Citat:
Ursprungligen postat av
niokilometer
Vet inte om fantasi är så nödvändigt i en mordutredning.
Suttit nu med att hittat klippet med LGWP som beskriver en bra utredare. Nu hitta jag inte det, kanske kan nån annan hitta detta. Min minnesbild är attt han säger nått i stil med : En bra utredare ska ha lika mycket fantasi som metodiskt/systematiskt arbete.
Vi pratar här om att föra en utredning framåt. Bygga upp hypoteser från matrialet och söka stöd i form av nya bevis och indicier.
Jag gillar framåt.
Men du kanske med din kompetens kan berätta vad du anser en bra utredare är?
Citat:
Ursprungligen postat av
niokilometer
Jag försöker föra fram den fakta vi har.
Är detta verkligen din självuppfattning? Jag har bara varit här i snart ett år. Inte har jag sett dig lägga fram några fakta eller bedrivit något utredningsarbete på ideel basis.
Tänk om vi skulle låta en sån där robot läsa upp dina inlägg de senaste året. klippa in dom i ljudfilerna från 1986.
Tror du att det skulle passa in hos Holmer och gänget ?[/quote]
Citat:
Ursprungligen postat av
niokilometer
Bl.a har vi en fotokonfrontation
i maj -86, där man ganska klart kan fastslå att JA tycks känna igen Engström.
"När han kommer till fotografi föreställande Engström E63-00 tycker han sig känna igen glasögonen och han säger att möjligen hade han keps eller annan huvudbonad".
Att då påstå att JA pekar utan JÅS det är ju fantasi utöver det vanliga.
(ja jag vet att det finns ett förhör där JA pratar om JÅS men det har ju inte med fotokonfrontationen att göra)
Titta här nu använder du ordet fantasi för att trycka ner personer av annan åsikt än din egen och för att höja dig din egen.
Detta är inte seriöst.
Berätta exakt hur du om fram till denna slutsats och när du gjorde den?
Citat:
Ursprungligen postat av
niokilometer
Tror ni "anhängare" att ni kommer framåt genom att blunda för fotokonfrontationen som JA gör?
Vet INGEN som blundat för detta. Sakfrågan har varit utredd sedan flera år.
Hur kommer det sig att ingen offentlig debbatör eller mer seriös användare här inne framhäver detta utpekande?
Låt oss göra en lista:
Gunnar Wall
Lars Borgnäs
Lampers
eller här i tråden:
Roelig
mopspanaren
Om det du påstår är sant,varför denna tystnad från dessa herrar? (mopspanaren tex kan vara en kvinna iofs eller roelig)
Sakfrågor eller åsikter blir inte mer sanna för att man upprepar dom eller förlöjligar personer av annann åsikt.
Dessa två saker har du gjort nästan varje dag i ett år.
Stolt?