2023-03-20, 22:31
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Tänkte detsamma....

Blir det alltid en "larmrapport" när dörren används?

Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Finns folk här i tråden som är bra mycket mer pålästa gällande Skandiahuset än mig, tex Henrik.

Jag har bara tolkat det som att själva apperaturen som man stämplar ut på var placerad innan receptionen. Man stämplar alltså ut först, för att sedan komma ut i receptionen till väktarna.
Om jag inte misstar mig fanns det någon "snurrdörr" eller dylikt innan receptionen.
Någon grind har jag aldrig hört om.

Väktarna hävdar ju också i förhör att de aldrig såg Engström stämpla ut.

Har för mig att vi diskuterade detta tidigare, och att det var ALG som gick sin rond.

Dörr 29 är inte entrédörren ...

Precis! Kalla in Henrik. Han har fördjupat sig i detta.

På tal om det. Såg du, Henrik, det som stod i det nyligen länkade dokumentet med PH:

"PH ritar en skiss över SE:s rum och har minnesbilden att det var tredje rummet från hörnet Luntmakargatan/Tunnelgatan räknat."
Citera
2023-03-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Jag fantiserar inte. Jag tar upp den fakta vi har. Vi har en fotokonfrontation där JA
av 15 foton reagerar på två. Ett är fotot på Engström. Det är fakta.

"När han kommer till fotografi föreställande Engström E63-00 tycker han sig känna igen glasögonen och han säger att möjligen hade han keps eller annan huvudbonad".

Att då påstå, som många gör, att JA pekar utan JÅS det är ju fantasi utöver det vanliga.

(ja jag vet att det finns ett förhör där JA pratar om JÅS men det har ju inte med fotokonfrontationen att göra)

Om inga andra kommit fram till att det finns en fotokonfrontationer där Engström pekas ut
så är det väl inte mitt fel. Det tyder däremot på inkompetens bland dessa s.k privatspanare
och TP/FilterGöransson. Men värst är förstås att KP blundar för det.

Vore kanske bättre om du tänkte själv istället för att svälja vad dina husgudar säger...

Från inlägget tidigare har du inte svarat på frågorna:

1. När och hur kom du fram till din Slutsats att JA pekar ut SE och ger honom Alibi? Frågan är inte om om han pekar på SE utan om det är en korrekt utpekande av SE som varande på platse.

Du tar inte upp fakta. Du väler ut enstaka fraser utan att på djupet granska varje enskilt dokument.

Citat:
Det tyder däremot på inkompetens bland dessa s.k privatspanare

Du ser tecken på imkompetens hos följande personer:

Gunnar Wall

Lars Borgnäs

Lampers

Roelig

mopspanaren

För mig var frågan klar när jag lyssnade på Podden och när jag sedan läste förhören kändes det som en högst rimlig slutsats.

Lyssnar du på podden och varför reagerade du inte då ?
Citera
2023-03-20, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Larmlista Skandiahuset.

https://drive.google.com/file/d/1nPQJuoGIjaRvnRurEYOIyoamN2rHvNhI/view

EA 9982 Skandiafastighet Larm Väktare
Kommer animering över deras rondering framöver.
Citera
2023-03-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Har för mig att vi diskuterade detta tidigare, och att det var ALG som gick sin rond.

Dörr 29 är inte entrédörren ...

Precis! Kalla in Henrik. Han har fördjupat sig i detta.

På tal om det. Såg du, Henrik, det som stod i det nyligen länkade dokumentet med PH:

"PH ritar en skiss över SE:s rum och har minnesbilden att det var tredje rummet från hörnet Luntmakargatan/Tunnelgatan räknat."
Jag har begärt ut denna skiss. Men den hade dom tappat bort

Dörr 29 är dörren till televäxelrummet. Ligger under receptionen i övre källaren. Där är Alg och ronderar innan hon stänger igen den berömda dörren S48 ÖK Transportingång-Lastplats kl 23:21.

KOm precis hem efter att vunnit en final i Boule. Så jag är på strålande humör. Alla frågor om huset tror jag jag kan svara på kopplat till larmlistorna.

VIll ni ta dom i tråden om skandiahuset för att avlast denna tråd är det en möjlighet om inte det inte ligegr i alla intresse.
Citera
2023-03-20, 22:58
Medlem
Citat:
Det vore nåt! Dessutom gick väl den klockan en minut fel, så rätt tid är kl. 23:19.

Men är inte det ALG som är ute på sin rond? Tyvärr. Tror det är väktarna som man kan följa, och ej SE.

För egen del har jag funderat över L19, Köksingång-Hörnan, kl. 18:35, som återställs först 20:24.

Finns det inga bevarade listor vad gäller Skandiamannens kortdragningar?

Det är nått fippel där med två olika märkningar 18:34 och 18:35.

Min bedömning idag är att detta är en inre dörr. Men allt är i sin linda. 95 % säker att detta är till catering/mat och dans-lokaliteterna som ligger i hörnet Tunnelgatan/Luntmakargatan.
Citera
2023-03-20, 23:01
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Från inlägget tidigare har du inte svarat på frågorna:

1. När och hur kom du fram till din Slutsats att JA pekar ut SE och ger honom Alibi? Frågan är inte om om han pekar på SE utan om det är en korrekt utpekande av SE som varande på platse.

Du tar inte upp fakta. Du väler ut enstaka fraser utan att på djupet granska varje enskilt dokument.
Du ser tecken på imkompetens hos följande personer:
Gunnar Wall
Lars Borgnäs
Lampers
Roelig
mopspanaren
För mig var frågan klar när jag lyssnade på Podden och när jag sedan läste förhören kändes det som en högst rimlig slutsats.Lyssnar du på podden och varför reagerade du inte då ?

Jag har inte "kommit fram till eller skapat något". Det är fotokonfrontationen som säger det den säger.

Om man inte kan läsa och förstå en fotokonfrontation så tyder det nog iaf på bristande kompetens.
Men det kan också tyda på att man helt enkelt har missat den.

Att säga som KP, typ "att ingen varandes på platsen har pekat ut Engström" tyder på vilseledning
eller att även han(PU) har missat det.

Det finns väl ingen s.k privatspanare som kommit fram med något som gör att vi är närmare lösningen
så jag vet inte om det finns anledning att höja någon till skyarna.
Citera
2023-03-20, 23:19
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Ok, men det är ingen särskild grind man måste passera med passerkortet för att kunna komma fram till vakten, och ja där prata med honom?

Jo, först var man tvungen att dra passerkortet för att komma in i byggnaden, och in i receptionen, och sedan dra kortet igen, vid de s.k. inre dörrarna efter receptionen, för att komma in till kontoren.

På vägen ut behövde man inte dra kortet, enligt en av väktarna, eftersom det fanns en rörelsesensor.

Däremot var det lämpligt att dra kortet, så den som kollade personalens tider hade nåt att gå efter.

Det är på vägen ut, vid de inre dörrarna före receptionen, som SE antagligen drog kortet ca kl. 23:19.

Om det nu inte fanns någon ytterligare apparatur för dragande av kort vid entrédörren.

Ut på gatan kunde man annars komma via ett vred på ytterdörren.

Detta passerkort var samma sak som stämpelkortet, enligt flera i personalen.
Citera
2023-03-20, 23:23
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Jag har inte "kommit fram till eller skapat något". Det är fotokonfrontationen som säger det den säger.

Om man inte kan läsa och förstå en fotokonfrontation så tyder det nog iaf på bristande kompetens.
Men det kan också tyda på att man helt enkelt har missat den.

Att säga som KP, typ "att ingen varandes på platsen har pekat ut Engström" tyder på vilseledning
eller att även han(PU) har missat det.

Det finns väl ingen s.k privatspanare som kommit fram med något som gör att vi är närmare lösningen
så jag vet inte om det finns anledning att höja någon till skyarna.

Skärp dig nu för fan. Vi har ju länkat till presskonferensen där KP klart och tydligt säger att JA reagerat för ett foto på SE. Ströms PM visas i samma veva i bild där det står att JA fått se en fotosamlingen på 15 bilder. Tittar du inte vad vi länkar till eller har du extremt svårt att fatta. Nu far du banne mig lyfta på stiftet till grammofonskivan.
Citera
2023-03-20, 23:35
Medlem
Citat:

För egen del har jag funderat över L19, Köksingång-Hörnan, kl. 18:35, som återställs först 20:24.

Här kommer en bild jag slängde ihop nu. Tror den kanske kan vara till hjälp. Kom gärna med förslag vilken dörr det är

https://imgur.com/a/gpmYlMA
Citera
2023-03-20, 23:53
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Här kommer en bild jag slängde ihop nu. Tror den kanske kan vara till hjälp. Kom gärna med förslag vilken dörr det är

https://imgur.com/a/gpmYlMA

Aha! Just det. Du nämnde det förut. L19 är uppenbarligen en dörr på baksidan.

Möjligen rakt nedanför Skandiamannens kontor, vilket även har påpekats tidigare, minns jag nu.
Citera
2023-03-21, 00:34
Medlem
Citat:
Aha! Just det. Du nämnde det förut. L19 är uppenbarligen en dörr på baksidan.

Möjligen rakt nedanför Skandiamannens kontor, vilket även har påpekats tidigare, minns jag nu.
Eller så låg han kontor över L25. Jäklar att dom tappade bort skissen
Citera
2023-03-21, 00:57
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Skärp dig nu för fan. Vi har ju länkat till presskonferensen där KP klart och tydligt säger att JA reagerat för ett foto på SE. Ströms PM visas i samma veva i bild där det står att JA fått se en fotosamlingen på 15 bilder. Tittar du inte vad vi länkar till eller har du extremt svårt att fatta. Nu far du banne mig lyfta på stiftet till grammofonskivan.

(KP och du blandar ihop sakerna. Om KP gör det medvetet eller inte kan man fråga sig. Han
behöver blanda ihop sakerna för att kunna hålla Engström skyldig)

Det är Ström som skriver Promemorian. Typ, "I fotokonfrontationen så reagerade JA
för Engström ...och det bekräftar hans närvaro på brottsplatsen". Och att det är en
av anledningarna som "frikänner" Engström. (så gått allt väl)

Sen tycks inte KP själv ha tagit del av fotokonfrontationen eller blundar för den.

Utan, KP visar på presskonferensen istället text från förhöret i april med JA och säger typ,
"titta JA beskriver JÅS". Och då har Ström fel och Promemorian är fel.

Alla vet att JA i det förhöret beskriver JÅS men det har ju ingenting med Engström att göra.

(två enkla frågor)
Varför visar KP text från ett i frågan orelevant förhör med JA på presskonferensen och inte texten från fotokonfrontationen???

Vad har förhöret i april med JA med fotokonfrontationen i maj att göra???
Senast redigerad av niokilometer 2023-03-21 kl. 01:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in