol'm: han var tvungen att bajsa pga av sin upphetsning, så han la en kabel i ladan som senare hittades av polisen.
Citera
2023-03-21, 18:03
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det har varit flera diskussioner runt hur J vågat lämna M ensam med en död T.

En tanke som slog mig när jag läste ditt inlägg var att J kan ha låst dörren till toa när hon skulle iväg. Ev. kan hon ha sagt åt M att hon inte fick gå in där och serverat en lögn om varför.

M talade kanske sanning om att hon befunnit sig i sängen under förloppet och inte sett något och när hon steg upp var T borta (mördad,inlåst på toa).

Inte för jag vet om det är så sannolikt, men dock teoretiskt möjligt och inte motbevisat.
Ni syftar på att hon med hjälp av t.ex en kniv ska ha låst toa utifrån?
Lägenhet är liten och lyhörd så finner det lite svårt att tro att Maja var ovetande.
MH säger ju att hon varit på toan när Johanna va borta
Senast redigerad av Pandalina4 2023-03-21 kl. 18:10.
Citera
2023-03-21, 18:05
Medlem
Är det ändå inte lite konstigt att han inte delade på åtalet och åtalade JJ för mord och MH för medhjälp. Det är ju ganska tydligt i FUP att JJ varit den drivande. Säkra fällande domar på båda då tänker jag.
Citera
2023-03-21, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det finns ju inga som helst bevis för AH,s aktiva deltagande vid själva mordet, utan enbart JJ,s påstående. Och vi vet ju att JJ hämnas om hon känner sig sviken, vilket gör att JJ,s påstående inte går att värdera. Än mindre ställas bortom rimligt tvivel.

För mig är Rullmans mordåtal mot MH helt obegripligt.

Man ser att TT har blivit sutten på på magen/bröstkorgen och på armarna. Om JJ ströp och satt på bålen då måste en annan person ha suttit på armarna. JJ kan inte sitta på två ställen samtidigt
Citera
2023-03-21, 18:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ni syftar på att hon med hjälp av t.ex en kniv ska ha låst toa utifrån?
Lägenhet är liten och lyhörd så finner det lite svårt att tro att Maja var ovetande.
Frågan är ju närmast vad som går att bevisa, troligt eller ej.
Citera
2023-03-21, 18:09
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Man ser att TT har blivit sutten på på magen/bröstkorgen och på armarna. Om JJ ströp och satt på bålen då måste en annan person ha suttit på armarna. JJ kan inte sitta på två ställen samtidigt

Undersökningen visar inte alls att det måste gått till så. Ingenting av den tekniska bevisningen motsäger en ensam gärningsman. Det är bara Js uppgifter som placerar M i badrummet vid mordtillfället
Senast redigerad av Enzyme 2023-03-21 kl. 18:11.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Din begäran bygger på ett felaktigt antagande. Först behöver du styrka din teori att polisen i själva verket försöker hjälpa henne, om du lyckas med det så kan jag hjälpa dig tänka vidare.
Jag skrev inte att polisen försöker hjälpa henne,
jag skrev att polisen ställer flera ledande frågor som hjälper Maja att komma på undanflykter.

Det kan bero på flera saker, exempelvis inkompetens, psykologi, slarv, eller enligt den hypotes du drog fram, att de (medvetet?) försökte hjälpa henne.

Så när du undvek att svara på det jag undrade, då gjorde du ett felaktigt antagande.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Tack!
Det kanske har svarats på innan, men måste MH och JJ vara på plats fysiskt under hela rättegången?

Tror ni exet Filip kommer vara på plats fysiskt? Tycker synd om stackaren, han verkade rädd att behöva möta psykopatmördaren JJ. Fyfan vad elak hon var mot honom, skrek och höll på ofta. Till och med MH hade sagt han förtjänade bättre än JJ.

De kommer väl inte och sitta på plats och lyssna på varandras förhör? Maja och Johanna menar jag.

Rätt åt dem att behöva sitta framför hennes familj när de vittnar. Är det någon här som ska vara på plats? Tror ni att man kommer in?
Citera
2023-03-21, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Undersökningen visar inte alls att det måste gått till så. Ingenting av den tekniska bevisningen motsäger en ensam gärningsman. Det är bara Js uppgifter som placerar M i badrummet

Undersökning av kroppen visar skador som styrker JJs utsaga. Hitta inte på nu…
Citera
2023-03-21, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenOfKidsAndCats
A = advokaten, vars jobb det är att försvara sin klient.
Inte polis som ställer ledande frågor.
Ja, tack för infon.
Då hade jag blandat ihop det.
Citera
2023-03-21, 18:13
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det fetade: Sånt upptäcktes vid obduktionen. Det fanns avtryck såsom från tummar, på TTs hals. Detta med remmen bakifrån finns det inget som styrker. Däremot kan TT först ha inkapaciterats via slag i huvudet och "knäande" bakifrån. Kanske när hon försökte fly? Men sen insläpad i badrummet och mördats där?

Det hela är extremt grymt och jag hoppas att detta kommer kunna bevisas. Väntar med spänning på det Rullman kommer lägga fram första dagen, alltså måndag 27/3.

De andra dagarna för rättegången är 29e och 30e Mars. Extradag är bokad 31/3.

Ok. Men T måste hur som helst ha tystats snabbt! Annars hade hon hojtat och skrikit och grannarna ringt polisen direkt. Att JJ försökt strypa henne med händerna genast känns rätt osannolikt. Då hade T säkert försvarat sej och lämnat spår på J, som riv och klösmärken. Och skrikit på hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in