2023-03-19, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Vet man hur länge Tove befunnit sig i Vetlanda sen hon ”återvände”?
Och vet man om Johanna kände till detta? Att och när Tove va tbx?
Att Tove skulle till nöjet verkar inte varit känt för Johanna. Eller?

Låst artikel.

Pojkvännen: ”Jag har blivit av med personen jag älskar”

Toves pojkvän har berättat att han och Tove var hemma den här lördagskvällen. När ett par vänner till honom vill dra ut till Nöjet blir Tove sugen på att hänga med, medan pojkvännen väljer att stanna hemma eftersom han är hundvakt.

https://www.vetlandaposten.se/2023-03-18/pojkvannen-jag-har-blivit-av-med-personen-jag-alskar
Citera
2023-03-19, 22:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Absolut ljuger en av dessa två stjärnor.

Intressant att se hur Rullman lägger upp det hela, för i Ms Apple Health redovisas inget i fupen mellan kl. 01:52 och 02:20. Däremot redovisas aktivitet direkt före och efter fram till 03:00 då mobilen skärmlåser.

För enligt M:s vittnesutsaga sover hon mest. För hennes skull hoppas jag att det är så men det ser svårt ut.

Det här med och sova verkar för M vara lite av verklighetsflykta. Likaså när hon sitter i bilen och ser JJ tända eld på TTs döda kropp somnar hon…En riktig överlevarstrategi mao.

Helt ofattbart.
OM det är sant, kan det vara att hjärnan blivit bombarderad med så många intryck att den inte kan få ordning på dem och därför behöver stänga ner.
Citera
2023-03-19, 22:47
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det verkar vara en riktig byhåla.
Synd om ungdomarna
Det fanns spyor i T lungor och henbes DNA hittades i golvbrunnen
Så troligtvis var spydoften inte av M

Tror hellre att när JJ satt på henne o tryckte mot magen pressades det upp o sedan drog hon ner det i lungorna
Citera
2023-03-19, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrasaltat
Håller med om att man blir helt dränerad på energi av att läsa FUP. Dokumentet kraschade flertalet gånger under tiden jag läste och hoppade över några förhör med vittnen från nöjet, men det är några saker jag inte riktigt blir klok på;

Vad gör MH, TT och JJ i lägenheten från det att de anländer till JJ mördar TT och VARFÖR är Tove där!? Från att hon skickade ett sms till sin pojkvän ”Johanna slog mig” till att fysiskt börja bråka på nöjet varpå MH och JJ väntar ut TT för att hitta en ödslig plats att slå henne på, till att helt plötsligt är det en skojig ton och de tre vännerna går gemensamt upp i lägenheten där fortsätter vara god stämning varpå JJ blir puttad och mördar Tove. Ursäkta men va? Jag blir galen av att denna bit inte tydligare redogörs för.

Vad är det blöta som de säger att de känner på golvet där Tove ligger död? Är det kiss? Blod? Spya? Vatten?

Sedan var det ytterligare en sak jag tänkte på, det gick rykten tidigt i tråden om att MHs föräldrar skulle fått en hjärtattack/åkt in på psyket när MH anhölls, detta stämde alltså inte?

Porrvideon som ni talar om är kanske bara ett riktigt obehagligt sammanträffande just med strypgreppet och att tjejen liknar TT. Men på analysen av datan där man ser historiken, ser det ut som att JJ surfat runt och sen helt plötsligt besökt videoklippet för att 4 minuter senare göra något annat. Vadan detta? Hade hon sparat videoklippet som en favorit hon tryckt på eller varför är den aktiviteten så ”slumpmässig”?
Jag har inte kommit så långt i fup till M pappa
Så jag vet fortfarande inte om det är sant om hans hjärtifarkt

Men kanske ihopblandat med detta?

I förhör med T pappa så får han ett stresspåslag under sönd så familj blir oroliga och ringer ambulans
Citera
2023-03-19, 22:50
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mudryk
Är FUP grotesk rent grafiskt eller är det bara för mig att läsa?

FUP:en är tät med lite språkliga grodor här och där från polisiärt håll. Otäcka bilder lyser med sin frånvaro, då de är svärtade. Har du lust att spendera några timmar så kan denna FUP vara lektyr för dig.

Förvänta dig ett mischmasch av lögner från två enormt svagbegåvade unga damer med ursprung ur tredje världen, varav en är negress och den andra judinna. Negressen ser ut som en apa, emedan judinnan har ett psykotiskt driv att ha ihjäl såväl f.d. väninnor som ex-pojkvänner genom eldning, och för detta ändamål verkar hon handla bensin och handsprit i parti och minut på Dollarstore. Det senare är ju djupt problematiskt eftersom det framkom i FUP att denna judinna legat med halva Vetlanda.

Känns som att det bästa som kan hända är att de blir inburade för lång tid framöver.
Citera
2023-03-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Ja men då är hon säkert Nekrofil.
Det kan finnas andra motiv ja, förutom att få det till att se ut som ett helt annat brott. Det var bara en spekulation. Det kan mkt väl finnas sexuella motiv ifrån Johanna, det vet vi inte!
Citera
2023-03-19, 22:52
Medlem
I förhören verkar MH mentalt som en 8-10 åring. Hon verkar inte riktigt förstå vissa saker. Absolut kan hon ha varit rädd för JJ, men jag tvekar på hon blev hotad av JJ. Eftersom hon verkar mentalt efter kan hon ha blivit skrämd av tanken på livstidsfängelse och därför stått fast vid sina lögner som JJ lärde henne och som hon har försökt repetera om och om igen i sitt huvud. Hon håller kvar i vissa lögner även efter erkännandet om gravdfridsbrott, det märks hon yrrar runt lite. Samtidigt är det svårt att veta om hon verkligen inte har gjort saker som hon påstår och att hennes oförmåga till att berätta ordentligt få det att låta som osäkerhet och lögner.

Jag tror JJ bestämde sig för att lura med hem Tove, låtsas vara på god fot för att mörda henne där hemma. Jag tror MH bara hängt på saker. Hon verkar lite flummig och hänger inte riktigt med på vad som händer. Men jag vet inte om JJ berättade om sina planer för MH eller inte den kvällen. MH verkar uppriktigt lite förvånad när hon få uppläst delar ur JJ:s förhör. Jag vet inte heller varför hon skulle plocka fram sin mobil och filma ett rådjur på vägen och verka helt lugn, om hon visste om de skulle lura Tove och slå henne. Men hon kanske saknar förmåga att tänka så långt.

Jag tror nog inte på att hon sov under mordet (har hon förresten en sömnstörning eller? Sover fan konstant, även i bilen på väg hem efter de dumpade kroppen). Jag är övertygad om att när Tove skulle gå hem reste hon sig för att gå på toaletten, då tänker JJ ”det är nu eller aldrig”. MH är inte bra på att ljuga i förhören, det är massa stammande och ”eh” och konstiga upprepningar, men här blir jag lite osäker på om hon var aktivt med under mordet för hon verkar uppriktigt ledsen och upprörd över att JJ säger hon var med inne på toaletten.
Samtidigt förstår jag inte hur JJ kunde strypa Tove utan att MH vaknar, eller även om hon var vaken och stod utanför dörren så förstår jag inte hur JJ inte har mer skador på sina armar eller mot sitt ansikte/hals ifall Tove hade händerna fria. Däremot om MH höll fast i armarna kan det förklara varför JJ inte ens har en skråma. Eller så har JJ själv låst fast Toves armar mot golvet med sina lår medan hon satt grensle över henne och ströp henne.

JJ planerade mörda Tove redan på Nöjet efter deras bråk. MH känner nog chock och mår dåligt på riktigt. JJ är glad för hon har lyckats mörda henne (kom ihåg hur arg hon blev när hon inte lyckades med mordbranden och tyckte livet var orättvist för de fortfarande fick leva).

Jag har inte ritningarna från badrummet nu men tycker även när de beskriver hur ”MH” (och sedan Tove) trillar i golvet och ligger, då ritar de på ungefär samma ställe. Vissa detaljer som MH berättar, stämmer överens med vad JJ berättar. Jag tror inte MH har memorerat när JJ har beskrivit i detalj hur hon fäller ned Tove genom att knäa henne osv. Jag tror MH vet det för hon såg det med egna ögon. Men svårt att avgöra om hon stod vid dörren och såg allting eller aktivt delaktig.

JJ verkar lite tänd på mord. Hon ville MH skulle döda sin egen bror. Hon tyckte de skulle knuffa ned någon snubbe från balkongen. Sjuk människa, hoppas på livstid.
Citera
2023-03-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Fast jag tittade på datumet för förhöret med samsittaren och det var runt 28e oktober? Eller var det november kanske? Visste MH genom förhören vilket skick kroppen hittades i? Eller är det uppgifter MH lättat på spontant till samsittaren? Jag är ff mitt uppe i JJs förhör så har inte kommit så långt än.

Jag skrev ett rätt långt inlägg om just detta, att MH har försagt sig till sin rumskompis.

Vilket man även hör på förhörsledaren hur förvånade de blir när rumskompisen berättar detaljer som de själva inte hört från MH.

Rumskompisen menar på att MH hänvisar till nyheter och annan media som gått ut med det, vilket media inte hade gjort vid tidpunkten för förhöret.

Det var ett stort steg framåt för utredarna.
Citera
2023-03-19, 22:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Inga tecken på att någon har kräkts, nej.
J erkänner så småningom att M aldrig kräktes.
I ett av de sista förhören med M hörs hon osäker på om hon överhuvudtaget kräktes eller om det stannade vid illamående. Hon kommer fram till att det rör sig om ett falskt minne, planterat av J. Vilket låter sannolikt.

Tack!
Ok, om Maja plötsligt blir osäker på om hon kräktes, då låter det väl som att hon tar tillbaka det? Och absolut att Johanna kan ha planterat ett sådant minne, eller att Johanna pratat så många gånger om det till Maj att hon inte riktivt vet vad som har hänt eller inte. Bara tanken att Maja själv tänker planterat minne känns som att hon vet att hon är utsatt för någon slags osund påverkan av Johanna, särskilt med tanke på att Maja inte har så jättehög IQ.

Av det lilla jag har läst hittills om Johanna, har mina tidigare spekultioner varit rätt. Men i kubik! Inte i mina vildaste fantasier kunde jag tro det här om henne!

Ser fram emot dina anlyser.
Citera
2023-03-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Tror hellre att när JJ satt på henne o tryckte mot magen pressades det upp o sedan drog hon ner det i lungorna
Ja så kan det vara
Polis hittade T dna i avloppet så något fr T måste ha hamnat
Citera
2023-03-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Alla känner alla verkar det som, vilken håla att leva i.

Alla känner alla i Vetlanda om man utgår från en utredning där de finns med just för att de känner de inblandade.
Citera
2023-03-19, 22:55
Medlem
lindblomsgröns avatar
JJ har tät kontakt med Amanda Nolhage både före o efter hon är bra mycket äldre än JJ och har gett ut bok som handlar om psykisk hälsa som om psykisk ohälsa. Den handlar om att duga som man är, att gå sin egen väg, om självskadebeteende och en diagnos… mm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in