2023-03-20, 22:07
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Fy fan vilket öde för TT oavsett vad. Känslan och insikten när hon började förstå att det här går helt åt helvete.

Hon sparkade som fan och försökte kämpa. Hennes armar måste ha varit fasta (annars hade Johanna haft rivmärken) och någon måste ha hållit något för hennes mun (annars hade hon använt all sin styrka och slutat sparka och skriket i stället).

Det är min teori. Därav, de var tre på inne på toan. En dog och de andra mördade henne.

Förlåt alla Toves anhöriga som läser. Jag sörjer med er och har verkligen försökt inte vara brutal här inne. Men fup:en är så vidrig att jag kan inte hålla mig längre.
Citera
2023-03-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalasamasse
Jag såg också den länken någonstans men tror att vi kan släppa det. Troligtvis var det en popup från någon annan skräpsida hon var på. Får själv så när jag finstreamar en serie.

Däremot så reagerade jag på varför hon googlade på mycket på ”pojke 8år blond”, ”pojke 13 år” osv. Massa googlingar på pojkar i olika åldrar. Kan inte komma på en rimlig förklaring.

Har inte uppe FUP nu, men detta måste ändå vara från MH:s sökhistorik? Hennes Pinterest var lika skum. Massvis med sparade bilder på olika pojkar, olika flickor, bebisprylar, tror bröllopsbilder också? Ja, allt möjligt konstigt skit hade hon sparat. Tedde sig som någon form av tvångsbeteende.

Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Men JJ är också lite iq-befriad, hon tänkte liksom att tre små flaskor bensin skulle räcka att bränna upp en hel kropp.
Och sedan en ciderburk på toppen för att verkligen få igång lågorna!
Citera
2023-03-20, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Hon sparkade som fan och försökte kämpa. Hennes armar måste ha varit fasta (annars hade Johanna haft rivmärken) och någon måste ha hållit något för hennes mun (annars hade hon använt all sin styrka och slutat sparka och skriket i stället).

Det är min teori. Därav, de var tre på inne på toan. En dog och de andra mördade henne.

Förlåt alla Toves anhöriga som läser. Jag sörjer med er och har verkligen försökt inte vara brutal här inne. Men fup:en är så vidrig att jag kan inte hålla mig längre.

Japp, lika bra som sorgliga poänger rätt igenom.
Citera
2023-03-20, 22:11
Medlem
WifelessProngs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Skära, skar, skurit.
Det heter ”jag har skurit mig”. Inte skärt.

https://hallonsplace.blogg.se/2011/march/semledagen.html
Citera
2023-03-20, 22:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag tror hon satt på henne. Knäade ner hennes armar och ströp henne. Men jag tror de hade något över munnen på henne med. En handduk, jacka, kudde? Samtidigt som en ströp. Annars hade hon hörts. Det är vad jag tror och har trott från att jag hörde grannen berätta om sparkandet.

Kan man ens skrika om man inte kan andas in luft i lungorna?

En strypgrepp tas inte sällan för att få tyst på en person som skriker efter att till exempel utsatts för slag eller annat våld.
Citera
2023-03-20, 22:14
Medlem
Citat:

Instämmer förutom att någon måste hållit nånting över hennes mun. Du kan inte skrika om nån pressar sina tummar allt dom orkar över hals/tungbenet.
Citera
2023-03-20, 22:14
Medlem
nousernameneededs avatar
men någon måste ju ha hållit fast TT's ben/fötter... annars hade hon faktiskt kunnat kasta utav JJ om hon sitter gränsle över henne... genom att göra en explosiv brygga och på så sätt kasta henne av sig.
Citera
2023-03-20, 22:15
Medlem
argusmaximuss avatar
En fråga till er som tror att MH inte är skyldig till medhjälp.

När hon får chansen att berätta en ny variant, varför berättar hon inte en historia där hon är trovärdigt oskyldig?

Borde ju vara enklaste sak i världen.

Istället berättar hon en historia där inget hänger ihop.

Så säger, och agerar, inte en oskyldig.

Tillägg: förväntar mig att du läst alla hennes förhör innan svar.
Senast redigerad av argusmaximus 2023-03-20 kl. 22:21.
Citera
2023-03-20, 22:18
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
JJ när hon försökte skylla över allt på grannen när han skjutsade henne till donken! haha Tove låg i hans baklucka... de som påstår att JJ är smart måste ju ha en iq lägre än en sten... bara o läsa hennes fantasier får en att cringa ganska hårt... man måste ju vara en åsna för att tro på de där sagorna.

Jag tror inte alls att hon transporterades i grannens bil. Jag tror att dom burit ut kroppen efter McDonalds-besöket. Det är mest troligt då dom antagligen hade hur många tankar som helst i huvudet och nån granne har redan ringt på så man vill ju inte bara knata ner i trappan med ett lik invirat i lakan och sopsäckar några minuter efter. Besöket ger rum för lite tid så att dom senare kan göra det utan att bli upptäckta.
Citera
2023-03-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Endast en vävnadsskada i bakhuvudet som enbart når fettvävnaden, ingen fraktur i skallen, inget blod eller luft i skallen i några skikt.
Jo men jag har sett kommentarer att det varit begränsade blödningar
Citera
2023-03-20, 22:21
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Media kommer kunna rapportera ur FUP ända fram till rättegången och sen blir det ännu mer klick när rättegången väl drar igång. Bråda dagar för pressen.

Jag upplever det som ganska positivt att vissa media dumpar ut lite FUP grejer under tiden.

Många använde ju inte fb...

Dessutom vill de få klick och tjäna mer kulor...
Citera
2023-03-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Har inte uppe FUP nu, men detta måste ändå vara från MH:s sökhistorik? Hennes Pinterest var lika skum. Massvis med sparade bilder på olika pojkar, olika flickor, bebisprylar, tror bröllopsbilder också? Ja, allt möjligt konstigt skit hade hon sparat. Tedde sig som någon form av tvångsbeteende.

Och sedan en ciderburk på toppen för att verkligen få igång lågorna!

Barn-sökningarna var från MH:s historik, helt rätt. Definitivt mest pojkar både på hennes Pinterest och i sökhistoriken, om inte minnet sviker mig nu.

Och den där förbannade cidern är också en mycket märklig detalj. Jag kan minnas fel nu, men fanns det inte i FUP hur JJ yttrat dissar om Tove med anspelan på alkoholproblem? Kan det ha varit ett sista hån mot Tove innan hon tände på?

Det blir ju nästintill omöjligt att bevisa, men OM man hade lyckats så hade det ju totalt krossat JJ:s story om att hon drabbades av chock och att allt var en olycka, att hon eldade kroppen "av respekt" osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in