2023-03-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Långsiktigt sett så är det bekymmersamt om den moderna teknik som finns tillgänglig inte används på rätt sätt så det är nog bra att det uppmärksammas ja.

Ja det krävs en driven utvecklare och ingen trött förvaltare till det omprioriteringsarbetet.
Kanske Gunnar Strömmen orkar hosta upp sig lite och driva igenom detta under sin mandatperiod.
Citera
2023-03-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Kanonbra jobbat, Avel!

Något att lämna över till polisen, kanske? 🤔

Tack för feedbacken, har man hängt med i tråden sedan november så har man kunnat ana min magkänsla kring den här biten antar jag.

De och åklagarmyndigheten får nog anledning till att kommentera och utvärdera vart det lider.
Citera
2023-03-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag läste hur JJ sade att hon kände sig överlycklig över att Tove var död. Undrar hur många hon skulle mörda och låta brinna inne om hon får gå fri? Livsfarlig människa som egentligen borde hamna på mentalsjukhus.

Men då kan man fråga sig vad var det Tove hade gjort mot JJ för att hon kände sig överlycklig då Tove nu var död?
Citera
2023-03-19, 22:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Tove hade spår av kräks i sina lungor, och det fanns DNA från henne i golvbrunnen i badrummet. Så kräkslukten poliserna kände kan vara från Toves spya med (förutsatt att hon spydde alltså, men har svårt att förstå varför hon skulle ha rester i lungorna annars).

Ja, jag skumläste det slutgiltiga dödsfallsutåtandet och såg att det fanns rikligt med osmält magsäcksinnehåll.

Och det har ju tidigare varit något som jag spekularat om, att någon ska ha haft sin kroppsyngd på magen och att Tove apirerat kräkning. Och det är också en tank e jag hade att JJ drog till med att Maja kräktes, då det faktiskt var Tove som kräktes. Precis som att det var Tove som stöp i golvet och inte Maja...

Ok, DNA i golvbrunnen, varifrån kom DNA:at frågar jag mig. Har inte läst NFCs del alls ännu, har inte hunnit läsa särskilt mycket alls ännu, men ska kolla sen. Så tack för tipset.
Citera
2023-03-19, 22:41
Medlem
Vet man hur länge Tove befunnit sig i Vetlanda sen hon ”återvände”?
Och vet man om Johanna kände till detta? Att och när Tove va tbx?
Att Tove skulle till nöjet verkar inte varit känt för Johanna. Eller?
Citera
2023-03-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Väsentligt utdrag ur förhören som visar på JJs personlighet
.
Förhörare: ...har du någon upplevelse av hur [JJ] är alltså till sinnet...dagen efter sen när ni träffas...hur upplever du henne då?
MH: Eh, när jag kliver in i bilen så först frågar hon så här hur jag mår och jag säger så där. Eh, jag frågar hur hon mår och hon, och hon liksom ja men säger högt och ljudligt att hon är jättelättad och att hon mår bättre än på länge och alltså jag har nästan aldrig sett någon så, vad säger man? Euforisk. Eh…
Förhörare: Euforisk?
MH: Ja precis. Eh, och ja hon tyckte livet var på topp.
Förhörare: När du använder det ordet euforisk, förklara hur du tänker kring det ordet bara så att det blir tydligt.
MH: Eh, ja men sprudlande och hög på livet.
Förhörare: Mmm. Okej.

Och helt plötsligt använder M svåra ord som euforisk och kan beskriva vad det betyder. Tror inte hon är så dum ändå.
Citera
2023-03-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Bara en nyfiken fråga: Om bägge döms till Mord, så döms dom för att tillsammans och i samförstånd berövat Tove livet. Vad är det då som gör att du tror att straffen kommer att skilja sig så mycket?

Därför att JJ var den huvudsakliga mördaren som verkligen ville att Tove skulle dö och att MH var den som hjälpte till.
Citera
2023-03-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Då vore det väl bättre att dra ner både byxa och trosor. Vilket kanske har skett ?
Ja, det har ju ”typ” skett. Hafsigt och slafsigt kan jag tänka mig.
Citera
2023-03-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfjeril
Uppfattar ändå TT som både instabil, full och som att hon inte hade något självklar att hänga med på krogen. Om JJ lockade med både vin och ”låt oss prata ut” var nog tyvärr TT på. Ett självskadande kan ju ta olika uttryck, bland annat att dras till fel umgänge.

Tycker TT verkade vara en social person som hade ganska stort umgänge och pratade med många på krogen. Att ”prata ut” håller tjejer på med i tonåren och sen brukar det gå över.
Citera
2023-03-19, 22:45
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrasaltat
Håller med om att man blir helt dränerad på energi av att läsa FUP. Dokumentet kraschade flertalet gånger under tiden jag läste och hoppade över några förhör med vittnen från nöjet, men det är några saker jag inte riktigt blir klok på;

Vad gör MH, TT och JJ i lägenheten från det att de anländer till JJ mördar TT och VARFÖR är Tove där!? Från att hon skickade ett sms till sin pojkvän ”Johanna slog mig” till att fysiskt börja bråka på nöjet varpå MH och JJ väntar ut TT för att hitta en ödslig plats att slå henne på, till att helt plötsligt är det en skojig ton och de tre vännerna går gemensamt upp i lägenheten där fortsätter vara god stämning varpå JJ blir puttad och mördar Tove. Ursäkta men va? Jag blir galen av att denna bit inte tydligare redogörs för.

Vad är det blöta som de säger att de känner på golvet där Tove ligger död? Är det kiss? Blod? Spya? Vatten?

Sedan var det ytterligare en sak jag tänkte på, det gick rykten tidigt i tråden om att MHs föräldrar skulle fått en hjärtattack/åkt in på psyket när MH anhölls, detta stämde alltså inte?

Porrvideon som ni talar om är kanske bara ett riktigt obehagligt sammanträffande just med strypgreppet och att tjejen liknar TT. Men på analysen av datan där man ser historiken, ser det ut som att JJ surfat runt och sen helt plötsligt besökt videoklippet för att 4 minuter senare göra något annat. Vadan detta? Hade hon sparat videoklippet som en favorit hon tryckt på eller varför är den aktiviteten så ”slumpmässig”?

Det blöta är nog urin från Tove, vid rädsla kan det hända samt när man är död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Tack! Läser fupen.

Var finns fupen att läsa, här på FB
Vilken sida börjar det på isåfall.
Tack
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Och helt plötsligt använder M svåra ord som euforisk och kan beskriva vad det betyder. Tror inte hon är så dum ändå.

Tror inte man ska lägga så stor vikt vid det. Enligt mina erfarenheter kan även svag/lågbegåvade vara verbala.

Dock märker man på alla utfyllnadsord som "eh" och "liksom" att hon inte är den skarpaste kniven i lådan.
Senast redigerad av Pecka- 2023-03-19 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in