2023-03-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Och helt plötsligt använder M svåra ord som euforisk och kan beskriva vad det betyder. Tror inte hon är så dum ändå.

I P7 står det väl att hon har språklig förmåga men brister i andra färdigheter. Tex att hon inte kan klockan som hennes lärare och mamma uppger i förhör. Så splittrad begåvning .
Citera
2023-03-19, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
JJ har tät kontakt med Amanda Nolhage både före o efter hon är bra mycket äldre än JJ och har gett ut bok som handlar om psykisk hälsa som om psykisk ohälsa. Den handlar om att duga som man är, att gå sin egen väg, om självskadebeteende och en diagnos… mm
Spännande!
Det var 2 äldre tjejer som umgicks med J och M
De var bästa vänner
En av dem har tydligen haft brevkontakt med dem under häktningstiden
Citera
2023-03-19, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag visste inte att tjejerna får dela rum i häktet

Är det i syfte för utredningsprocessen på något sätt?

Det är inte MH och JJ som delar rum, frågorna ställdes till en annan kvinna som satt med MH.
Citera
2023-03-19, 23:18
Medlem
Citat:
Det borde J ha vetat efterom T återvände till Vetlanda en tid tillbaks
Minns inte exakt när hon flyttade tillbaks
men T jobbade också i Vetlanda
Och enl hennes pojkvänn så flyttade T in hos honom under sommaren
Ah okej så pass länge ändå. Tack
Citera
2023-03-19, 23:19
Medlem
Citat:
Jag har inte kommit så långt i fup till M pappa
Så jag vet fortfarande inte om det är sant om hans hjärtifarkt

Men kanske ihopblandat med detta?

I förhör med T pappa så får han ett stresspåslag under sönd så familj blir oroliga och ringer ambulans

MHs pappa förhörs först 11 november, medan samtliga övriga anhöriga förhörs mycket tidigare. Nu minns jag inte exakt när det sades att han skulle fått hjärtinfarkt, men jag tror det var runt första häktesförhandlingen (kan ha läst det också här på Flashback, men det är definitivt något jag hört nämnas här i stan).
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Läser o läser i fub. Men tror alla är tokiga i Vetlanda, de mår dåligt, festar och delar på partners. Alla känner alla verkar det som, vilken håla att leva i. Men det verkar vara sant att Maja spydde i JJ lägenhet för polisen som kom dit på kvällen den 16 tyckte det luktade spya samt rengöringsmedel från badrummet.

Fast nu tror ju inte polisen att MH spytt få hennes DNA saknas. En påhittad historia som de hållit sig till väldigt länge. Jag misstänker också att MH blivit så övertygad av JJ att hon spytt att MH till slut inte visste om det var sant. Hon spydde inte. Sannolikt fanns det spyor från TT
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Var hittar jag aktbilagan?
Jag har bara laddat ned fup från en länk som jag trodde var allt som fanns att tillgå?

Jag är med dig i det dilemmat, tror inte jag har laddat upp hela fup:en. Är det någon här som kan bidra med en länk där alla bilagor är med.
Citera
2023-03-19, 23:21
Medlem
Ja jag håller absolut med dig. Tycker för övrigt det kommer upp riktigt bra uppslag emellanåt i dessa nyare krimtrådar här på fb.

All cred till att du flyttar fram positionerna!

Ibland behöver man bara hjälp att se skogen för alla träden.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Både medborgare, tjänstemän och politiker har ett ansvar att se till att fadäserna inte duggar så tätt.

Polisen har många nya verktyg tillhands och nya lagar underlättar deras arbete men vissa saker är grundläggande ABC i utredningsarbetet och bör göras korrekt från början. Stabilare goodwill och uppklarningsgrad får de då på köpet.
Citera
2023-03-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
När TT hittades:
Knappen och dragkedjan i midjan på byxorna var inte knäppta. Blusen och bh är uppdragna.

Att strumpan på vänster fot var nedhasad över hälen kan jag förstå. Den kanske hasade ner när TT ev släpades. Men men att byxorna inte var knäppta och att bluesen och bh var uppdragna har jag svårt att förstå.
Vad ville JJ med detta ?
Ge sken av att det var ett våldtäktsförsök som tove utsatts för. Hon trodde ju först att valsen hon drog s
om att Tove lämnat hennes lägenhet och gett sig i väg på sin cykel skulle gå hem.
Citera
2023-03-19, 23:26
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Fast nu tror ju inte polisen att MH spytt få hennes DNA saknas. En påhittad historia som de hållit sig till väldigt länge. Jag misstänker också att MH blivit så övertygad av JJ att hon spytt att MH till slut inte visste om det var sant. Hon spydde inte. Sannolikt fanns det spyor från TT
Jag önskar att Maja var lite mindre lögnaktig. Hon är så ung. Men tyvärr uppdagas hon väll med lika många lögner eller fler än JJ.
Citera
2023-03-19, 23:26
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men visst finns fup tillgänglig under förhandlingen, parterna och rätten har sina ex på plats så att alla vid behov kan kolla i den, när/om någon part åberopar något specifikt i den?
Så har jag fattat det.
FUP finns inte tillgänglig för nämndemännen. De ska dömas på det som kommer fram i rättssalen. Däremot så kan åklagaren läsa ur/upp FUP och vittnesförhör under förhandlingen
Citera
2023-03-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det håller jag med om. Jag har hela tiden trott att hon är en iskall och manipulativ mörderska och när jag hörde om sparkarna i väggen så kände jag på mig att hon ströp/kvävde henne när grannen plingade på. Men att hon var så sjuk som det visar sig fick jag inte ihop, jag trodde inte det var planerat mord. Men nu vet jag, hon tog hem henne för att döda henne och strypningen var ingen paniksituation som uppstod efter en misshandel som spårade ur.

Undrar varför JJ följde med grannen till McDonalnds … vad gjorde Maja då under dessa minuter … .. sammanfaller dessa med dem steg som registrerades … ..

Det bisarra av bisarra är den där porrfilmen och vad den betyder …. …
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in