2021-05-03, 17:07
Medlem
Cancerogens avatar
Shoppa på ebay för guds skull.
Sluta vara sådana tuktade cucks och pissa bort era surt förvärvade hårt beskattade småslantar.

Finns hur många EU-länder som helst som säljer melatonin för 1-2 kr tabletten.
Räcker med att vart fjärde paket slinker genom tullen och ni kommer ändå gå plus.
Har fått igenom brev som skramlat så in i helvete utan problem samtidigt som idioterna klipper upp försändelser med hårdtvål bara för att de kom från Indien, dom trodde säkert att det var haschkakor, pilutta dom.

Fan, ingen som kan räkna längre?!?

Kontrollen är obefintligt. Tänk så här; 4500 ton afghaner har slunkit igenom tullen/gränskontrollen.
Makes you think...

Får du brev från tullverket/postnord så skiter du bara i det. Du har aldrig fått något brev. Inte så att dom har delgivit dig ett rekommenderat brev eller hur.
Senast redigerad av Cancerogen 2021-05-03 kl. 17:18.
Citera
2021-05-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Minns när melatonin bara fanns på licens för 7 år sedan bortsett från circadin. Idag skrivs det ut som godis i höga doser från allmänläkare. Helt sjukt att fucka upp hormonerna på detta sätt. Det är inget sömnmedel heller för den delen.

Källa på det tack.
Melatonin är det naturliga hormonet som styr vår sömncykel. Människor som har problematik med sömn kan nyttja detta med bra resultat. Eftersom sömn är en sådan pass viktig komponent i livet kan detta ofta vara avgörande för att kunna må och leva ett bra liv.
Att melatonin nu finns receptfritt på marknaden är inte bara bra, men fantastiskt.
Citera
2021-05-03, 17:50
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Shoppa på ebay för guds skull.
Sluta vara sådana tuktade cucks och pissa bort era surt förvärvade hårt beskattade småslantar.

Finns hur många EU-länder som helst som säljer melatonin för 1-2 kr tabletten.
Räcker med att vart fjärde paket slinker genom tullen och ni kommer ändå gå plus.
Har fått igenom brev som skramlat så in i helvete utan problem samtidigt som idioterna klipper upp försändelser med hårdtvål bara för att de kom från Indien, dom trodde säkert att det var haschkakor, pilutta dom.

Fan, ingen som kan räkna längre?!?

Kontrollen är obefintligt. Tänk så här; 4500 ton afghaner har slunkit igenom tullen/gränskontrollen.
Makes you think...

Får du brev från tullverket/postnord så skiter du bara i det. Du har aldrig fått något brev. Inte så att dom har delgivit dig ett rekommenderat brev eller hur.
Om du stoppar in din cuck i byxan och lyssnar på det vi övriga skrivit. Beställer du från EU eller EES så kan ditt paket bokstavligen skrika melatonin och det är lugnt. Riskerna tar du om du beställer utanför dessa två "gränser".
Citera
2021-05-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maniaesthai
Källa på det tack.
Melatonin är det naturliga hormonet som styr vår sömncykel. Människor som har problematik med sömn kan nyttja detta med bra resultat. Eftersom sömn är en sådan pass viktig komponent i livet kan detta ofta vara avgörande för att kunna må och leva ett bra liv.
Att melatonin nu finns receptfritt på marknaden är inte bara bra, men fantastiskt.

Det är bara autister och blinda som har brist på melatonin. Och googla får du göra själv. Det saknas långtidsstudier kring säkerhet kring melatonin, särskilt i doser över 3mg. Det påverkar tex könshormoner negativt. Man vet heller inte vad som sker med en endogena produktionen. Det är ett kroppseget hormon man inte skall bråka med i onödan. För de allra flesta räcker det att äta en god kost och undvika mobil och tv skärmar kvällstid som totalt hämmar melatoninutsöndring samt få solljus dagtid utan solglasögon.
Citera
2021-05-03, 18:04
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Hur stor dos är en mycket hög dos? Blir du inte tolerant efter ett tag? Eller fortsätter det att funka vecka ut och vecka in?

Är själv mycket intresserad, tar melatonin vid nödfall, har hänt att jag tagit upp emot 20 mg utan att kunna sova tyvärr.

Melatonin, tappar det effekt med tiden? Alltså blir det försvagat om det är gammalt? Har sett att de burkar jag har haft kort utgångstid.
20-30 har jag tagit och ibland inte somnat ändå. Så fort jag fått en sömnrutin har jag trappat ner till 15-20 och även klarat mig på 10mg.

Jag har svårt att tro på studierna även om många återberättar om att det funkar sisådär. Av oss med verkliga sömnstörningar. Det finns dem som tar 5mg och lägre och somnar strax efteråt

Det enda jag märkt var att när jag hoppade över att ta melatonin så slutade jag att sova igen. Nu klarar jag mig utan och det är andra längre perioden i mitt liv som sömnen fungerar. Men jag har såklart ordentliga rutiner för det och går upp dagligen även om jag inte ska göra något särskilt, någon gång mellan 06.00-07.00

Jag tror verkligen inte på att melatonin är verkningslöst eftersom det inneburit en enorm skillnad på grava sömnproblem och jag skulle gissa att forskare skulle bedöma sömnproblem som kvarstående. På melatonin kunde jag somna och vakna vid fem på morgonen. Sömnproblem för vissa men när man som mig inte kunde somna och hela tiden fick en omkullkastad dygnsrytm så är tidigare uppvaknanden bättre än att som på morgonen eller förmiddagen.
Senast redigerad av AdMortem 2021-05-03 kl. 18:08.
Citera
2021-05-03, 18:12
Medlem
Rollokolans avatar
Jag har quetiapin som stöd till mina 8 mg Melatonin. Försvinner mitt melatonin så har jag som absolut bäst 3 timmar sömn/natt. Jag har extrema sömnproblem och jag har alltid fått starka insomningstabletter. Melatonin fick mig att bryta det mönstret.

Försök leva 3 månader i sträck där din medelsömn är 2 timmar och 55 minuter. Du behöver all hjälp du kan få. Melatonin var min hjälp....nu tar någon den

Så för att sova så måste jag ta narkotikaklassat...suger
Citera
2021-05-03, 18:20
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Om du stoppar in din cuck i byxan och lyssnar på det vi övriga skrivit. Beställer du från EU eller EES så kan ditt paket bokstavligen skrika melatonin och det är lugnt. Riskerna tar du om du beställer utanför dessa två "gränser".

Jag lyssnade myckel väl på vad som skrevs i tråden.
Var ett fasligt fegande.

Om du däremot hade lyssnat på vad jag skrev så hade du förstått att man inte ens tar en "risk" om man beställer från utanför EU.

Så länge man undviker shithole countries som Pakistan och Indien osv så är det nästan alltid problemfritt. Svenska tullen har inga som helst resurser och det värsta som kan hända är att du får ett brev som du ignorerar.
Citera
2021-05-03, 18:22
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Jag har quetiapin som stöd till mina 8 mg Melatonin. Försvinner mitt melatonin så har jag som absolut bäst 3 timmar sömn/natt. Jag har extrema sömnproblem och jag har alltid fått starka insomningstabletter. Melatonin fick mig att bryta det mönstret.

Försök leva 3 månader i sträck där din medelsömn är 2 timmar och 55 minuter. Du behöver all hjälp du kan få. Melatonin var min hjälp....nu tar någon den

Så för att sova så måste jag ta narkotikaklassat...suger

Jag fattar inte. Varför kan du inte få tag på melatonin?
Jag tipsade tom om ebay.
Citera
2021-05-03, 18:27
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Jag lyssnade myckel väl på vad som skrevs i tråden.
Var ett fasligt fegande.

Om du däremot hade lyssnat på vad jag skrev så hade du förstått att man inte ens tar en "risk" om man beställer från utanför EU.

Så länge man undviker shithole countries som Pakistan och Indien osv så är det nästan alltid problemfritt. Svenska tullen har inga som helst resurser och det värsta som kan hända är att du får ett brev som du ignorerar.
Vad du inte förstår är att man visst tar en risk. Risken är inte stor och straffet är inte stort (obefintligt) men utanför EU och EES så riskerar du att bli av med din försändelse. Förstår inte hur du ens kan förneka det. Risken är inte stor men kan du hitta en leverantör inom EU/EES så är du 100% safe. Varför tjafsar du ens om det uppenbara?

Kör gärna på köp utanför EU/EES men har du ett tips inom dessa gränser för oss som inte vill riskera beställningarna?
Senast redigerad av Rollokolan 2021-05-03 kl. 18:30.
Citera
2021-05-03, 18:29
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Vad du inte förstår är att man visst tar en risk. Risken är inte stor och straffet är inte stort (obefintligt) men utanför EU och EES så riskerar du att bli av med din försändelse. Förstår inte hur du ens kan förneka det. Risken är inte stor men kan du hitta en leverantör inom EU/EES så är du 100% safe. Varför tjafsar du ens om det uppenbara?

Jag tjafsar inte. Jag ger bara råd. Att försändelsen skickas tillbaka är inte vad jag kallar för risk.
Räcker ju som sagt att var fjärde försändelse kommer fram så är det fortfarande billigare än i Sverige.

Finns massor av melatoninsäljare på ebay. Inom EU.
Citera
2021-05-03, 18:33
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Jag tjafsar inte. Jag ger bara råd. Att försändelsen skickas tillbaka är inte vad jag kallar för risk.
Räcker ju som sagt att var fjärde försändelse kommer fram så är det fortfarande billigare än i Sverige.

Finns massor av melatoninsäljare på ebay. Inom EU.
Tack och det är just dessa försäljare inom EU jag letar efter. Då behöver jag inte vara orolig att förlora något. Att försändelsen skickas tillbaka håller jag med om att det inte är en big deal men så länge man kör EU/EES så slipper man det till 100%
Citera
2021-05-03, 18:40
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Tack och det är just dessa försäljare inom EU jag letar efter. Då behöver jag inte vara orolig att förlora något. Att försändelsen skickas tillbaka håller jag med om att det inte är en big deal men så länge man kör EU/EES så slipper man det till 100%

Snabb koll på amazon så finns det där också.
Såg bara 2 mg dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in