Citat:
Ursprungligen postat av
Rebali179
Tror ni att det kommer ett par album till med denna hjälte.
Hoppas att den kan få fortsätta ett tag till
Ja, det är vi fullständigt övertygade om. Eftersom Uderzo gav klartecken till fortsatt produktion utan hans och Goscinnys medverkan så kan serien rent teoretiskt leva vidare i all evighet. Är förlaget dessutom smarta så kontrakterar de folk som faktiskt gör ett bra jobb med manus och teckningar så kan det nog rulla på ett bra tag. Upptäcker folk som alltid gillat Asterix att de moderna albumen inte är så dumma så kan nog många fortsätta läsa av gammal vana.
GÖR förlaget det då, och ÄR dagens Asterix någorlunda vettig? Det är en annan diskussion. Själv har jag inte dykt närmare i ämnet än att bläddra lite förstrött i Asterix och pikterna, Asterix och hövdingens dotter och Asterix och gripen på readcomicsonline. Alltså inte satt mig ner och läst och analyserat dem ordentligt. Spontant har jag inte fastnat i dem av bara farten som man kan göra i albumen från Asterix guldålder. Teckningsstilen skiljer sig en liten smula åt. Inte särskilt mycket egentligen, men så pass att man lägger märke till det. Storysarna verkar väl hålla någorlunda, även om det onekligen inte kommer upp i samma bländande klass som t ex Asterix och Cleopatra, Asterix drar i fält och Gudarnas hemvist.
Så andra får göra mer omfattande utläggningar om "nya" Asterix.