2023-03-19, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfkvkif
Det som gör det ännu mer bisarrt är ju att kvinnan som liknar Tove blir ”strypt” med två tummar mot struphuvudet av en kvinna som liknar JJ. Precis som JJ verkar ha gjort mot Tove.

Just den detaljen med tummarna mot halsen hade jag missat helt och hållet. Satan i gatan.

Jag har skärmdumpar på strypgreppet, och lite närbilder på kvinnan i videon. Bär absolut likheter med Tove:

https://ibb.co/tMrMYJp
https://ibb.co/N1nxqc8
https://ibb.co/gvYt3ZQ
https://ibb.co/NmH914Q

Är det för övrigt bekräftat att JJ besökte porrfilmen efter mordet? Jag lyckas inte ctrl+F:a i dokumentet, kanske är texten inskannad och därmed inte klickbar, minns att jag skrev av länken i webbläsaren.
Citera
2023-03-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Förhoppningsvis så har jag missat, men är det någon som ögat igenom och hittat att FL ställer frågan till J och M om de någonsin tänkte på att en granne kunde sticka ut huvudet från lägenheten och se hur de bär ett lik i trapphuset?

Tänker att det bara är ren tur att de inte blev upptäckta. Visst, grannarna sov väl då men det är ju lyhört som fan. Jävligt riskabelt att kånka på ett lik invirat i ett lakan. Det är skrattretande.

Ja visst är det konstigt ? Hade jag varit granne som anar onåd hade jag verkligen lyssnat noga när dom kom hem från mc d. Tjejerna Måste smugit ner och inte tänt i trappen . Men enligt MH föll dom ju omkull innan dom var ute och det måste ju ändå ha hörts , dessutom när j kör in bilen och ska Hova in kroppen i baksätet
Citera
2023-03-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
IH var väl liksom föräldrarna till MH tveksamma till relationen med JJ. och därav är de dåliga människor som inte bör finnas till enligt JJ
JJ har väl ingen anledning att hata MH:s bror, vilket däremot MH har. Även om JJ var den som gick längst när det gäller att uttrycka sitt hat genom handling var MH inte främmande att snacka fram en orättvis värld där alla de hatade skulle råka illa ut.
Citera
2023-03-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Nog en ganska bra förmåga att ljuga faktiskt. Hon har också haft is i magen och väntat ut bevisen för att anpassa sin historia. Ganska planerande. Till skillnad från Johanna som varit lite mer irrationell.

Fast jag tittade på datumet för förhöret med samsittaren och det var runt 28e oktober? Eller var det november kanske? Visste MH genom förhören vilket skick kroppen hittades i? Eller är det uppgifter MH lättat på spontant till samsittaren? Jag är ff mitt uppe i JJs förhör så har inte kommit så långt än.
Citera
2023-03-19, 17:27
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Han måste vara väldigt säker på att kunna få henne fälld för mord. Bra.
Ja, men det är inte helt säkert att TR delar hans behömning. Med lite god vilja kan rätten få till många förmildrande omständigheter för M.
Citera
2023-03-19, 17:28
Medlem
sybels avatar
Citat:
Nä det har jag väl inte sagt iheller?
Nej. Jag menar skillnaden mellan Möller och J.
Citera
2023-03-19, 17:30
Medlem
Citat:
Fast jag tittade på datumet för förhöret med samsittaren och det var runt 28e oktober? Visste MH genom förhören vilket skick kroppen hittades i? Eller är det uppgifter MH lättat på spontant till samsittaren? Jag är ff mitt uppe i JJs förhör så har inte kommit så långt än.
Det verkar som att hon spontant vräkt det ur sig. För sen konfronterar FÖ ledarna henne med det och undrar var hon fått det ifrån. Att kroppen var bränd va inget som hon skulle vetat om vid den tidpunkten så att säga.
Och då svamlar hon och är osäker om det är media eller advokaten, hon vet inte riktigt vad hon ska svara.
Citera
2023-03-19, 17:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Han säger att de inte var ostraffade och det stämmer, vad är problemet?
Han säger att Maja kommer att komma lindrigare undan, vilket även det kommer stämma.
Han säger också att det inte är möjligt att strypa ihjäl någon på 10-20 sekunder, och gissa vad? Det stämmer det med.

Han säger ju att det är ovanligt fall med ostraffade tjejer.

inte ostraffade = straffade
Citera
2023-03-19, 17:32
Medlem
Nu inser jag att min fil jag har heter altbilaga 153.😳
Jag var så ivrig i fredags när jag laddade ner fup och hann inte läsa mkt i tråden, jag trodde fup var i helhet där.
Jag hittar inte länkar till övriga bilagor?
Kan nån snälla skicka länkar?🙏🏻🥰
Citera
2023-03-19, 17:32
Medlem
Citat:
Fast jag tittade på datumet för förhöret med samsittaren och det var runt 28e oktober? Eller var det november kanske? Visste MH genom förhören vilket skick kroppen hittades i? Eller är det uppgifter MH lättat på spontant till samsittaren? Jag är ff mitt uppe i JJs förhör så har inte kommit så långt än.

Den 28e var ju Tove fortfarande inte återfunnen.
Citera
2023-03-19, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nej. Jag menar skillnaden mellan Möller och J.
Deras tillvägagångssätt när det gäller brotten, anstiftan osv. Jag förstår.
Men lika farliga kan de vara för det! JJ är hälften så gammal som Möller, långt ifrån färdig utvecklad. Gud vet vart det kan sluta!
Citera
2023-03-19, 17:33
Medlem
Citat:
Det verkar som att hon spontant vräkt det ur sig. För sen konfronterar FÖ ledarna henne med det och undrar var hon fått det ifrån. Att kroppen var bränd va inget som hon skulle vetat om vid den tidpunkten så att säga.
Och då svamlar hon och är osäker om det är media eller advokaten, hon vet inte riktigt vad hon ska svara.

Ja för det reagerade jag på att hon sagt det och jag vill minnas att det var stora locket på. Tack för svaret!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in