2023-03-20, 23:48
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Många i tråden övertygade om att JJ kommer att dömas för mord. Men menar att MH kommer dömas för medhjälp till mord. Nu har ju Rullman gått all in och åtalat båda för mord. Enbart. Är det inte då så att om rätten inte finner att bevisningen kommer upp till mord,så kommer MH frias helt?

Fråga. Varför åtalar han inte MH för mord och i andra hand medhjälp till mord???
Citera
2023-03-20, 23:48
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Tror fortfarande MH varit kär i JJ, verkligen förtrollad av henne. JJ har inte besvarat detta. JJ har dejtat andra, legat med killar osv. MH har också försökt köra på samma sätt (ligga med killar), men alltid varit kär i JJ oavsett hur mycket hon än låtsas som hon inte är det. Och sen i kombination med anknytningsbesvär, de första kritiska månaderna av ens liv, en känsla av att aldrig höra hemma någonstans. Hon tyckte nog JJ var hennes enda äkta ”familj”. Hon hade säkert gått i döden med henne också, om JJ bett om det.

Det är inte det att Maja är kär i Johanna utan Maja har precis som du säger extremt dåligt självförtroende där hon är villig att gå hur långt som helst för att få Johannas bekräftelse.

Maja tycker om Johanna men det är inte på den nivån att hon är kär och vill ha sex med Johanna. Hon är bara väldigt fäst vid Johanna då Johanna får henne att känna sig sedd, önskad och att hon har ett sammanhang.
Citera
2023-03-20, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det förekommer ju så kanske är det så?
Men i förhör så ljuger hon en del
Hon ändrar saker hon sagt och det gör att man blir fundersam?

Undrar hur det kommer att bli vid rättegången om MH kommer ihåg alla sina lögner som ska verka trovärdiga?
Citera
2023-03-20, 23:50
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det är väl bevisat att MH varit i närheten av sängen efter borttransporten.
Granbarr i sängen.
Ja. Det visar lite på Ms frånvaro av konsekvenstänk. Jag förstår att J inte blev så glad.
Citera
2023-03-20, 23:51
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Nej det är det jag inte vet. Tappade tråden lite där men tror kanske polisen fick tag på säcken. Som så klart var från början full av ”Majas spyor, strumpor och hushållspapper” från toan. Har försökt fråga här om det var missuppfattning, det kanske bara var något som sas i förhör…polisen kanske aldrig hittade säcken?

Ska sätta mig och sträckläsa hela helgen. Från a-ö.
Enligt FUP och förhör med JJ så spydde aldrig Maja. Bara ytterligare en lögn om varför det var dunsar i badrummet. Maja verkar mer allert än någonsin och det där om att hon sov vid rätt tidpunkter är bara att glömma. Inte ens om man är underbegåvad sover man sött efter att ha varit med om döda och transportera lik. I så fall ska körkortet dras in omedelbart då hon förmodligen inte ens skulle anmäla om hon ser en olycka. Så trött på att höra om hur utvecklingstörd hon är men kan vandra fritt ute och umgås med den värsta seriemördaren om denne fått som hon ville. Daltandet med Maja är löjeväckande då hon faktiskt varit med och dödat en person.
Citera
Medlem
MrDonutss avatar
Nöjet stängd 01, lägenheten ligger10 minuter bort(?), mord nångång 02.30(?)

Hur länge var de i lägenheten innan mordet enligt info som finns?

Det tar väl inte över en timme & 20 minuter att visa runt i lägenheten?
Om Maja var lesbisk, Johanna bi(?) och tänd på Tove.. och tove full och sexmissbrukare (enligt Johanna) är det väl möjligt att något sexuellt hände i lägenheten mellan alla tre?
Som andra skriver: alla verkar ligga med alla i den där byhålan..
Vet inte om jag läste rätt, men hade Tove andra kläder på sig än i nöjet när hon hittades?
Har för mig att hon hade en annan blus och uppknäppt gylf..
Senast redigerad av MrDonuts 2023-03-20 kl. 23:56.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Bilden där JJ ritat X:et finns på sidan 1042 i aktbilaga 153.
TACK!
Citera
2023-03-20, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Verkar enligt FUP som Maja visst var delaktig i brottet genom att hålla Toves armar när JJ ströp henne .

Finns ju dock absolut ingenting i fup som tydligt klargör hennes delaktighet, allt är Jjs ord som i en rättegång är värt noll. Jag tror dock hon varit delaktig ändå, men håller hon fast vid sin version och inte fintas bort av åklagaren så kan hon slippa undan. Det bästa för henne om hon ska slippa undan är att säga inga kommentarer. Med tanke på att hon inte är skarpaste kniven i lådan kanske åklagaren lyckas finta bort henne annars. Dock lär hon prata och klargöra hennes version i rättegången, bara hoppas hon försäger sig, i annat fall lär hon vara ute nästa år, jäkligt skrämmande. Dock kommer hon isåfall komma ut till en ny värld. Att vistas på gatorna i Vetlanda lär hon ju glömma, så livet kommer vara förstört ändå.
Citera
2023-03-20, 23:55
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Finns ju dock absolut ingenting i fup som tydligt klargör hennes delaktighet, allt är Jjs ord som i en rättegång är värt noll. Jag tror dock hon varit delaktig ändå, men håller hon fast vid sin version och inte fintas bort av åklagaren så kan hon slippa undan. Det bästa för henne om hon ska slippa undan är att säga inga kommentarer. Med tanke på att hon inte är skarpaste kniven i lådan kanske åklagaren lyckas finta bort henne annars. Dock lär hon prata och klargöra hennes version i rättegången, bara hoppas hon försäger sig, i annat fall lär hon vara ute nästa år, jäkligt skrämmande. Dock kommer hon isåfall komma ut till en ny värld. Att vistas på gatorna i Vetlanda lär hon ju glömma, så livet kommer vara förstört ändå.

Ja ! jag tror hon kommer vara säkrare i ett fängelse...! detta lär folk inte glömma i första taget! och det finns alltid någon som kommer att ta tillfälle för att få spöa på henne!
Citera
2023-03-20, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenOfKidsAndCats
Absolut. Hon/Johanna är mig veterligen den i särklass mest sjuka infångade brottsling vi har i Sverige hittills. Men jag tror inte ett skit på "sexuella" motiv. Hon är störd på ett sätt som gör att stoltheten är allt.

Hon vill också vara "tuff". Googlingen på sexvideon med strypsex var inte sexuellt betingad..Den hade bara att göra med besattheten av Tove och viljan att döda henne/njuta lite till av att ha dödat henne. Dvs på liknande sätt som i videon där en av aktörerna liknade Tove och i övrigt relaterbart att en annan tjej ströp.

Ja, men du begriper väll att jag inte talar om ”normalt sex”, jag menar att hon kickar går igång njuter helt enkelt.
Jag har inte formulerat färdigt hennes person, men det finns mycket att väva en bild av, föraktet mot killar, att hon inte behöver ha sex med dom fastän hon är tillsammans så länge som ett år, hennes bästis pojkflickan hon ter sig nästan asexuell, jag tror hon går igång och får sina kickar på helt annat sätt än dasen i mysen så att säga.
Citera
2023-03-20, 23:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Helheten.

Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Fast sammanhanget är det som gör det, visst?
En dunkel pryl, sure.. men allt hon rör vid bildar ju en sju helskottas vidrig röra, makt sex bränder ond bråd död.

Ja det är hela sammanhanget som gör det.

Makt, sex, bränder, hat, svartsjuka, ond bråd död. Verkligen något att bita i.
Citera
2023-03-20, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Jag tror också att J hatar M numera, eftersom hon svek löftet dom gett varandra att knipa käft genom alla förhör, och angett J.

Troligtvis är det så att det kan vara MH som har börjat att prata. Eftersom de fick sitta med fulla restriktioner de första 14 dagarna har båda blivit hårt pressade och då är det troligtvis MH som har börjat att prata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in