2023-03-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Se där.

Har också trott att det handlade om ett mord som kan ha varit sexuellt och amoröst betingat. Sex och pengar är två mycket vanliga och starka motiv. Det har inte framkommit något motiv till mordet men jag tror att det handlade, åtminstone delvis, om just sexuella och mörka motiv. Hemliga starka känslor.

Nej, det behöver det inte alls handla om. Att gå på stripklubb är "rebelliskt", "coolt" etc. Finns få stripklubbar där bara män strippar. Det här har inget med sexualitet att göra öht utan bara med att vara just "tuff, rebellisk, vuxen" eller vad som helst annat i den stilen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tycker du det?

Det tycker inte jag. Förvisso tyckte JJ detta men.... Nej allt verkar peka mer och mer i en annan riktning ju mera som framkommer. Jag får ta och skicka någon ett PM om vad jag egentligen tror ev. kan i a f ha varit en av grundorsakerna till mordet och se vad den personen tror.

Ja faktiskt. Efter allt jag har läst så verkar J vara en person med hög svansföring och som är ganska lättstött om ens synsätt krockar med hennes. Som det här i FUP:en

”Efter ett tag när jag har plockat ihop mina saker så hittar jag M hon ligger med jacka och allt på i min säng och jag vet att jag är lite arg för jag tycker inte om att hon ligger i min säng liksom”

Detta var direkt efter att de kom hem efter att ha dumpat Toves kropp i skogen och hon blir stött av att M ligger i hennes säng bland hennes saker… hon vill ha allt på sitt sätt
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenOfKidsAndCats
Nu är tråden svår att följa igen, så någon annan kan ju ha skrivit detta.

Men ang när Tove lämnade Nöjet och att hon frågade efter den här yngre Maja:

Tove hade gått på Johanna. Säkert inte genomtänkt, baserat på det som står i FUP:en om hur Tove fungerade.

När det sedan var dags att gå, pga att Nöjet stängde, så är min uppfattning att Tove försökte dra ut på att behöva lämna. Jag är själv rätt "konflikträdd" och om jag hade varit T hade jag verkligen fått ångest över det som hänt/att ha tappat det en stund och konfronterat. I det här fallet hade ju Tove redan innan varit rädd för Johanna (FUP).

Hon vill alltså ha en anledning att stanna kvar då länge som möjligt med förhoppning att Johanna ska ha lämnar Nöjet, och därför "tjatar" hon på bartendern om denna yngre Maja.

Men, när hon väl till sist går ut väntar ju Johanna och Maja på henne....

Om hon nu är så rädd av sig, då får du nog allt förklara hur dom kunde få med henne så pass enkelt hem till JJ?
Citera
2023-03-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag menar att M var på plats och skulle kunnat agera. Hon uppträde likgiltigt för vad som hände med T. Ingenting gjorde hon för att larma, avbryta eller stoppa, inte ens när grannen knackade på.

Verkar enligt FUP som Maja visst var delaktig i brottet genom att hålla Toves armar när JJ ströp henne .
Citera
2023-03-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Nej det är det jag inte vet. Tappade tråden lite där men tror kanske polisen fick tag på säcken. Som så klart var från början full av ”Majas spyor, strumpor och hushållspapper” från toan. Har försökt fråga här om det var missuppfattning, det kanske bara var något som sas i förhör…polisen kanske aldrig hittade säcken?

Ska sätta mig och sträckläsa hela helgen. Från a-ö.

Sträckläsa är du säker?
Det är riktigt Twin Peaks till slut, tycker jag iaf demoner jävulen gud strippklubbar strypsex/porrfilm med en Tove look alike alla bränder travhästgård ute på vischan alla som legat med alla pastorer sekt.
Jag är inte luttrad, nu fick jag äckelmage, orkar inte gå in på fuppen mer.
Citera
2023-03-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Vet ej om den hittades men det verkar som att det har konstaterats. Ska lusläsa i helgen (det stör mig att inte veta) och återkommer.
Det är bara JJs ord på det. Jag har läst hela.
Citera
2023-03-20, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Om hon nu är så rädd av sig, då får du nog allt förklara hur dom kunde få med henne så pass enkelt hem till JJ?

Men hon blev ju lugnad.av bådas till synes trevliga och förlåtande/resonabla attityd? Det framgår tydligt i FUP:en.
Citera
2023-03-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenOfKidsAndCats
Nej, det behöver det inte alls handla om. Att gå på stripklubb är "rebelliskt", "coolt" etc. Finns få stripklubbar där bara män strippar. Det här har inget med sexualitet att göra öht utan bara med att vara just "tuff, rebellisk, vuxen" eller vad som helst annat i den stilen..
Fast sammanhanget är det som gör det, visst?
En dunkel pryl, sure.. men allt hon rör vid bildar ju en sju helskottas vidrig röra, makt sex bränder ond bråd död.
Citera
2023-03-20, 23:35
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det är bara JJs ord på det. Jag har läst hela.

Ok. Tack. Som sagt jag tappade tråden lite där och var inte säker om det var bevismaterial eller något som sas i förhör.
Citera
2023-03-20, 23:36
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Sjukt, tänkte på detta igår kväll. Ett sista hån ”här har du, din jävla alkis, njut i helvete!”
Hon började ju rabbla upp att hon tog med ett ljus för att ha något ”fint” till Tove, som att det var någon jäkla ceremoni.

Förmodligen hade J ingen ficklampa och tog med sig värmeljuset för att se i mörkret men insåg på plats (fyndplats) att ett värmeljus inte lyser upp tillräckligt och där begår J och M ett misstag och använder J:s mobil som ljuskälla, lampan i mobilen tändes vid minst 15 tillfällen enligt rapport från it-forensiker. J har haft gott om tid på sig att konstruera lögner och hon insåg säkerligen att frågor om varför mobilens lampa tändes minst 15 ggr skulle dyka upp och därför drar hon lögnen om en ljusceremoni.
Att göra det fint för T med värmeljuset är en efterkonstruktion av J- en lögn bland 100 hon serverar i förhör. Hade hon tänt ljuset hade metallresterna från värmeljuset varit intakta och återfunnits på fyndplatsen.
Ang ciderburken så kan den ha legat i T:s väska. Frågan är om värmen från branden har medfört att burken svällde och sprack? Innehållet i burken kan ha släckt branden som J anlade 1,5 m nedanför T:s fötter, det hade J säkert inte kalkylerat med då hennes intention var att elda upp hela T, från topp till tå.
Senast redigerad av Pythia_88 2023-03-20 kl. 23:45.
Citera
2023-03-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder

Hur de fått med henne var nog för att JJ och MJ bad om ursäkt till Tove. För att lura med henne bort från folk, de hade i åtanke att angripa henne,.enligt FUP.
Citera
2023-03-20, 23:38
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, men jag minns inte vart hon satte krysset tror T låg med fötterna lite snett riktat mot dörren och M markeras mot bortre väggen vid T s huvud). Går säkert att hitta i något av J s sista förhör. Ska ta en titt imorgon.
Någon i tråden skrev att J markerat bredvid Ts huvud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in