2023-03-13, 12:08
Medlem
Tala om för mig varför Pernilla skulle få 20 sekunders försprång i tredje momentet, bara för att hon vann det andra momentet, medan Klara inte fick någon fördel av att ha vunnit det första momentet.
Citera
2023-03-13, 12:21
Medlem
Skidlifts avatar
Blir ju lite märkligt när Elina Öhman påstår att dom tidigare "inte fick vara med i VM"

Självklart fick kvinnor vara med i riktiga VM men dom var helt enkelt för dåliga för att kvala in.

Att bli imponerad på publiksiffran 6000 i första dam-VM blir även de missvisande då dessa 6000 var där för att se riktiga VM och fick se dam-VM när dom endå var där.

Edit: det är t.o.m så att "dam-VM" inte ens har officiell VM-status.
Det har "Cup" status.
(FIM Snowcross Women's World Cup)
Senast redigerad av Skidlift 2023-03-13 kl. 12:34.
Citera
2023-03-13, 12:48
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypocaust
Tala om för mig varför Pernilla skulle få 20 sekunders försprång i tredje momentet, bara för att hon vann det andra momentet, medan Klara inte fick någon fördel av att ha vunnit det första momentet.
Så var det ja. Det talade Pillan också om när hon gick igenom tävlingarna innan de började. Klaras fördel för att hon vann första momentet var att hon fick lägga första brickan i fyra i rad. Med två riktigt duktiga spelare är det en enorm fördel men när såväl Klara som Pillan visade sig var totala amatörer där blev den fördelen minimal och det var betydligt större fördel att få 20 sekunders försprång i det tredje momentet med hoppstyltorna.
Citera
2023-03-13, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Så var det ja. Det talade Pillan också om när hon gick igenom tävlingarna innan de började. Klaras fördel för att hon vann första momentet var att hon fick lägga första brickan i fyra i rad. Med två riktigt duktiga spelare är det en enorm fördel men när såväl Klara som Pillan visade sig var totala amatörer där blev den fördelen minimal och det var betydligt större fördel att få 20 sekunders försprång i det tredje momentet med hoppstyltorna.
Å, tusan, det missade jag, tack.
Citera
2023-03-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
De hade med dem väldigt kort någon halvminut i början men sedan ängnades flera minuter åt stafetten.

MM har haft det konceptet några år nu, att i videoreportaget fokusera mycket på en särskild händelse/tävling som deltagaren valt ut.
Citera
2023-03-15, 12:56
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melikevampires
Rättvist att klara åker ut, hon var ju sämst
Sämst och verkar vara otroligt oskön som person.

Inte kul för damerna att försöka konkurrera när dom möter grabbar som inte har 40 kilos övervikt eller är 60+.

Damernas falskhet när dom väljer duellmotståndare fortsätter. Män tar i princip alltid den som kom näst sist, tjejerna tar någon som inte är tjej...
Citera
2023-03-18, 12:49
Medlem
Elina Öhman har sprutat i läpparna.
Citera
2023-03-18, 17:49
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Sämst och verkar vara otroligt oskön som person.

Inte kul för damerna att försöka konkurrera när dom möter grabbar som inte har 40 kilos övervikt eller är 60+.

Damernas falskhet när dom väljer duellmotståndare fortsätter. Män tar i princip alltid den som kom näst sist, tjejerna tar någon som inte är tjej...
Det är ju att fälla krokben för sig själv bara, så why bother?

Citat:
Ursprungligen postat av weedissweet
Elina Öhman har sprutat i läpparna.
Har du nått mer skvaller?
Citera
2023-03-19, 21:40
Moderator
Dr Kings avatar
Otur för Johan Wissman att han sträckte låret inför löpfinalen mot Nils. Det kan nog ha varit den enda chansen han får denna säsong att slå Nils i någon tävling.
Citera
2023-03-19, 22:33
Medlem
Pillans program är så jävla luddigt.

Det känns som hon tävlar mot sina yngre syskon där hon hittar på nya regler under tävlingens gång, för att kunna vinna.

Varför ska hon ens tävla mot dem som åker ut?
Citera
2023-03-21, 08:54
Medlem
MrSokratess avatar
Intresset är på topp märker jag.
Är positivt överraskad av Brink.
Citera
2023-03-21, 23:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Intresset är på topp märker jag.
Är positivt överraskad av Brink.
Ja, det är lite sömnpiller över det hela, men drönarbilder till hög musik piggare upp det hela!

Brink är min favorit i gruppen, han verkar vara synnerligen sympatisk och en sann kämpe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in