2023-03-21, 03:35
Medlem
Janne vill få det som att Belgien är ett av världens bästa landslag haha

Belgien är på rejäl nedgång, ett bedrövligt Vm, och många spelare som slutat.
Jag tror Sverige vinner på fredag, men ingen bragd som Janne kommer få det till
Citera
2023-03-21, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarraWarra
Isak Min Bror
Va är det din bror? Berätta mer? 🙄
Citera
2023-03-21, 08:45
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Lite otippat att Wahlqvist går före Sundgren, men förstår om Janne vill föryngra. Sundgren är 34 år vid ett eventuellt EM. Glädjande att Starfelt är tillbaka, men känns oroväckande med Holm, Hien, Dejan och Albin Ekdal. Märkligt att även lillebror Ekdal saknades igår, trots att han var med på uppvärmningen. Skada även där?

I ett worst-case scenario, där samtliga osäkra spelare missar, hade jag gärna sett den här elvan mot Belgien:

Olsen
Wahlqvist, Lindelöf, Starfelt, Augustinsson
Karlström, Svanberg
Claesson, Forsberg, Karlsson
Isak

Möjligen mer realistiskt med Karlsson till höger, Claesson centralt och Forsberg till vänster. Då kan Claesson gå upp bredvid Isak i Jannes 4-4-2-försvarsspel, där han spelat mycket tidigare.
I min värld går Ekdal före Starfelt. Han stormar fram mot PL och är bland de högst ansedda i Burnley. Otroligt smart spelare som står för både smarta passningar och offensiva räder med boll. Han reagerade väldigt konstruktivt på överkörning av Haaland. Reaktionen bestod av hårdare träning och bodde i princip på gymmet efter säsongsavslutningen förra året.

Killen är klass på och utanför plan. Framtida lagkapten i landslaget.
Citera
2023-03-21, 10:22
Medlem
OvissFramtids avatar
Gudmundsson gjorde en riktigt fin match som renodlad vänsterback mot Toulouse häromdagen. Augustinsson har mest nötit bänk i Mallorca men fick visserligen ett inhopp i helgen. Frågan är om man inte ska starta den förstnämnda åtminstone mot Azerbajdzjan. Han är trots allt framtiden och måste få viktig rutin i sig.

Förövrigt väldigt taggad inför fredagens match. Längesen jag kände att vi hade ett så bra lag som vi har nu. Kanske tidigt 2000-tal. Men vår nuvarande trupp är definitivt den mest intressanta sedan åtminstone 2010. Så mycket offensiv kvalitet kombinerat med intressanta backar och mittfältare.

Möjlig elva (4-4-2):

Olsen
Holm-Lindelöf-Starfelt-Augustinsson
Kulusevski-Ekdal-Gustafson-Claesson
Isak-Forsberg
Citera
2023-03-21, 10:24
Medlem
Tror absolut inte att Janne kommer börja mixtra med mittbacksparet igen på så kort tid. Nu har Hien spelat ihop med Vigge senaste gångerna och då har dom gjort det bra. Det finns en fin potential där, och den måste få tid att växa. Starfelt verkar ha gått starkt i Celtic och är givetvis där i konkurrens med Hjalle Ekdal, men dom båda får stå tillbaka just nu.

Olsen
Holm Lindelöf Hien Augustinsson
Kulusevski Gustafsson Ekdal Forsberg
Isak Gyökeres

Det är elvan jag tror att Janne tar ut
Citera
2023-03-21, 11:34
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Förövrigt väldigt taggad inför fredagens match. Längesen jag kände att vi hade ett så bra lag som vi har nu. Kanske tidigt 2000-tal.

Samtidigt som jag avundas din entusiasm, så... Det bästa svenska landslaget sen tidigt 2000-tal, alltså? Den åsikten är du nog rätt ensam om.
Citera
2023-03-21, 12:49
Medlem
Detta var då elvan som Janne körde på träningen:

Olsen
Wahlqvist, Lindelöf, Ekdal Jr, Augustinsson
Svanberg, Gustafson, Ekdal Sr, Forsberg
Kulusevski, Isak

Skräll ändå att Gustafson står så pass högt uppe i kurs hos Janne att han är en trolig starter och att Claesson troligen kommer petas i förmån till Svanberg som i första hand är CM, Svanberg gjorde i och för sig bra ifrån sig som yttermittfältare förra samlingen.
Citera
2023-03-21, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Längesen jag kände att vi hade ett så bra lag som vi har nu. Kanske tidigt 2000-tal.

Haha, va? Samuel Gustafson verkar starta på innermittfältet, där matcherna brukar avgöras, killen spelar i "BK Röva" i Allsvenskan..

Wahlqvist som högerback, känns helt oprövad i dessa sammanhang, bör vara Jannes egentliga 4:e alternativ på positionen, bara att hålla tummarna..

Isak har blixtrat till lite här på slutet i Newcastle, annars är det inte alltför många svenskar som gör några större avtryck i top-5 ligorna..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-03-21 kl. 13:41.
Citera
2023-03-21, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Detta var då elvan som Janne körde på träningen:

Olsen
Wahlqvist, Lindelöf, Ekdal Jr, Augustinsson
Svanberg, Gustafson, Ekdal Sr, Forsberg
Kulusevski, Isak

Skräll ändå att Gustafson står så pass högt uppe i kurs hos Janne att han är en trolig starter och att Claesson troligen kommer petas i förmån till Svanberg som i första hand är CM, Svanberg gjorde i och för sig bra ifrån sig som yttermittfältare förra samlingen.

Tack för info!

Hien rehabar och Holm är sjuk (samt varit skadad), den senare har inte ens anslutit till truppen än..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-03-21 kl. 13:48.
Citera
2023-03-21, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Janne vill få det som att Belgien är ett av världens bästa landslag haha

Belgien är på rejäl nedgång, ett bedrövligt Vm, och många spelare som slutat.
Jag tror Sverige vinner på fredag, men ingen bragd som Janne kommer få det till

Har sett Belgiens trupp till denna samling och det är inget som imponerar på mig, väldigt många nya namn..

Dock är Courtois, de Bruyne och Lukaku världsstjärnor, som kan avgöra matcher på egen hand, men Sverige har hemmaplan och då bör det vara 3 poäng, oavsett motstånd..

Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
I min värld går Ekdal före Starfelt. Han stormar fram mot PL och är bland de högst ansedda i Burnley. Otroligt smart spelare som står för både smarta passningar och offensiva räder med boll. Han reagerade väldigt konstruktivt på överkörning av Haaland. Reaktionen bestod av hårdare träning och bodde i princip på gymmet efter säsongsavslutningen förra året.

Tycker också H. Ekdal känns intressant och det visade sig även på landslagsträningen idag att han är före Starfelt i rangordningen..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-03-21 kl. 14:47.
Citera
2023-03-21, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Starfelt stormar också mot PL... https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2023/02/14/romano-premier-league-intresse-for-starfelt/

Hade gått på Calle, men smaken är som baken. Två duktiga mittbackar. Janne verkar köra på din linje i alla fall! Ser ut att bli:

Olsen
Wahlqvist, Lindelöf, H Ekdal, Augustinsson
Svanberg, A Ekdal, Gustafson, Forsberg
Kulusevski
Isak

Lite överraskande att Claesson petas. Hade nog trott på honom till höger och Svanberg centralt.
Citera
2023-03-21, 18:30
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Starfelt stormar också mot PL... https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2023/02/14/romano-premier-league-intresse-for-starfelt/

Hade gått på Calle, men smaken är som baken. Två duktiga mittbackar. Janne verkar köra på din linje i alla fall! Ser ut att bli:

Olsen
Wahlqvist, Lindelöf, H Ekdal, Augustinsson
Svanberg, A Ekdal, Gustafson, Forsberg
Kulusevski
Isak

Lite överraskande att Claesson petas. Hade nog trott på honom till höger och Svanberg centralt.

Ja, tycker det ser ganska stabilt och bra ut. Kanske bedöms Svanberg vara något mer stabil än Claesson och tänkt att göra en Sebastian Larsson-roll till höger? Jag föredrar Claesson, men kan iofs se att det kan bli bra om han får komma in och älga sista 35 också.

Kul och intressant att se Wahlqvist, H. Ekdal och Gustafson på nivån tycker jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in