2023-02-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Tänk på att om de du köpt på nätet inte är av samma tillverkare som dom du köpte på apoteket så kan dom ha en helt annorlunda effekt.

Melatonin agb från apoteket fungerade inte alls på mig, absolut noll effekt. Men de jag sedan köpte själv på nätet gav en riktigt sederande effekt på samma mg.

Ja det är det jag är lite rädd för.

Ska jag ta vad som rekommenderas vilket bara är 1 mg eller aka jag köra i alla fal på en hel tabelett på4 mg till att börja med?

Som sagt, tagit upp till 9 mg innan av apotekets variant.
Citera
2023-02-20, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Ja det är det jag är lite rädd för.

Ska jag ta vad som rekommenderas vilket bara är 1 mg eller aka jag köra i alla fal på en hel tabelett på4 mg till att börja med?

Som sagt, tagit upp till 9 mg innan av apotekets variant.

Testa rekommenderad dos och se hur det känns. Jag fick effekt efter bara ca 10 min då jag tog av den jag köpte på nätet. Känner du inget så öka lite mer.

Jag minns inte vilken styrka det var på dom jag köpte men jag tror jag tog 3-4mg. Samma mängd som jag tog av apotekets melatonin. Men det var alldeles för mycket för jag kände mig helt sänkt hela dagen efter.
Citera
2023-03-15, 14:43
Medlem
Vart köper ni eran melatonin? Har ni några rekommendationer?
Citera
2023-03-15, 17:46
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terroristpartiet
Vart köper ni eran melatonin? Har ni några rekommendationer?

Dom har bra grejer https://swansoneurope.com/
Citera
2023-03-15, 17:58
Medlem
zombie-nations avatar
Någon bör påminna mig om att inte i desperation ta 8 mg. Vet att det är normaldos för vissa. Men kan inte vakna ordentligt idag.

Men sov hela natten, första gången på flera veckor.
Citera
2023-03-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Någon bör påminna mig om att inte i desperation ta 8 mg. Vet att det är normaldos för vissa. Men kan inte vakna ordentligt idag.

Men sov hela natten, första gången på flera veckor.

Tar 15-20, fungerar för mig men inte lägre. Kanske har fel på upptagningen eller något.
Citera
2023-03-17, 09:40
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Tar 15-20, fungerar för mig men inte lägre. Kanske har fel på upptagningen eller något.

Det är rätt snabb tolerans också, kanske tog du mindre innan?

Min jo, alla är olika. Tog 2,5 och senare 2,5 samma natt och mår hyfsat idag. Brukar bara tåla 1-2 mg så... det kanske är olika batchar med.
Citera
2023-03-17, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Köpte melatonin på apoteket, var snuskigt dyrt, dom tog typ 130 kr för 10 tabletter på 3 gram styck.

Som jämförelse kostar 100 pack av Zopiklon ca 60 kr. (används för att sova)

Men hittade nu en sida som heter http://cannaone.se de tar 169 kr för 100 pack vilket är en enorm skillnad och de är på 4 mg styck.

Så ni som har nytta av det, kolla in den sidan.

https://www.bildtagg.se/bild/26785hl1bfsibwgf6k2alz

Tack för tipset. Har kört apotekets svindyra.

Är det du länkar till lagligt? Med tanke på att de större förpackningarna på apoteket är receptbelagda(?) verkar det ju lite märkligt.
Citera
2023-03-20, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Tack för tipset. Har kört apotekets svindyra.

Är det du länkar till lagligt? Med tanke på att de större förpackningarna på apoteket är receptbelagda(?) verkar det ju lite märkligt.

Blir billigare om du får det på recept, 100 st 5 mg för typ 300. Men du har inte högkostnadsskydd.
Citera
2023-03-20, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är rätt snabb tolerans också, kanske tog du mindre innan?

Min jo, alla är olika. Tog 2,5 och senare 2,5 samma natt och mår hyfsat idag. Brukar bara tåla 1-2 mg så... det kanske är olika batchar med.

Från apoteket så svårt att tro att det inte är korrekt mängd i.
Citera
2023-03-20, 21:45
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Från apoteket så svårt att tro att det inte är korrekt mängd i.

Från en nätbutik. Dessa var munlösliga. Jag tror de gick igenom systemet snabbare. Sedan vete fan om man tål olika olika dagar, igår tog jag 2,5 mg och jag är fortfarande trött nu.
Citera
2023-03-21, 06:30
Medlem
Citat:
Blir billigare om du får det på recept, 100 st 5 mg för typ 300. Men du har inte högkostnadsskydd.

När jag hämtat ut de på recept har de kostat mellan 500-600kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in