2023-03-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Jäkligt mycket att läsa nu men vad har JJs vänner och pojkvänner skrivit om henne typ hur hon är osv?
Tacksam för några citerade rader om nån orkar.

Väsentligt utdrag ur förhören som visar på JJs personlighet
.
Förhörare: ...har du någon upplevelse av hur [JJ] är alltså till sinnet...dagen efter sen när ni träffas...hur upplever du henne då?
MH: Eh, när jag kliver in i bilen så först frågar hon så här hur jag mår och jag säger så där. Eh, jag frågar hur hon mår och hon, och hon liksom ja men säger högt och ljudligt att hon är jättelättad och att hon mår bättre än på länge och alltså jag har nästan aldrig sett någon så, vad säger man? Euforisk. Eh…
Förhörare: Euforisk?
MH: Ja precis. Eh, och ja hon tyckte livet var på topp.
Förhörare: När du använder det ordet euforisk, förklara hur du tänker kring det ordet bara så att det blir tydligt.
MH: Eh, ja men sprudlande och hög på livet.
Förhörare: Mmm. Okej.
Citera
2023-03-19, 22:24
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Intressant! Låter sunt att inte kunna tänka sig dessa illdåd.

Själv fokuserade jag tidigt på JJ:s narcissistiska personlighet som orsak till mordet och den ojämlika dynamiken mellan JJ och MH. Somliga störde sig på det. Jag trodde att Tove blev strypt av JJ i lägenheten när grannen stod utanför, medan MH höll i Tove och att de sedan bar ut Tove genom entrén i någon slags väska.

Vet inte längre om jag tror att MH höll i Tove dock.
Jag tror negern höll i Toves armar. Lögnerna om att hon sov är absurda då hon enligt henne själv var vaken då hon påstår att JJ låste dörren. Klart att advokaten fått henne att påstå att hon sov. Ingenting verkar stämma med att negern sov igenom våldsdådet. Märkligt hur flera här verkar ömma för den fule fan.
Citera
2023-03-19, 22:25
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag har mest kikat på vad som hände under den tid de vad JJ initialt beskriver som "äter haschkakor i skogen" men som visar sig vara den bisarra hanteringen av Toves kropp.

På tal om hantering så har jag i samband med det gjort en snabbanalys av utredningens arbete och främst IT-forensikernas arbete med att få fram de koordinater som ledde till fyndplatsen. Enligt min mening så har det dröjt runt två veckor för länge att hitta henne. Den är sammansatt i all hast så publiceras med reservation för evtl felaktigheter och tryckfelsnissar m.m.

Analysen är på runt 25 sidor och kan läsas via den här länken:

https://gofile.io/d/4Cf32V

Kanonbra jobbat, Avel!

Något att lämna över till polisen, kanske? 🤔
Citera
2023-03-19, 22:27
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Jäkligt mycket att läsa nu men vad har JJs vänner och pojkvänner skrivit om henne typ hur hon är osv?
Tacksam för några citerade rader om nån orkar.
Kolla podden i sammanfattningen, s. 1
Citera
2023-03-19, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
.
Förhörare: ...har du någon upplevelse av hur [JJ] är alltså till sinnet...dagen efter sen när ni träffas...hur upplever du henne då?
MH: Eh, när jag kliver in i bilen så först frågar hon så här hur jag mår och jag säger så där. Eh, jag frågar hur hon mår och hon, och hon liksom ja men säger högt och ljudligt att hon är jättelättad och att hon mår bättre än på länge och alltså jag har nästan aldrig sett någon så, vad säger man? Euforisk. Eh…
Förhörare: När du använder det ordet euforisk, förklara hur du tänker kring det ordet bara så att det blir tydligt.

Snälla säg att det här inte är på söndagen efter mordet?!
Citera
2023-03-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag tror negern höll i Toves armar. Lögnerna om att hon sov är absurda då hon enligt henne själv var vaken då hon påstår att JJ låste dörren. Klart att advokaten fått henne att påstå att hon sov. Ingenting verkar stämma med att negern sov igenom våldsdådet. Märkligt hur flera här verkar ömma för den fule fan.
Tackar. Blir helt dränerad i huvudet av att läsa fupen.
Citerade fel.
Senast redigerad av cokeman66 2023-03-19 kl. 22:30.
Citera
2023-03-19, 22:28
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
.
Jag läste hur JJ sade att hon kände sig överlycklig över att Tove var död. Undrar hur många hon skulle mörda och låta brinna inne om hon får gå fri? Livsfarlig människa som egentligen borde hamna på mentalsjukhus.
Citera
2023-03-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Läser o läser i fub. Men tror alla är tokiga i Vetlanda, de mår dåligt, festar och delar på partners. Alla känner alla verkar det som, vilken håla att leva i. Men det verkar vara sant att Maja spydde i JJ lägenhet för polisen som kom dit på kvällen den 16 tyckte det luktade spya samt rengöringsmedel från badrummet.
Ja det verkar vara en riktig byhåla.
Synd om ungdomarna
Det fanns spyor i T lungor och henbes DNA hittades i golvbrunnen
Så troligtvis var spydoften inte av M
Citera
2023-03-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Dum fråga kanske
Men är det så att det behövs en massa tillstånd hit och dit för att polisen får gå in och rota djupt i näten?

Inte dum alls. Kortfattat så är svaret nej men givetvis så finns det undantag, detaljer finns här:

https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/rattspromemorior-och-rattslig-vagledning/rav-2022-22.pdf

Vidare så hittades inte koordinaterna i en molntjänst utan i JJ:s mobil och de koordinaterna fanns tillgängliga att extrahera så snart hon lämnat över sin mobil vid lunchtid 17/10.
Citera
2023-03-19, 22:31
Medlem
Citat:
.
Tackar.
Citera
2023-03-19, 22:32
Medlem
notknapparens avatar
Intressant hur skicklig Johanna är på att slå kilar mellan människor. Även smickra, och jag blir förstås misstänksam vilket syfte smickrandet har. För syfte, det är jag övertygad om att det handlar om.:

A 153/163

Sparade meddelanden från Johanna till Albin som på Snap, som berör Tove på ett eller annat sätt. Äldre konversationer skrivs det, vilket man inte vet vilket år det handlar om:

2 april

"Ja Timmy o mirre pratade om detta igår och vi sa det att du förtjänar ju så mkt bättre o d hoppas jag du vet!
Du är en så jävla fin människa, o d kan ingen förneka! Du ska ha någon som visar dig störda uppskattning och ska ja va ärlig är tove väldigt egocentrisk. Timmy sa d tsm att d va synd att du inte vågade stå på dig själv o göra slut med Carro tidigare, så lär dig av vad som varit o ta med dig det att du måste stå på dig själv mer. Om du är kluven så är valet redan gjort. Man ska nt tveka på sin partner, då vet man att man redan gått vidare. O du kmr ju nt gå igenom detta själv, vi kmr ju va där för dig t 100%❤
"

21 februari 2021

"Asså albin tack så mycket för denna helgen! Jag uppskattar verkligen dig som vän för du finns verkligen där när man behöver dig asså, äkta fin vän är va du är!!❤❤❤"
Citera
2023-03-19, 22:34
Medlem
Citronfjerils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrasaltat
Vad gör MH, TT och JJ i lägenheten från det att de anländer till JJ mördar TT och VARFÖR är Tove där!? Från att hon skickade ett sms till sin pojkvän ”Johanna slog mig” till att fysiskt börja bråka på nöjet varpå MH och JJ väntar ut TT för att hitta en ödslig plats att slå henne på, till att helt plötsligt är det en skojig ton och de tre vännerna går gemensamt upp i lägenheten där fortsätter vara god stämning varpå JJ blir puttad och mördar Tove. Ursäkta men va? Jag blir galen av att denna bit inte tydligare redogörs för.

Uppfattar ändå TT som både instabil, full och som att hon inte hade något självklar att hänga med på krogen. Om JJ lockade med både vin och ”låt oss prata ut” var nog tyvärr TT på. Ett självskadande kan ju ta olika uttryck, bland annat att dras till fel umgänge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in