2023-03-19, 17:52
  #841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Sa inte någon tränare att Jonna är i bättre form nu än under VM, eller har jag drömt det?
Var väl Strömstedt som hävdade att Thomson sagt det till henne.
Citera
2023-03-19, 18:09
  #842
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Var väl Strömstedt som hävdade att Thomson sagt det till henne.

Han visste väl att hon skulle dominera i helgen och att folk skulle börja ifrågasätta deras bänkning av Jonna i VM


Edit: Det blir rent löjligt när man påstår att Jonna inte var i bra form under VM, hon ställde upp i 3 lopp och vann 2 guld..
__________________
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-03-19 kl. 18:16.
Citera
2023-03-19, 18:42
  #843
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det är med denna exponering - kvällstidningsartiklar som ger klick - som pengarna kommer. Åkarna blir kända ansikten och intressanta att använda i reklam.

Inte av lika stor betydelse för norska åkare som resten av längdvärlden eftersom de förstnämnda även har finansiering av Olympiatoppen och dess kringorganisationer. Men svenska längdåkare -och avlönade svenska ledare - har nog Petter Northug att tacka för en del kronor.

Så här går det när man saknar en vass svensk kommunikationschef i svenska landslaget. Det är chef för kommunikation som skall ha relationen med media så rätt saker kommer ut. Just nu skrivs allt hejvilt.
Citera
2023-03-19, 18:47
  #844
Medlem
Statsminister2030s avatar
Fy fan kollade intervjun med Jonna på Sportnytt. Får kolla sportspegeln kl 19. Fy fan vilken utstrålning hon har Jonna. . Sån jävla go o gullig tjej. . Och helt grym i spåret. Kan hitta inte hitta nog med superlativ om nån som är så fantastiskt som Jonna. Verkligen ett kvinnligt föredöme på alla sätt. Hör henne aldrig gnälla heller. .
Citera
2023-03-19, 19:01
  #845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Sundling och Dahlqvist är olika personer och utrycker saker med helt olika språk. Det ser ju ut som Byström inte kan hantera det, inte ens avtolka det.

Är det fortfarande Magnus Ingesson som är Sundlings tränare?

ja ska väl vara Ingesson ännu och Stafan T ligger väl också bakom en del Ingesson tränar väl även Ribom i år
Citera
2023-03-19, 19:03
  #846
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Så här går det när man saknar en vass svensk kommunikationschef i svenska landslaget. Det är chef för kommunikation som skall ha relationen med media så rätt saker kommer ut. Just nu skrivs allt hejvilt.
Ingen är intresserad av att citera enbart en presschef. Ingen vill vara utlämnad till enbart information filtrerad genom en presschef. Ingen är intresserad av att filma och titta på intervjuer av en presschef. Vilken stolle du framträder som.

Folk vill höra idrottarna berätta, se dem tala, se dem reagera.
Citera
2023-03-19, 19:45
  #847
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Ingen är intresserad av att citera enbart en presschef. Ingen vill vara utlämnad till enbart information filtrerad genom en presschef. Ingen är intresserad av att filma och titta på intervjuer av en presschef. Vilken stolle du framträder som.

Folk vill höra idrottarna berätta, se dem tala, se dem reagera.

Du fattar nada. Begriper du inte en presschef av rang ser till allt är väloljat. Såklart då även alla intervjuer med åkarna själva. Men saknas det blir det skit. Det var min poäng men du verkar inte förstå så mycket av detta område. En presschef har relationerna på båda sidor under kontroll.
Citera
2023-03-19, 19:54
  #848
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Du fattar nada. Begriper du inte en presschef av rang ser till allt är väloljat. Såklart då även alla intervjuer med åkarna själva. Men saknas det blir det skit. Det var min poäng men du verkar inte förstå så mycket av detta område. En presschef har relationerna på båda sidor under kontroll.
Det behövs ingen kommunikationschef, dessutom är många kommunikatörer mest en bromskloss i kommunikationen.
Det som behövs är en landslagschef som förstår sig på kommunikation och som till exempel säger åt vallachef/vallare att ALDRIG prata med media direkt efter ett lopp. På samma sätt ska den möjliggöra för en supermissnöjd (förbannad) åkare inte tvingas prata med media för snabbt.
Citera
2023-03-19, 20:00
  #849
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Du fattar nada. Begriper du inte en presschef av rang ser till allt är väloljat. Såklart då även alla intervjuer med åkarna själva. Men saknas det blir det skit. Det var min poäng men du verkar inte förstå så mycket av detta område. En presschef har relationerna på båda sidor under kontroll.
Läs här:
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Det är chef för kommunikation som skall ha relationen med media så rätt saker kommer ut. Just nu skrivs allt hejvilt.
Ingen media eller mediekonsument vill ta instruktion från en presschef. Alla vill ha fria händer. En presschef har dessutom ingen möjlighet att censurera någon annan än idrottarna. Och när de censurerar idrottarna blir de jättetråkiga, som vissa fotbollsspelare visar prov på.


Bygga relationer med särskilda journalister och göra dealar där man kommer överens om att hålla vissa saker hemligt i utbyte mot nån serverad godbit är att överarbeta idrotten. Ingen journalist i den regelbundna bevakningen har varken tid eller lust med en sådan cowriter. Det brukar också tära på trovärdigheten hos båda parter när en tredje part talar om vad som egentligen händer. får du en riktig soppa.
__________________
Senast redigerad av Schlesien 2023-03-19 kl. 20:08.
Citera
2023-03-19, 20:33
  #850
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Det behövs ingen kommunikationschef, dessutom är många kommunikatörer mest en bromskloss i kommunikationen.
Det som behövs är en landslagschef som förstår sig på kommunikation och som till exempel säger åt vallachef/vallare att ALDRIG prata med media direkt efter ett lopp. På samma sätt ska den möjliggöra för en supermissnöjd (förbannad) åkare inte tvingas prata med media för snabbt.

Man måste nog titta på vad en kommunikationschef eller pressansvarig gör idag innan man kan säga att det inte behövs någon kommunikationschef. Jag tror knappast Byström skulle vilja ta över Lindbäcks arbetsuppgifter idag, tror nog de skulle försvåra för honom att utföra hans egentliga arbetsuppgifter.

Sedan att landslagschefen någon gång behöver sätta ned foten när kommunikationen gått fel, som när Myhlback uttalade sig om Fridas skidor, är en annan sak.
__________________
Senast redigerad av Alkibiades 2023-03-19 kl. 20:36.
Citera
2023-03-19, 21:51
  #851
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Man måste nog titta på vad en kommunikationschef eller pressansvarig gör idag innan man kan säga att det inte behövs någon kommunikationschef. Jag tror knappast Byström skulle vilja ta över Lindbäcks arbetsuppgifter idag, tror nog de skulle försvåra för honom att utföra hans egentliga arbetsuppgifter.

Sedan att landslagschefen någon gång behöver sätta ned foten när kommunikationen gått fel, som när Myhlback uttalade sig om Fridas skidor, är en annan sak.
Med tanke på hur dåligt kommunikationen fungerat så gör i alla fall nån av dem ett riktigt dåligt jobb.
Citera
2023-03-19, 21:59
  #852
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Fy fan kollade intervjun med Jonna på Sportnytt. Får kolla sportspegeln kl 19. Fy fan vilken utstrålning hon har Jonna. . Sån jävla go o gullig tjej. . Och helt grym i spåret. Kan hitta inte hitta nog med superlativ om nån som är så fantastiskt som Jonna. Verkligen ett kvinnligt föredöme på alla sätt. Hör henne aldrig gnälla heller. .

Ja hon är väldigt lätt att tycka bra om, Jonna. Ingen drama queen direkt.
Inte den som talar nedsättande eller är dryg mot andra.
Helt klart ett föredöme för andra tjejer att se upp till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in