2023-03-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Där tror jag du har prickat rätt, att J trodde hon tagit Ms tfn med sig. Hon sa ju till vänner dagen efter att hon och M varit på McD.

En sådan blunder!

JJ skickar sms till MH i McDriven som MH svarar på ….
Citera
2023-03-20, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majosi
M ser veldig spesiell ut… Og noe info tyder på kognitiv svikt, kan ikke klokka osv. Tar jeg feil?
Hun blir i såfall ikke dømt (hardt), tror jeg.

Mvh
Norrbagga

Fetalt alkoholsyndrom, kanske? Att den biologiska mamman söp friskt när hon var gravid? Det vet vi inte men jag gissar på att det kan vara så. Kände en kvinna som har en son med den problematiken.
Läst en hel del om det. Orkar inte leta efter en vettig artikel i ämnet, men Wikipedia får duga så länge:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fetalt_alkoholsyndrom
Citera
2023-03-20, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag så bilden på försäljningen av gården.
Bild 14 visa i alla fall pumpen där bilden togs.
https://www.hemnet.se/bostad/gard-vetlanda-kommun-hadderodje-bjorkholm-19709575#gallery

Den där jevla grepen som var till försäljning.
https://imgur.com/a/nByN188

https://imgur.com/a/xQ2tq45
Den såldes 16 oktober 16:27- Undrar när bilden togs?

https://www.facebook.com/marketplace/item/605891217945996/

Detta är bara lite skit i sammanhanget. Men jag lade upp det i alla fall ändå....
Fin liten gård ändå.
Citera
2023-03-20, 18:05
Medlem
JJ borde rimligen ha ett riktigt långt straff. Så att hon inte kan manipulera, skada eller döda fler personer på utsidan. För MH tycks det åtminstone finnas en uns av hopp för. Medan JJ bär på alldeles för mycket hat för att släppas ut.
En sådan person som JJ bör sitta bakom lås och bom för lång tid framöver. Inget straff är för långt för en sådan person.

Trots det vidriga som skett så hoppas jag att Vetlandaborna kan gå samman som en trevlig enhet.
Där varje person är viktig och där folk är måna om varandra. Och framför allt. Låt ingen stolla eller stolle trampa eller köra över någon enda individ.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2023-03-20 kl. 18:13.
Citera
2023-03-20, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Fin liten gård ändå.

Många väldigt risiga byggnader , dåligt underhållet enligt mig
Citera
2023-03-20, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Hade ingen aning om att det fanns folk i tråden som känner henne, kan du berätta mer om hur hon är?
Den är med i FUP
Citera
2023-03-20, 18:14
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
JJ skickar sms till MH i McDriven som MH svarar på ….
Ja just det. Det hade jag tappat bort.
Men avsikten skulle kunna varit att ta Ms tfn med och sedan upptäckt missen under färden.

Jag minns inte om hon förklarat Ts mobilresa på fler sätt än att grannen haft den med sig.
Citera
2023-03-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Tungbenet bröts va?

Men tungan helt enkelt lossnade.
Inga sådana skador
Citera
2023-03-20, 18:16
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Instämmer med att JJ sannolikt tog ett hårt grepp om TTs huvud och bankade det i det hårda badrumsgolvet.

Håller med er. Så jävla vidrigt och vilken dödsångest hon måste ha upplevt. Det där tog inga 10 sekunder och sparkarna vittnar om det.
Citera
2023-03-20, 18:19
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja just det. Det hade jag tappat bort.
Men avsikten skulle kunna varit att ta Ms tfn med och sedan upptäckt missen under färden.

Jag minns inte om hon förklarat Ts mobilresa på fler sätt än att grannen haft den med sig.

Hon säger ju att hon tog telefonen och nycklarna till cykeln och var på väg att göra sig av med båda två när grannen haffade henne. Hon glömde nog bort att hon hade den med sig.
Citera
2023-03-20, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Ja lite det saknas en sådan i fängelse - kvinnolaget.

Jag letar fortfarande efter porrfilmen? Fick hon det ifrågasatt under förhör?

Jag såg också den länken någonstans men tror att vi kan släppa det. Troligtvis var det en popup från någon annan skräpsida hon var på. Får själv så när jag finstreamar en serie.

Däremot så reagerade jag på varför hon googlade på mycket på ”pojke 8år blond”, ”pojke 13 år” osv. Massa googlingar på pojkar i olika åldrar. Kan inte komma på en rimlig förklaring.
Citera
2023-03-20, 18:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Så må vara. Men det står ju inte mellan att bevisa eller beskydda utan det står i att bevisa hennes delaktighet.

Obviously ljuger Maja ja. Jag tror hon varit medveten om mycket som hänt. Tror hon varit passiv dock.

Det räcker inte med att dom skall tro på det åklagaren säger för att hon skall dömas för mord.
Det finns egentligen inget som entydigt bevisar att M varit delaktig i mordet, så det rätten får ta ställning till är hennes likgiltighet. Hur kommer de att bedöma den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in